Polska Liga Siatkówki podpisała list intencyjny z Barkom Każany Lwów
Przedstawiciele Zarządu, Rady Nadzorczej Polskiej Ligi Siatkówki oraz Polskiego Związku Piłki Siatkowej prowadzą właśnie wizytację i rozmowy we Lwowie. Podpisano list intencyjny pomiędzy spółką PLS a Barkom Każany Lwów. To kolejny ważny krok w drodze ukraińskiej drużyny do PlusLigi sezonu 2022/2023.
W skład delegacji wchodzą: Zarząd PLS oraz Rada Nadzorcza spółki, pod przewodnictwem prezesa PGE Skry Konrada Piechockiego, pełniącego również funkcję wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej PLS.
Dziś doszło do spotkania z przedstawicielami władz Lwowa i klubu – z prezesem Olegiem Baranem. Po podpisaniu specjalnego listu intencyjnego ukraiński klub jest coraz bliżej gry od przyszłego sezonu w Lidze Mistrzów Świata.
Przypomnijmy, że już wcześniej akcjonariusze Polskiej ligi Siatkówki wyrazili zgodę na poszerzenie Ligi Mistrzów Świata do 16 ekip w sezonie 2022/2023. W sezonie 2022/23 do PlusLigi awansuje mistrz TAURON 1. Ligi, a ostatnia ekipa PlusLigi (14. miejsce) rozegra baraż z drugą ekipą TAURON 1. Ligi, zwycięzca wywalczy awans bądź pozostanie w lidze. Dodatkowo w PlusLidze, po spełnieniu szeregu warunków, ma wystąpić drużyna z Ukrainy – Barkom Każany Lwów.
– To bardzo ciekawy projekt, na styku sportu, biznesu, kultury i historii – podkreśla Artur Popko, prezes Polskiej Ligi Siatkówki. – Dzisiaj pytaliśmy naszych udziałowców, co sądzą o tym pomyśle i czy są gotowi na taką nowość. Odpowiedź była bardzo jasna, choć oczywiście dopiero przyszłość pokaże, w jaki sposób to wszystko uda się przeprowadzić. Chcemy wyjść do dużej grupy Ukraińców mieszkających w naszym kraju, a także do Polaków żyjących we Lwowie. Chcemy być liderem nie tylko w regonie, a ostatni triumf w Lidze Mistrzów Grupy Azoty ZAKSy tylko pokazuje, jak dużą siłą dysponujemy w naszym kraju – dodaje.
Przedstawiciele PLS oraz PZPS (związek reprezentował m.in. Jacek Sęk, Sekretarz Generalny PZPS) rozmawiają o dalszych procedurach oraz szansach rozwoju siatkówki we Lwowie.
Fot. PLS
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).