Silesion.PL

serwis informacyjny

Prawie 100% konsumentów zamierzających kupić auto używane zaczyna poszukiwania od internetu

AAA AUTO

AAA AUTO

Według firmy badawczej Webretailer, Unia Europejska plasuje się na trzecim miejscu pod względem wielkości rynku e-commerce na świecie, z roczną sprzedażą detaliczną online na poziomie 498 mld USD. Warto zauważyć, że branża motoryzacyjna również ma swój udział w tym rynku. Badanie przeprowadzone przez firmę doradczą McKinsey wykazało, że ponad 80 proc. klientów poszukujących nowych samochodów i prawie 100 proc. klientów szukających samochodów używanych rozpoczyna swoje poszukiwania w internecie.

Polski rynek e-commerce wart jest około 100 mld zł, a zakupy w sieci dokonuje niespełna 80 proc. internautów. W lutym 2023 roku strona z ofertami samochodów używanych firmy AAA AUTO została odwiedzona przez prawie 40 proc. więcej internautów niż w tym samym okresie rok wcześniej.

Zachowania konsumentów motoryzacyjnych szybko się zmieniają. W dzisiejszych czasach coraz więcej nabywców samochodów woli najpierw dokładnie przestudiować i porównać oferty samochodów online, a dopiero potem odwiedzić dealera. W przypadku aut używanych, niemal wszyscy potencjalni klienci rozpoczynają poszukiwania w internecie. W związku z tym dealerzy często mają tylko jedną szansę na przyciągnięcie i utrzymanie uwagi konsumentów, zachęcając ich do odwiedzenia salonu.

Rynek samochodów używanych staje się coraz bardziej zorganizowany, ponieważ sprzedawcy wykorzystują nowoczesną technologię, aby uatrakcyjnić swoją ofertę. Zwłaszcza zaawansowani technologicznie klienci w wieku 25-40 lat wymagają takich funkcji, jak kompleksowa transakcja, dostawa pod drzwi, rekomendacje na podstawie stylu jazdy i stylu życia klienta czy cyfrowe jazdy próbne. Odniesienie sukcesu na tym rynku wymaga od dealera budowania doskonałych rozwiązań dla kilentów na wszystkich etapach, w tym wyszukiwania i znajdowania odpowiedniej oferty, sprawdzania samochodu, jazd próbnych, wymiany starego samochodu, negocjacji ceny, płatności i ostatecznej dostawy samochodu. Dealerzy, którzy chcą wzbudzić zaufanie i odnieść sukces handlowy tworzą model hybrydowy, obejmujący udogodnienia online, ale także ich oferta dostępna jest w rzeczywistości” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Z danych AAA AUTO wynika, że jej platformę internetową, na której znajduje się około 12 tys. ofert sprawdzonych aut używanych, odwiedziło w lutym 2023 roku niemal 1.6 mln klientów. Oznacza to wzrost o prawie 40 proc. wobec tego samego okresu 2022 roku. Najwięcej osób szukało samochodów z silnikami diesla i benzynowymi, ale za to największy wzrost zainteresowania zaobserwowano w przypadku aut hybrydowych – aż 35 proc.

Ranking najczęściej wyszukiwanych marek na platformie internetowej AAA AUTO:


Luty 2023Luty 2022
1.AudiAudi
2.BMWBMW
3.Mercedes-BenzMercedes-Benz
4.ToyotaVolkswagen
5.KiaToyota
6.VolvoFord
7.VolkswagenOpel
8.FordHyundai
9.HyundaiVolvo
10.MazdaKia

Ranking najczęściej wyszukiwanych modeli na platformie internetowej AAA AUTO:


Luty 2023Luty 2022
1.Dacia DusterDacia Duster
2.Nissan QashqaiOpel Astra
3.Škoda OctaviaŠkoda Octavia
4.Opel AstraAudi A4
5.Kia SportageNissan Qashqai
6.Ford FocusFord Focus
7.Hyundai TucsonVW Golf
8.Kia CeedVW Passat
9.Ford MondeoKia Sportage
10.VW GolfFord Mondeo

AAA AUTO istnieje na rynku od 31 lat. Jest częścią Grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Grupa AURES Holdings jest największym dealerem samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 90.000 samochodów sprzedawanych rocznie. Od momentu rozpoczęcia działalności, AAA AUTO obsłużyła ponad 2.8 miliona klientów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. W 2017 Grupa AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce Grupa AAA AUTO funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024