Rekord sprzedaży biletów elektronicznych ZTM w aplikacjach zewnętrznych
Początek roku szkolnego przyniósł rekordy sprzedaży biletów elektronicznych ZTM w aplikacjach zewnętrznych. Rekord padł 8 września, kiedy to sprzedano dokładnie 59 886 biletów – najwięcej w historii. Niewiele mniej, bo ponad 58 367 biletów, sprzedano kilka dni wcześniej – 4 września.
– Widzimy, że pasażerowie cenią sobie możliwość zakupu biletów poprzez aplikacje. Dlatego niebawem uruchomimy pełną wersję aplikacji Transport GZM, w której już teraz można kupić wszystkie bilety dostępne w taryfie ZTM. Dotycz to również biletów okresowych, których nie ma w aplikacjach zewnętrznych – mówi Kazimierz Karolczak – przewodniczący zarządu GZM.
Zmiana sposobu zakupu biletów elektronicznych na skanowanie kodów QR lub ręczne wpisywanie kodu nie wpłynęła na ilość sprzedawanych biletów. A być może – wręcz przeciwnie – przyczyniła się do wzrostu.
Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest zablokowanie na czas kontroli w danym pojeździe możliwości sprzedaży biletów poprzez aplikacje. – Pozwala to wyeliminować sytuacje, w których nieuczciwi pasażerowie kupują bilety w aplikacjach dopiero w trakcie kontroli – mówi Łukasz Zych, rzecznik prasowy GZM. – A to oznacza uszczelnienie systemu i większe wpływy z biletów – dodaje.
Popularność biletów elektronicznych wynika również z atrakcyjnej ceny. Koszt ich zakupu w przypadku biletów jednorazowych jest niższy niż biletów papierowych. Za bilet 20-minutowy, zamiast 4,60 zł, w aplikacjach mobilnych zapłacimy 4 zł.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).