Ponad milion posiłków w ramach Glovo Access – darmowej platformy dla trzeciego sektora
Dzięki programowi Glovo Access organizacje pożytku publicznego mogą korzystać z darmowych dostaw realizowanych poprzez platformę Glovo. Od początku programu za pośrednictwem aplikacji dostarczono już ponad milion posiłków i zrealizowano 350 tys. dostaw w ramach społecznej działalności. Glovo Access startuje także w Polsce, realizując już pierwsze dostawy dla potrzebujących.
Glovo Access to program, w ramach którego organizacje pozarządowe czy instytucje publiczne, prowadzące działalność charytatywną zyskują dostęp do infrastruktury technologicznej oraz darmowych dostaw poprzez platformę Glovo, by wspólnie nieść pomoc potrzebującym. W ramach Glovo Access zrealizowano dotychczas ponad 350 000 dostaw, co przekłada się na ponad milion dostarczonych potrzebującym posiłków.
Szybkie i darmowe dostawy
Możliwość zamówienia przez Glovo darmowej, a przede wszystkim szybkiej dostawy tego samego dnia, pozwala dotrzeć z niezbędną pomocą do wielu potrzebujących. Dostawy obejmują w pierwszej kolejności posiłki i podstawowe wsparcie w zakresie artykułów sanitarnych, jednak organizacje, które dołączą do Glovo Access, mogą swobodnie wykorzystywać udostępnioną infrastrukturę w ramach swojej działalności. Partnerzy mają dostęp do własnej platformy, dzięki której mogą zamówić kuriera, aby zrealizował dostawę w wybranym momencie.
“Zamawiając-Pomagasz”
– projekt dla restauracji prowadzonych przez NGO
W ramach Glovo Access realizowany jest także program “Zamawiając-Pomagasz”, dzięki któremu restauracje prowadzone przez NGO mogą sprzedawać na Glovo z 0% prowizją. Zyskują w ten sposób darmowy dostęp do wielu nowych klientów, w ponad 140 miastach w Polsce. Dzięki zamówieniom z takich restauracji użytkownicy Glovo wspierają NGO oraz osoby potrzebujące. Z programu korzysta już m.in. warszawska Kuchnia Czerwony Rower.
Zróżnicowane wykorzystanie Glovo Access
W Polsce w ramach Glovo Access organizacje wykorzystują darmowe dostawy w różnych celach. Część z nich skupia sią na gotowaniu i dostarczaniu posiłków dla uchodźców, osób potrzebujących czy wolontariuszy, działających np. na Dworcu Zachodnim w Warszawie czy w Centrum Ukraińskim Kultury i Rozwoju we Wrocławiu. Inne zbierają darowizny bezpośrednio od darczyńców i przewożą je do odpowiednich instytucji, czy też skupiają się na dostarczaniu posiłków osobom starszym. W maju 2022 roku udało się dostarczyć ponad 500 posiłków w Polsce w ramach Glovo Access. Do programu dołączyły już pierwsze organizacje, w tym m.in. Kolacje Czwartkowe, Fundacja Ukraina czy Fundacja Senior w Koronie.
– Kolacje Czwartkowe to inicjatywa spotkań z osobami dotkniętymi kryzysem bezdomności. Co tydzień odwiedzamy ich przy Dworcu Zachodnim w Warszawie i przywozimy ciepłe posiłki. Współpraca z Glovo Access pozwoliła nam znacznie przyspieszyć cotygodniowy proces dostarczania obiadów. Glovo pomaga w transporcie zestawów obiadowych przygotowywanych przez restaurację, oszczędzając czas naszych wolontariuszy. Dzięki temu możemy poświęcić więcej energii i uwagi na zaplanowanie zarówno doraźnej, jak i długoterminowej pomocy dla osób bez dachu nad głową – podkreśla Paweł Wiśniewski, wolontariusz Kolacji Czwartkowych.
Z Glovo Access mogą korzystać organizacje pożytku publicznego obecne w 25 krajach, a od niedawna także w Polsce, gdzie usługa, podobnie jak Glovo, dostępna jest już w ponad 100 miastach. Zainteresowane współpracą podmioty mogą zgłosić się do Glovo Access za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej https://social.glovoapp.com. Proces rejestracji jest szybki i bardzo prosty.
– W ciągu ostatnich kilku tygodni, po wielkim społecznym zaangażowaniu w pomoc Ukrainie w marcu i kwietniu, zauważyliśmy efekt „wypalenia dobroczynności”. Z pewnością przyczyniły się do tego początek lata czy długie weekendy. Musieliśmy zmierzyć się z szeregiem rezygnacji z wolontariatu, co dla organizacji takiej jak nasza, jest niemałym wyzwaniem. Dzięki nowatorskiemu podejściu Glovo do współpracy z sektorem NGO możemy korzystać z całkowicie bezpłatnych dostaw kurierskich, wykorzystując zasoby biznesu tam, gdzie zabrakło nam wolontariuszy – mówi Konrad Szermanowicz, Wsparcie Zarządcze w Fundacji Senior w Koronie
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).