Polskie dzieci bezpieczniejsze na drogach. Tygrys uczy odpowiednich zachowań
Kolejny rok działalności programu Hello ICE upływa pod znakiem bezpieczeństwa. Organizator akcji, firma Budimex, zamyka tegoroczny cykl spotkań w szkołach, inwestycji w infrastrukturę w okolicach placówek edukacyjnych oraz zbierania informacji o niebezpiecznych punktach na mapie. Program łączy edukację najmłodszych z działaniami poprawiającymi poziom bezpieczeństwa na drogach w całym kraju. Ambasadorem akcji jest Sebastian Mila, były reprezentant Polski w piłce nożnej.
Kluczowym elementem programu Hello ICE jest organizacja zajęć dla dzieci, tzw. „Dni Bezpieczeństwa”. Są to eventy dla najmłodszych, organizowane we współpracy ze szkołami z całego kraju. W trakcie zajęć najmłodsi w ciekawy i atrakcyjny sposób poznają podstawowe zasady ruchu drogowego. Dowiadują się czym jest „korytarz życia”, jak rozpoznać pojazd uprzywilejowany, a także dlaczego noszenie odblasków jest tak ważne. W nauce wspiera ich tygrys Budi – maskotka programu, a także Sebastian Mila. W ten sposób program łączy efektywną edukację najmłodszych z realnymi działaniami dorosłych. Wystarczy wspomnieć, że w 2021 roku tygrys Budi i ekipa Hello ICE pokonali ponad 2500 kilometrów odwiedzając placówki w całym kraju i szerząc wiedzę na temat odpowiednich zachowań.
– Wykonaliśmy kawał dobrej roboty. Program Hello ICE to bardzo wartościowa inicjatywa i z dumą biorę w niej czynny udział. Podczas „Dni Bezpieczeństwa” wyraźnie widać, że dzieci rozpiera energia, którą można przekuć w coś dobrego. Trzeba jednak wiedzieć jak do nich dotrzeć. Cieszę się, że najmłodsi dobrze się bawią podczas naszych spotkań, a co ważniejsze, że wiele z nich wynoszą. Uważam, że przekazujemy im wiedzę, z której z pewnością skorzystają w życiu codziennym i która zostanie z nimi na zawsze. Myślę, że z każdym takim spotkaniem polskie drogi stają się dla nich coraz bardziej bezpieczne i to jest coś, o co warto się starać – powiedział Sebastian Mila, były reprezentant Polski w piłce nożnej i ambasador programu Hello ICE, a prywatnie tata 12-letniej córki.
Hello ICE zmienia polskie drogi
W 2021 roku do udziału w Hello ICE zgłosiło się aż 318 placówek edukacyjnych. Tygrys Budi w ramach „Dni Bezpieczeństwa” odwiedził dzieci m.in. w Warszawie, Elblągu, Koszwałach, Moniatyczach i Boguszowie-Gorcach. Uczestnicy poza solidną dawką wiedzy otrzymały m.in. zestaw odblasków, karty ICE (ang. In case of emergency), dzięki którym łatwo uzyskają potrzebną pomoc w razie wypadku, a także charakterystyczne maskotki tygrysa. Co więcej, w kolejnych czterech lokalizacjach powstały pasy 3D. Celem innowacyjnych przejść dla pieszych jest skłonienie kierowców do zdjęcia nogi z gazu.
– Za nami bardzo pracowity rok. Dzięki programowi Hello ICE dotarliśmy do wielu dzieci, które przy wspólnej zabawie mogły się dowiedzieć jak w prosty sposób zadbać o swoje bezpieczeństwo. To dla nas bardzo ważne, aby zdobytej wiedzy towarzyszył uśmiech, pomagający w zapamiętywaniu ważnych informacji przekazywanych w czasie spotkań. Warto zauważyć, że liczba szkół, które chcą dołączyć do programu, ciągle rośnie. To dla nas dodatkowa motywacja do dalszej pracy. Cieszę się, że udało nam się wprowadzić w życie wiele wartościowych inicjatyw i mam nadzieję, że następne lata okażą się jeszcze bardziej owocne – mówi Justyna Cachel, Koordynator Działu Komunikacji Budimex.
Zaangażowanie najmłodszych, ich rodziców, a także nauczycieli rośnie z każdym miesiącem. Dzięki temu, w ramach prowadzonej akcji zgłoszonych zostało już blisko 1000 niebezpiecznych punktów na drogach w całym kraju. Wszystkie można łatwo sprawdzić na oficjalnej stronie akcji – helloice.pl.
Tygrys podbija TikToka
Maskotka programu Hello ICE robi furorę nie tylko w trakcie eventów, ale też w mediach społecznościowych. Użytkownicy aplikacji bardzo pozytywnie zareagowali na pojawienie się Budiego na TikToku. Do tej pory filmy z udziałem tygryska zgromadziły ponad 40 000 polubień, a liczbę wyświetleń należy liczyć w setkach tysięcy. Dzięki wygenerowanym zasięgom akcja może każdego dnia angażować dzieci oraz przekazywać im kolejne ciekawe i przydatne informacje.
Obecność programu Hello ICE na TikToku jest odpowiedzią na rosnącą popularność kategorii „Edukacja”. Zamieszczane tam materiały dydaktyczne są wyjątkowo ciekawe i angażujące. Użytkownicy aplikacji to często dzieci w roku wczesnoszkolnym, dlatego „nie tylko bawić, ale i uczyć” – to najważniejszy argument, który zadecydował o utworzeniu oficjalnego konta na platformie.
Mijający rok okazał się bardzo udany dla programu Hello ICE. Kolejne szkoły czekają na lekcje prowadzone przez maskotkę programu, a na interaktywnej mapie pojawia się coraz więcej niebezpiecznych punktów, które wymagają szczególnej uwagi. Rosnące zaangażowanie dzieci i rodziców, a także popularność inicjatywy pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość. Organizatorzy akcji postawili na realne, kreatywne i niestandardowe rozwiązania, które mają sprawić, że bezpieczeństwo dzieci na polskich drogach stanie się standardem.
***
Budimex jest spółką z ponad 50-letnią tradycją oraz liderem polskiego rynku budowlanego. Zatrudnia blisko 8000 specjalistów. Profil działalności Spółki obejmuje realizację projektów z zakresu infrastruktury: drogowej, kolejowej i lotniskowej, budownictwa ogólnego oraz energetyki i przemysłu. Budimex obecny jest nie tylko na rynku polskim, ale też zagranicznym. Stopniowo zwiększa również swoje zaangażowanie w sektorze facility management (obsługa nieruchomości i obiektów infrastruktury) oraz gospodarki odpadami. Od 1995 roku spółka notowana jest na warszawskiej GPW, a od roku 2011 wchodzi w skład indeksu RESPECT – najbardziej odpowiedzialnych spółek giełdowych. Jej inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma o globalnym zasięgu – Ferrovial. Grupa Budimex współpracuje rocznie z 17 tys. kontrahentów. W skład grupy wchodzą: Budimex Nieruchomości, Mostostal Kraków i FBSerwis.
Budimex jest jednym z sygnatariuszy Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – inicjatywy utworzonej w 2010 r., zrzeszającej największych generalnych wykonawców w Polsce w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa pracy w branży budowlanej
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).