Przebudowa węzła Giszowiec: zmiana organizacji ruchu i otwarcie przejścia podziemnego dla pieszych

Przebudowa wezla Giszowiec czasowa zmiana organizacji ruchu w kierunku Tychow i otwarcie przejscia podziemnego dla pieszych 1
W najbliższym czasie mieszkańców czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu. Planowany na sobotę drugi etap układania masy bitumicznej na odcinku DK86 zostanie przyspieszony i od godziny 20:00 w czwartek do ok. godz. 13:00 w piątek ruch w stronę Tychów będzie odbywał się jednym pasem jezdni zbiorczej. Z kolei 3 czerwca udostępnione zostanie udostępnione podziemne przejście dla pieszych w rejonie przystanków Giszowiec Osiedle.
Ruch w kierunku Tychów jednym pasem
Zgodnie z założonym harmonogramem, w sobotę, 4 czerwca 2022 r. wykonawca miał realizować drugi etap układania masy bitumicznej w rejonie kładki dla pieszych. Jednak ze względu na prognozowane załamanie pogody zmiana czasowej organizacji ruchu zostanie wprowadzona wcześniej. W czwartek o godzinie 20:00 zostanie zamknięta jezdnia główna w stronę Tychów i ruch w tym kierunku będzie odbywał się jednym pasem jezdni zbiorczej. Zakończenie tych prac planowane jest w piątek ok. godziny 13:00.
Zmiany w przejściach podziemnych dla pieszych
W piątek, 3 czerwca wykonawca odda do dyspozycji mieszkańców podziemne przejście dla pieszych zlokalizowane w rejonie przystanków Giszowiec Osiedle, którym można przedostać się na drugą stronę ul. Pszczyńskiej, w kierunku stawu Janina. W miejscu trwają jeszcze prace budowlane, dlatego poszczególne elementy, m.in. pochylnia dla pieszych, będą oddawane do użytku stopniowo.
Jednocześnie wykonawca rozpocznie kolejny etap prac w przejściu podziemnym na wysokości JumpWorld, stąd też będzie ono tymczasowo wyłączone z użytkowania. Ponownie piesi będą mogli z niego skorzystać w lipcu.
Otwarcie węzła Kolista w połowie czerwca
Od 1 czerwca rozpoczęły się prace związane z układaniem masy bitumicznej na jezdniach wschodnich ulicy Pszczyńskiej. Następnie roboty bitumiczne będą prowadzone na wyłączonych obecnie z ruchu odcinkach ulicy Kolistej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 20 czerwca otworzony zostanie węzeł Kolista. Został on 20 kwietnia czasowo zamknięty w obu kierunkach, w tym samym czasie otwarte zostały zjazdy z ul. Pszczyńskiej od strony centrum Katowic oraz od strony Tychów w kierunku Ligoty. Jednocześnie ruch odcinkiem ulicy Kolistej będzie umożliwiony wyłącznie od zjazdu na osiedle przy ul. Kolistej do nowo otwartego skrzyżowania.

Koniec inwestycji coraz bliżej
Obecnie stan zaawansowania przebudowy węzła Giszowiec wynosi ponad 90%. Po 20 czerwca realizacja inwestycji skupiać się będzie na pracach wykończeniowych, a ruch na ulicy Pszczyńskiej będzie odbywał się dwoma pasami w każdym kierunku – po jednym pasie na jezdniach zbiorczych i po jednym pasie na jezdniach głównych. Tym samym najważniejsza inwestycja drogowa w Katowicach od czasu budowy tunelu pod Rondem im. Gen. Jerzego Ziętka zbliża się ku końcowi. To istotny dla bezpieczeństwa i komfortu kierowców i mieszkańców projekt, który oddzieli ruch tranzytowy od lokalnego.
Największa inwestycja drogowa od 13 lat
To najważniejsza inwestycja drogowa w Katowicach od 13 lat, czyli od czasu budowy tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. Dzięki niej oddzielony zostanie ruch tranzytowy od lokalnego, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfortu życia naszych mieszańców. O wadze tej przebudowy najlepiej świadczą liczby. Każdego dnia przez DK86 na wysokości dzielnicy Giszowiec przejeżdża około 58,5 tysiąca pojazdów. Koszt robót budowlanych wynosi ponad 300 mln zł, z czego niemal 240 mln zł to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna długość rozbudowywanych i przebudowanych odcinków DK81 i DK86 to 3,62 km.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).