Silesion.PL

serwis informacyjny

Rekord sprzedaży samochodów grupy AURES Holdings w 2023 roku

AAA AUTO

AAA AUTO

AURES Holdings, operator sieci salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama, osiągnął w zeszłym roku najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii, sprzedając łącznie 98 134 samochody. Grupa zanotowała też najwyższą w swojej historii miesięczną sprzedaż w ciągu dziesięciu miesięcy ubiegłego roku. W sierpniu klienci odebrali najwięcej samochodów w historii – prawie dziewięć tysięcy. W Czechach Grupa po raz pierwszy sprzedała ponad pięćdziesiąt tysięcy samochodów. Rekordy padły także w Słowacji i w Polsce. Firma swój sukces upatruje głównie w związku z zastosowaniem nowoczesnych technologii, cyfryzacji przedsiębiorstwa i umocnienia swojej pozycji na rynku jako największego sprzedawcy w Europie Środkowo-Wschodniej.

„Rekordowe wolumeny sprzedaży to w dużej mierze zasługa naszych wcześniejszych decyzji o inwestowaniu w nowoczesne technologie. Zwłaszcza jeśli chodzi o integrację z naszymi narzędziami do automatyzacji biznesu opartymi na samouczeniu się maszyn i sztucznej inteligencji. Z powodzeniem wykorzystaliśmy już generatywną sztuczną inteligencję, która jest ogólnie dostępna dopiero od roku, w dwóch obszarach: w marketingu oraz we wzmacnianiu efektywności działania naszego Centrum Obsługi Klienta” – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings. „Ogromne podziękowania za nasz nowy rekord sprzedaży należą się także naszym klientom i wszystkim, ponad trzem tysiącom naszych pracowników w pięciu krajach, w których działamy” – dodała Karolína Topolová.

W ten sposób firma uzyskuje zwrot z długoterminowych inwestycji w technologię i automatyzację, których realizację rozpoczęła ponad dziesięć lat temu. „Z roku na rok poszerzaliśmy spektrum naszych modeli uczenia maszynowego i automatyzowaliśmy kluczowe aspekty naszej działalności biznesowej. Obejmuje to cały szereg funkcji, w tym zakup najbardziej poszukiwanych pojazdów, wykorzystywanie najlepszych okazji zakupowych, wdrażanie dynamicznych cen, przewidywanie optymalnej alokacji samochodów seryjnych, wdrażanie strategii marketingowych opartych na danych i zarządzanie spersonalizowanymi interakcjami online oraz komunikujemy się z naszymi klientami” – mówi Karolína Topolová. Firma utworzyła centrum doskonalenia Resulmatic do pracy z aplikacjami danych, które stały się kluczowym czynnikiem jej biznesowego sukcesu. „Resulmatic zajmuje się rozwojem, eksperymentowaniem i wdrażaniem najnowocześniejszych technologii sztucznej inteligencji i inteligencji biznesowej. Wszystkie nasze marki we wszystkich krajach, w których działamy, korzystają z pracy Resulmatic, a także oferujemy swoje usługi podmiotom trzecim. Jesteśmy gotowi kontynuować inwestycje w tę spółkę także w tym roku. Wierzymy, że technologia i maksymalne wykorzystanie dostępnych danych, zadecydują o sukcesie w nadchodzących latach. Naszym celem jest także dalsze rozszerzanie wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji, abyśmy utrzymali wiodącą pozycję w tej dziedzinie i skutecznie radzili sobie z trendami rynkowymi oraz konkurencją” – kontynuuje Karolina Topolová.

Klienci biznesowi i korporacyjni mają coraz większy udział w sprzedaży samochodów. „W grudniu sprzedaliśmy 18% samochodów przedsiębiorcom, osobom prowadzącym działalność na własny rachunek i firmom. W 2024 roku będzie to jeden z segmentów wzrostu, który będziemy wspierać. Mamy rozwiązania dla przedsiębiorców, którzy na co dzień mierzą się z różnymi wyzwaniami. W Czechach mamy jedną z największych ofert pojazdów użytkowych, luksusowych i samochodów z odliczeniem podatku VAT” – dodaje Karolina Topolová.

Najlepiej sprzedającą się marką w czeskiej sieci salonów samochodowych AAA AUTO jest Škoda z 28% udziałem, który w 2023 roku poprawił się rok do roku dzięki popularności poszczególnych modeli marki. Dwa lata z rzędu pierwsze trzy miejsca najlepiej sprzedających się samochodów należą do Škody, a konkretnie do modeli Octavia (10%), Fabia (7%) i Superb (3,2%). W ubiegłorocznym rankingu dziesięciu najlepiej sprzedających się samochodów, dodatkowe pięć miejsc przypadło samochodom Skody. Na czwartym i piątym miejscu plasuje się Volkswagen z modelami Passat i Golf. Czesi od dawna preferują samochody tego koncernu, które postrzegają jako niezawodne. Również na Słowacji Škoda przoduje dzięki modelom Octavia i Fabia. Z kolei w Polsce na czele rankingu znajduje się tradycyjnie Opel z modelem Astra, ale zaraz za nim znalazła się Škoda z modelem Octavia.

TOP 10 najlepiej sprzedających się samochodów w sieci AAA AUTO i Mototechna w 2023 roku:


Republika CzeskaSłowacjaPolska
1.Škoda OctaviaŠkoda OctaviaOpel Astra
2.Škoda FabiaŠkoda FabiaŠkoda Octavia
3.Škoda SuperbVW PassatFord Focus
4.VW PassatVW GolfKia Sportage
5.VW GolfKia CeedVW Golf
6.Hyundai i30Škoda SuperbRenault Megane
7.Kia CeedHyundai i30VW Passat
8.Ford FocusKia SportageŠkoda Fabia
9.Škoda KodiaqOpel AstraDacia Duster
10.Škoda KaroqSuzuki VitaraToyota Yaris

Podobnie jak rok wcześniej, w ubiegłym roku najczęściej sprzedawanym typem samochodów były hatchbacki (27,5%), a na drugim miejscu uplasowały się kombi (27,2%). SUV-y od trzech lat zajmują w Czechach trzecie miejsce (22,6%). Podobnie jest w przypadku Słowacji, gdzie ranking popularnych nadwozi jest w tej samej kolejności – hatchback (32,3%), kombi (23,6%) i SUV (22%). Natomiast w Polsce, pierwsze miejsce zajęły hatchbacki (37,6%), a kolejne SUV-y (23,1%) i popularne od lat kombi (18,1%).

Ponad połowa klientów grupy AURES Holdings preferowała w ubiegłym roku samochody benzynowe. W ujęciu rok do roku udział ten nieznacznie spadł, co było spowodowane skłonnością do paliw alternatywnych. „Wyższe ceny paliw znajdują odzwierciedlenie wśród klientów w kryteriach wyboru samochodu, dlatego liczba sprzedanych aut elektrycznych z roku na rok wzrosła, w zeszłym roku już na rekordowym poziomie prawie pięciuset, czyli czterokrotnie więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż hybryd z kolei wzrosła o czterdzieści osiem procent rok do roku. Samochody z silnikiem diesla stanowią czterdzieści dwa procent naszej sprzedaży rok do roku i jest to nadal bardzo popularny rodzaj paliwa” – dodała Karolína Topolová. Grupa AURES Holdings przygotowuje się na rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi w nadchodzących latach, dlatego włączyła czystą mobilność do swojej strategii ESG do 2030 roku. Najpopularniejszymi autami elektrycznymi w zeszłym roku były BMW i3, Tesla Model 3 i Škoda Citigo-e.

Obecnie klienci mają coraz większe wymagania wobec wyposażenia aut, dlatego w zeszłym roku 29,3% Czechów, 27,1% Słowaków i 20,5% Polaków kupujących w AAA AUTO oraz Mototechna, wybrało w swoich samochodach automatyczną skrzynię biegów. Z kolei, zainteresowanie pojazdami z napędem na cztery koła nieznacznie spadło rok do roku. W Czechach wersję 4×4 kupiło 16,7% klientów, w Słowacji 14,6% i w Polsce 8,6%. Mężczyźni stanowili 70% kupujących we wszystkich krajach, w których działa AURES Holdings. Najpopularniejsze kolory samochodów używanych wśród Czechów i Słowaków to srebrno-szary, biało-czarny, a wśród Polaków czarny, srebrzysto-szary i biały.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024