Patryk Szwedzik przechodzi z GKS Katowice do Śląska Wrocław
Śląsk Wrocław i GKS Katowice porozumiały się w sprawie wymiany zawodników i w związku z tym do „GieKSy” trafi Sebastian Bergier, a na Tarczyński Arena pojawił się 21-letni Patryk Szwedzik. Młody napastnik podpisał kontrakt z WKS-em do 30 czerwca 2025 roku.
Nowy piłkarz WKS-u urodził się 2 grudnia 1999 roku w Legnicy, gdzie rozpoczął swoją piłkarską karierę w akademii Miedzi. Tam stawiał pierwsze kroki, ale swój talent szlifował już w Katowicach. To właśnie na Górnym Śląsku prezentował umiejętności, które kwalifikowały go do gry w pierwszej drużynie. Przełomowym czasem był dla niego sezon 2021/22. Młody zawodnik, grając na zapleczu PKO BP Ekstraklasy, strzelił siedem bramek i zaliczył trzy asysty, prezentując nieprzeciętną formę. W trakcie obecnych rozgrywek Fortuny 1. Ligi trzy razy wpisał się na listę strzelców oraz dwukrotnie asystował. Łącznie w barwach „GieKSy” wystąpił 73 razy, strzelając 12 goli i zaliczając sześć asyst.
W swoim dorobku ma również występy w biało-czerwonych barwach. W kadrze U-20 strzelił nawet gola w debiutanckim meczu.
– Dołącza do nas utalentowany zawodnik, młodzieżowy reprezentant Polski, który pokazał swoje umiejętności w Fortuna 1. Lidze i liczymy, że w naszym klubie postawi kolejny krok w swoim rozwoju. Patryk może zagrać na skrzydle i jako napastnik, dysponuje dużą szybkością, z pewnością może pomóc naszej formacji ofensywnej. Cieszymy się, że do Śląska trafia wyróżniający się piłkarz z naszego regionu – mówi Dariusz Sztylka, dyrektor sportowy Śląska Wrocław.
– Pochodzę z Legnicy, a Wrocław to miasto, które od zawsze jest mi bliskie. Postanowiłem dołączyć do Śląska, bo to wielki klub i widzę w nim szansę na rozwój, na którym zależy mi najbardziej. Jeśli chodzi o moją charakterystykę, najlepiej czuję się jako skrzydłowy lub napastnik, a moim największym atutem jest szybkość – komentuje nowy piłkarz WKS-u.
Szwedzik podpisał ze Śląskiem umowę do końca czerwca 2025 roku. Będzie występował z numerem 21 na koszulce.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).