Ponad 100 tys. kibiców na trybunach. Rośnie frekwencja w PKO BP Ekstraklasie
Osiem spotkań w 7. kolejce PKO BP Ekstraklasy obejrzało łącznie 104 374 widzów. Najwięcej kibiców pojawiło się na stadionach w Poznaniu i we Wrocławiu. Po siedmiu kolejkach nowego sezonu średnia frekwencja wynosi ponad 10 tys. widzów. To drugi najlepszy wynik w historii Ekstraklasy.
Suma widzów na wszystkich spotkaniach przekroczyła 100 tysięcy po raz pierwszy od 37. kolejki sezonu 2017/18. Wówczas na ośmiu stadionach pojawiło się 105 278 kibiców.
W 7. serii spotkań obecnych rozgrywek najwięcej kibiców pojawiło się na „meczu przyjaźni” Lech – Cracovia – 25 768 widzów. Nieco mniej, bo 24 968 kibiców było obecnych na stadionie we Wrocławiu, gdzie mierzyły się dwie drużyny z czołówki tabeli Śląsk z Pogonią. Powyżej 10 tysięcy kibiców pojawiło się także na meczach Legia Warszawa – Raków Częstochowa (16 546) i Wisła Kraków – Zagłębie Lubin (14 616).
Obecna średnia widzów z bieżącego sezonu wynosi 10 193, a łączna 560 611. Jest to druga najlepsza frekwencja po siedmiu kolejkach w historii Ekstraklasy (statystyki prowadzone od sezonu 2007/2008). W tej kategorii najlepszy był sezon 2017/18.
Obecny wynik jest większy o 69 378 widzów (wzrost o 14,12 proc.) w stosunku do frekwencji po 7. kolejce sezonu 2018/2019. W tym momencie osiem klubów (na 12) ma lepszą frekwencję niż po siódmej kolejce sezonu 2018/2019 (bez uwzględnienia beniaminków i spadkowiczów). Do rozegrania pozostał wciąż jeszcze jeden mecz 4. kolejki Wisła Płock – Legia Warszawa.
7 kolejka
- Arka Gdynia – Górnik Zabrze 1:0 – 6321 widzów
- Korona Kielce – Jagiellonia Białystok 0:2 – 5261
- Wisła Płock – ŁKS 1:1 – 6019
- Piast Gliwice – Lechia Gdańsk 1:2 – 4875
- Wisła Kraków – Zagłębie Lubin 4:2 – 14 616
- Śląsk Wrocław – Pogoń Szczecin 1:1 – 24 968
- Lech Poznań – Cracovia 1:2 – 25 768
- Legia Warszawa – Raków Częstochowa 3:1 – 16 546
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).