Silesion.PL

serwis informacyjny

Rekord sprzedaży samochodów w grupie AURES Holdings w 2022 roku

fot. AAA AUTO

fot. AAA AUTO

Prowadzona przez AURES Holdings sieć salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama osiągnęła w ubiegłym roku najlepszy wynik sprzedaży w swojej historii, sprzedając 89,1 tys. aut. I to pomimo utrzymujących się problemów z produkcją nowych samochodów, wojny na Ukrainie, rosnącej inflacji i niedoboru używanych samochodów. Grupa osiągnęła rekord sprzedaży dzięki silnej pozycji rynkowej połączonej z unikalną technologią pozyskiwania samochodów poprzez bezpośredni zakup od konsumentów, a także uruchomieniu sprzedaży pod marką Driverama w Niemczech. W ubiegłym roku grupa przekroczyła próg 2,8 miliona klientów, których obsłużyła od 1992 roku.

Cieszę się, że mimo pogarszającej się sytuacji gospodarczej i braku używanych samochodów na rynku w całej Europie Środkowej, ponownie udało nam się sprzedać więcej aut niż rok wcześniej. Ogólny wynik 89.100 samochodów sprzedanych w czterech krajach uważam za bardzo dobry, biorąc pod uwagę trudne warunki panujące na rynku. Podziękowania należą się zarówno naszym pracownikom, jak i naszym klientom, którzy pozostali nam lojalni w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy i ostatnich 30 lat” – powiedziała Karolína Topolová, Prezes Zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama.

Najlepiej sprzedającą się marką w polskiej sieci salonów samochodowych AAA AUTO był tradycyjnie Opel z wynikiem 11,4%, ale podobnie jak w Czechach czy na Słowacji Škoda, w ostatnich latach nieco traci na popularności. Mimo to utrzymuje prymat z dużą przewagą ponad tysiąca samochodów. „Fakt, że udział najpopularniejszej marki w sprzedaży ogółem spada w ciągu ostatnich dziesięciu lat, jest częścią naturalnego rozwoju rynków. Z drugiej strony Volkswagen, którego w Polsce sprzedajemy tylko 7 proc., we wszystkich trzech krajach mocno się umocnił, podobnie jak tańsze marki azjatyckie. Jednak dla Polaków Opel zawsze pozostanie faworytem, podobnie jak Škoda dla Czechów i Słowaków” – dodała Karolina Topolová.

Nic więc dziwnego, że pierwsze miejsce wśród modeli zajął Opel Astra z pięcioprocentowym udziałem w sprzedaży ogółem. W Polsce popyt na samochody marki Škoda, które są absolutnym fenomenem wśród sąsiadujących Czechów i Słowaków, z roku na rok znacząco rośnie. Dlatego też modele Škoda Octavia i Fabia są na pierwszym miejscu w obu krajach.

TOP 10 najlepiej sprzedających się samochodów w sieci AAA AUTO i Mototechna w 2022 roku:


Republika CzeskaSłowacjaPolska
1.Škoda OctaviaŠkoda OctaviaOpel Astra
2.Škoda FabiaŠkoda FabiaFord Focus
3.Škoda SuperbVW PassatOpel Insignia
4.VW PassatVW GolfŠkoda Octavia
5.VW GolfKia CeedDacia Duster
6.Ford FocusŠkoda SuperbVW Passat
7.Hyundai i30Kia SportageRenault Megane
8.Kia CeedHyundai i30Škoda Fabia
9.Škoda KaroqOpel AstraKia Sportage
10.Hyundai TucsonSuzuki VitaraVW Golf

W Polsce hatchbacki zawsze należały do najlepiej sprzedających się modeli samochodów, jednak w ostatnim roku ich spadająca popularność ponownie się wzmocniła.

Podczas gdy w czasie pandemii kupujący szukali przestronnych samochodów, a wraz z nadejściem wojny w Ukrainie i rosnącymi cenami paliw wręcz przeciwnie, musieli zdecydować, w jaki sposób zaoszczędzić pieniądze. Dlatego też niektórzy klienci zaczęli kupować drugi lub trzeci samochód dla rodziny, mały i ekonomiczny. Były to często samochody starsze, z niższymi kosztami zakupu, które opłacają się, gdy rosną ceny energii i innych usług, takich jak ubezpieczenia czy zakup na kredyt. W naszej sieci centrów samochodowych zainteresowanie kupnem auta na raty wzrosło we wszystkich krajach. Najwięcej na Słowacji, gdzie stanowią 41% sprzedaży. To najwięcej od kilku lat” – zaznaczyła Karolina Topolová.

Hatchbacki stanowią 36% popytu w Polsce. Już drugi rok umacniają się jednak SUV-y, które w zeszłym roku stanowiły 22%. Kombi są na trzecim miejscu z 17% udziałem. Również na Słowacji pierwsze miejsce zajmują hatchbacki (31%), następnie kombi (25%) i SUV-y (23%). W Czechach hatchbacki mają 27% udziału, kombi 26%, a SUV-y 24%.

Jeśli spojrzymy na sprzedaż z punktu widzenia paliwa, ponad 71% klientów AAA AUTO w Polsce kupiło samochód benzynowy. „Czy to w Polsce, czy w sąsiednich Czechach i Słowacji, popularność aut benzynowych znacząco wzrosła, a sprzedaż tych samochodów jest najwyższa w historii całej grupy w jej 30-letniej historii. W Polsce auta benzynowe są absolutnym hitem, na Słowacji auta te są pierwszymi od kilku lat z ponad połową udziału, a w Czechach stanowią pięćdziesiąt cztery procent sprzedaży. Zainteresowanie samochodami benzynowymi wzrosło wraz ze wzrostem cen paliw i jest uzupełnieniem zwiększonego popytu na nadwozia typu hatchback, dla których nadal jest to główny napęd” – wyjaśniła Karolína Topolová. Choć zainteresowanie paliwami alternatywnymi również rośnie, to wciąż jest to niewielka część sprzedaży ogółem, dochodząca do 1%. AURES Holdings przygotowuje się jednak na wzrost zainteresowania tym segmentem w nadchodzących latach, dlatego włączyła go do swojej strategii ESG do 2030 roku.

Klienci co roku kupują lepiej wyposażone samochody. Przykładem może być skrzynia biegów, gdzie zainteresowanie automatami stale rośnie w ostatnich latach we wszystkich krajach, w których działa grupa. W Czechach w zeszłym roku samochód z automatyczną skrzynią biegów kupiło ponad 27% klientów, na Słowacji tylko o jeden procent mniej, a w Polsce już ponad 18%. Rośnie również zainteresowanie samochodami z napędem na cztery koła, co wynika z większego udziału sprzedawanych SUV-ów. W Czechach ponad 17% sprzedanych aut miało napęd 4×4, na Słowacji 16%, a w Polsce 10%. Spośród kolorów Czesi i Słowacy najczęściej wybierają srebrnoszary lub biały, a Polacy czarny i srebrnoszary.

***

AAA AUTO istnieje na rynku od 31 lat. Jest częścią Grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Grupa AURES Holdings jest największym dealerem samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 90.000 samochodów sprzedawanych rocznie. Od momentu rozpoczęcia działalności, AAA AUTO obsłużyła ponad 2.8 miliona klientów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. W 2017 Grupa AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce Grupa AAA AUTO funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o

0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x