Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do działań komunikacyjnych
72 miliony pasażerów skorzystało w Polsce z przejazdów pociągami tylko w ubiegłym roku u zaledwie jednego z popularnych operatorów . To prawie o połowę więcej niż przed rokiem. Z kolei Główny Urząd Statystyczny szacuje, że liczba osób korzystających w Polsce z pociągów wynosi od 315 do nawet 320 milionów osób rocznie. Tylko same Koleje Mazowieckie obsługują 5 milionów pasażerów miesięcznie – wynika z danych OOH.pl. Rosnąca popularność pociągów i duża liczba pasażerów powodują, że firmy i organizacje coraz chętniej reklamują się w pociągach.
Transport kolejowy w Polsce cieszy się rosnącą popularnością. Według badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w 2021 roku, aż 57% Polaków deklaruje, że wybiera pociągi jako środek transportu w swoich podróżach.
Polacy cenią sobie transport kolejowy ze względu na jego zalety, takie jak wygoda, bezpieczeństwo, szybkość, niski poziom emisji gazów cieplarnianych, a także atrakcyjność cenową. Transport kolejowy w Polsce jest stale rozwijany, zarówno pod względem infrastruktury, jak i oferowanych usług. Wprowadzane są nowe połączenia, modernizowane są linie kolejowe i dworce, a także rozwijane są innowacyjne technologie, na przykład systemy informacji pasażerskiej, wi-fi czy ładowanie urządzeń mobilnych w pociągach. Rosnąca liczba pasażerów zachęca reklamodawców do korzystania z przestrzeni w i na pociągach do promowania swoich produktów i usług. Jak wykorzystać reklamę w pociągu do promocji?
Postaw na regionalnych przewoźników
Jeśli chcesz rozszerzyć zasięgi swoich kampanii reklamowych i podnieść skuteczność działań marketingowych – postaw na reklamę w kolejach regionalnych takich, jak Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie, Śląskie i Dolnośląskie.
– Obecność z przekazem reklamowym w pociągu to szansa dotarcia do wielu pasażerów i tym samym potencjalnych klientów. Tylko samymi Kolejami Mazowieckimi, które łączą komunikacyjnie Warszawę z miastami ościennymi , podróżuje 5 milionów osób miesięcznie. Średni czas spędzony w pociągu to 28 minut, co daje gwarancję swobodnego kontaktu z nośnikiem reklamowym. Koleje Mazowieckie posiadają także piętrowe pociągi specjalne, w których szeroki wachlarz formatów reklamowych daje pole do realizacji niezwykle kreatywnych kampanii reklamowych. Nimi podróżuje ok. 50 000 osób miesięcznie. Dane robią wrażenie. A reklamowanie się u regionalnych przewoźników to możliwość rozszerzenia zasięgów swoich kampanii i promocji w ciekawy sposób na oryginalnych nośnikach – wyjaśnia Sylwia Krysik-Myśliwiec z OOH.pl.
Wybierz odpowiedni format reklamy
Koleje regionalne oferują zróżnicowane nośniki reklamowe, wykorzystujące formy digitalowe i drukowane Obecnie mamy do wyboru: monitory LCD, ramki wewnątrz pociągu czy oklejanie wewnętrzne i zewnętrzne pociągu.
– Monitory LCD charakteryzują się wysoką jakością obrazu, dzięki czemu reklamy wyświetlane na tych ekranach są atrakcyjne wizualnie. Łatwość i szybkość aktualizacji treści pozwala na elastyczne dostosowanie reklamy do aktualnych potrzeb i preferencji odbiorców, jak i samych reklamodawców. Popularne formy reklamy to także oklejanie pociągów. Długi czas kontaktu z reklamą, formaty, które nie mogą zostać niezauważone, niestandardowe grafiki – to wszystko przykuwa uwagę podróżujących, dlatego oklejanie wewnętrzne pociągów jest tak chętnie wykorzystywane przez coraz większą grupę reklamodawców, którzy szukają nowych form na dotarcie do swoich odbiorców.– wyjaśnia Sylwia Krysik-Myśliwiec.
Reklama w regionalnych pociągach, takich jak Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie, Śląskie i Dolnośląskie, daje możliwość dotarcia do wielu potencjalnych klientów. Koleje regionalne oferują różne formaty reklamowe, a te z kolei pozwalają na wykorzystanie niestandardowych grafik, które skutecznie przebiją się przez szum komunikacyjny i zostaną zapamiętane na dłużej.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).