Quiz piłkarski PKO Banku Polskiego i Ekstraklasy
PKO Bank Polski razem z Ekstraklasą prezentują nową i innowacyjną formułę rywalizacji wśród piłkarskich kibiców! Od teraz w ramach oficjalnej aplikacji ligowej każdy użytkownik będzie mógł wziąć udział w quizie wiedzy o historii Ekstraklasy, zmaganiach polskich klubów w europejskich pucharach, najważniejszych meczach reprezentacji biało-czerwonych, czy Polakach występujących za granicą. Oficjalnym partnerem quizu rozgrywanego „na żywo” w aplikacji Ekstraklasy jest PKO Bank Polski. To pierwsza tego typu forma współzawodnictwa kibiców w Europie.
Quiz startuje 12 lipca 2019 roku. Wziąć udział w rozgrywce można w oficjalnej aplikacji Ekstraklasy #BliżejGry, oraz na specjalnie przygotowanej stronie internetowej pkograjmyrazem.pl, która jest w pełni zsynchronizowana z aplikacją. W pojedynku wiedzy będzie mógł uczestniczyć każdy, kto zdecyduje się podjąć wyzwanie, reprezentując wybrany przez siebie klub. Przystępując do quizu kibic będzie mógł wybrać, czy chce się zmierzyć z konkretną osobą czy też z losowo wybranym przeciwnikiem.
Na bazie wyników uzyskiwanych przez uczestników, stworzona zostanie ligowa tabela wiedzy o polskiej piłce, w której najlepsi będą klasyfikowani z podziałem na zawodników oraz kluby. Co miesiąc liderzy tabeli otrzymają zestawy wartościowych nagród związanych z ligą, ufundowanych przez PKO Bank Polski: karnety lub bilety na mecze, koszulki meczowe, repliki piłek i książki. Ponadto rankingi będą obejmowały najlepsze wyniki w rundzie i sezonie, za które także przewidziane są upominki.
Podstawowym sposobem rozgrywki w aplikacji jest rywalizacja użytkowników „na żywo” w systemie user vs user. Natomiast ogólnopolski pojedynek kibiców będzie formatem, w którym każdy z użytkowników, wygrywając pojedynki, zdobywa punkty dla swojego klubu – w ten sposób powstaje tabela ligowa, gdzie o pozycji klubu decyduje sumaryczna liczba punktów zdobytych przez jego kibiców. W kolejnych miesiącach aplikacja będzie rozwijana i powstaną w niej dodatkowe formaty współzawodnictwa.
– Rywalizacja około piłkarska w internecie jest już stałym elementem sportowego krajobrazu w Polsce. Kibice nie wyobrażają sobie już jakichkolwiek rozgrywek bez gier typu fantasy, ale od dzisiaj zmagania poszerzamy także o quiz wiedzy piłkarskiej. To forma zmagań towarzyskich, ale również budowa zdrowej rywalizacji międzyklubowej. Sami jesteśmy kibicami i widzimy jak bywamy bombardowani każdego dnia setkami newsów z piłkarskich boisk na całym świecie, dlatego naszym zadaniem jest utrzymać, bądź nakierować tę ciekawość kibica ponownie na Ekstraklasę. Odświeżyć jej historię, przypomnieć ligowe legendy, charakterystyczne wydarzenia czy najsłynniejsze mecze. Nasz quiz jest prekursorskim w skali Europy, ale nie obawiamy się o jego powodzenie. PKO Bank Polski jako lider w segmencie nowoczesnych aplikacji jest niejako wyznaczony do tego, by przecierać szlaki przed innymi. Quiz jest także jednym z elementów przybliżania ligowych rozgrywek kibicom. Od niemal roku dzielimy się z fanami innowacyjnymi rozwiązaniami, wsłuchujemy się w ich propozycje jak jeszcze mocniej konsolidować środowisko sympatyków Ekstraklasy. Możemy obiecać, że to wstęp do kolejnych ciekawych inicjatyw, które będziemy sukcesywnie prezentować – mówi Mariusz Chłopik, dyrektor ds. marketingu sportowego PKO Banku Polskiego.
Quizy będą rozgrywane w oficjalnej aplikacji Ekstraklasy, która jest najlepiej ocenianą aplikacją w Europie. Oceny wystawiane przez użytkowników systemu operacyjnego Android pozwoliły wyprzedzić takie ligi jak Premier League, Bundesliga, Serie A czy Ligue 1. Liczba aktywnych użytkowników aplikacji Ekstraklasy w skali miesiąca to ok. 80 tys., a w kluczowych momentach sezonu sięga ponad 100 tys. Średni czas korzystania z aplikacji przez jednego użytkownika w miesiącu wynosi 72 min i 21 sek.
– Chcemy przenieść rywalizację między klubami także w inny wymiar, bazując na naszej aplikacji i wiedzy kibiców. Jesteśmy przekonani, że znajomość klubów i rozgrywek ligowych jest wśród nich ogromna. Żyją bowiem nie tylko bieżącymi wynikami, ale bardzo często świetnie znają także historię polskiej piłki. Poprzez nasze quizy #GrajmyRazem chcemy promować tych najlepszych, a jednocześnie szerzyć wiedzę o lidze, przypominać wielkie wydarzenia i inspirować do poznawania historii Ekstraklasy – komentuje Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).