Prestiżowa nagroda za rozkochanie Polaków w szachach. Superbet ze Złotym Spinaczem
Czy da się otrzymać najbardziej prestiżową nagrodę w branży PR za projekt dotyczący niszowej dyscypliny sportu? Jak najbardziej, o ile tą dyscypliną są szachy, a efektem działania marki jest rozkochanie Polaków w „królewskiej grze” i przywrócenie jej na salony. Legalny bukmacher Superbet wspólnie z agencją Clue PR otrzymał Złoty Spinacz w kategorii Sport, turystyka i rekreacja za organizację i promocję turnieju szachowego Superbet Rapid&Blitz. – Dziękujemy za to wyróżnienie i cieszymy się, że nasz turniej na stałe wpisał się w kalendarz ekscytujących wydarzeń sportowych w naszym kraju – mówi Katarzyna Gawlik, dyrektorka marketingu Superbet Polska.
Organizowany w Warszawie od 2022 roku turniej Superbet Rapid&Blitz to pierwsza tak duża inicjatywa szachowa w naszym kraju. Gośćmi imprezy były takie gwiazdy jak Garri Kasparow, Jan-Krzysztof Duda, Levon Aronian i inne gwiazdy oraz legendy „królewskiej gry”. Fundamentem frekwencyjnego i komunikacyjnego sukcesu turnieju była i pozostaje szeroko zakrojona kampania 360 stopni. – Wspólnie z agencją Clue PR postawiliśmy na połączenie klasyki z nowymi trendami. Do sprowadzonych gwiazd i organizacji wywiadów z nimi czy dużej konferencji prasowej, na której pojawiły się tłumy dziennikarzy, dołożyliśmy wsparcie influencerów, studio komentatorskie na miejscu umożliwiające generowanie bogatego contentu, a także oryginalną kampanię OOH, w której nie zabrakło wykorzystania brandingu na autobusach miejskich czy ekranach w metrze – mówi Katarzyna Gawlik.
Organizatorzy chcieli choć w części przełożyć globalną popularność szachów – społeczność pasjonatów tej gry szacuje się na 600 milionów osób! – na zainteresowanie tą dyscypliną w Polsce. Wykorzystując rosnącą popularność Jana-Krzysztofa Dudy oraz szachowy boom wywołany Netfliksowym serialem „Gambit Królowej”, turniej Superbet Rapid&Blitz podbił serca mieszkańców naszego kraju, przyciągając rekordowe zainteresowanie mediów oraz sympatyków sportu. Pomogło w tym również zaangażowanie ambasadorów bukmachera oraz odważna kampania w mediach społecznościowych. – Efekt przerósł nasze oczekiwania. O naszym turnieju mówiło się tyle, co o ważnym meczu piłkarskim. Na dodatek wydźwięk wszystkich publikacji był pozytywny! Statystyki samej pierwszej edycji Superbet Rapid&Blitz w naszym kraju były wręcz szokujące – przyznaje dyrektorka marketingu Superbet.
Faktycznie, liczby mówią same za siebie. Łącznie w mediach pojawiło się 3816 publikacji dotyczących pierwszej edycji turnieju, ekwiwalent reklamowy AVE zbliżył się do 7 milionów złotych, a przede wszystkim zwycięzcom Złotego Spinacza udało się zapewnić pełne pokrycie komunikacyjne w kluczowych mediach. O inicjatywie pisały i ją relacjonowały kluczowe stacje telewizyjne, rozgłośnie radiowe, gazety i portale. Z zainteresowaniem śledzili turniej dziennikarze nie tylko mediów sportowych, ale też ogólnoinformacyjnych.
Zawody były transmitowane na żywo w aplikacji TVP Sport, a także omawiane w Kanale Sportowym – największym sportowym medium na YouTube. Jeżeli ktoś obawiał się, że szachy są zbyt mało dynamiczne i efektowne, żeby zainteresować współczesnego masowego odbiorcę, był w błędzie. Dynamiczna formuła rapid&blitz w połączeniu z wykorzystaniem nowych technologii do promocji oraz zapewnieniem widzom na miejscu unikalnych doświadczeń i pełnej immersji pozwoliło „unowocześnić” grę mającą korzenie w VI-wiecznej Persji, a sam turniej na stałe wpisał się w kalendarz porywających wydarzeń sportowych w naszym kraju. W 2024 roku również najlepsi szachiści świata odwiedzą Warszawę.
– Cieszymy się, że sukces turnieju znalazł uznanie w oczach jury Złotych Spinaczy. Ta nagroda to dla nas bardzo miły dowód na to, że w sponsoringu sportowym i marketingu warto czasem myśleć „outside the box”, szukać nieoczywistych rozwiązań i kanałów dotarcia. Dla bukmachera decyzja o postawieniu mocno na szachy, które nie są kluczowym sportem dla naszych klientów, była ryzykowna. Mieliśmy jednak nadzieję, na zrobienie czegoś naprawdę dużego i to nam wyszło jeszcze lepiej, niż się spodziewaliśmy – uśmiecha się CEO Superbet Polska Łukasz Seweryniak.
Specjalna oferta SUPERBET dla naszych czytelników:
Darmowy zakład w wysokości 34 PLN – zarejestruj konto w Superbecie z kodem LEGBUK , dokonaj pierwszego depozytu (minimalnie 50 zł), a otrzymasz dodatkowo od bukmachera 34 zł za darmo na zakłady bukmacherskie. Co więcej, czeka na Ciebie bonus od pierwszej wpłaty 200 PLN a jeśli swój pierwszy tydzień zakończysz na minusie, otrzymasz zwrot w postaci Cashbacku do 3500 PLN
**
O SUPERBET
Grupa Superbet to globalny operator zakładów bukmacherskich i gier on-line charakteryzujący się wysoką dynamiką wzrostu i szybkim rozwojem. Jest 11. najwyżej notowaną firmą gier on-line na świecie i jedną z największych w Europie. Na rynku polskim jest obecna od 2018 roku jako marka Superbet. Od 2020 roku oferuje zakłady on-line w aplikacji mobilnej oraz na stronie superbet.pl. Na koniec III kwartału 2023 roku Superbet miał blisko 19% udziału w polskim rynku bukmacherskim i był trzecim największym bukmacherem w kraju.
Firma może się pochwalić nagrodami w plebiscycie NAGRODY BUKMACHERSKIE 2021 i 2022 w kategorii Najlepszy Bukmacher, Najlepsza Aplikacja Mobilna, Najlepszy Marketing i Nagroda Użytkowników. Superbet otrzymał również wyróżnienie jako Najlepszy operator zakładów sportowych w regionie CEE 2022 podczas Central and Eastern European Gaming Awards i nagrodę w kategorii Najlepszy Bukmacher Roku podczas Better Collective “Polskie Nagrody Bukmacherskie” 2022. Został też wyróżniony w 2022 roku przez United Nations Global Compact za podejmowanie działań na rzecz przeciwdziałania korupcji i szarej strefie. Superbet od 1 lipca 2023 roku został sponsorem strategicznym Lecha Poznań oraz jego Akademii. To jedna z największych umów partnerskich w polskiej piłce klubowej i pierwsza w takiej formule. W Ekstraklasie sponsoruje też Górnika Zabrze, a w niższych ligach GKS Tychy i Stomil Olsztyn.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).