Oficjalnie: Stadion Śląski z nowym sponsorem tytularnym. Obiekt będzie nosił nazwę Superauto.pl Stadion Śląski

fot. Superauto.pl
Stadion Śląski w Chorzowie zyskał pierwszego w swojej historii sponsora tytularnego. Od 17 kwietnia 2025 roku obiekt nosi nową nazwę: Superauto.pl Stadion Śląski. Umowa została zawarta pomiędzy Stadionem Śląskim a firmą Superauto.pl – internetową platformą sprzedaży nowych samochodów, która swoją siedzibę ma w Chorzowie.
To rozszerzenie współpracy, która rozpoczęła się już wcześniej – w 2024 roku Superauto.pl zostało partnerem motoryzacyjnym stadionu. Teraz strony zdecydowały się na kolejny krok. Umowa obowiązuje przez trzy lata, z możliwością przedłużenia o kolejne dwa.
Współpraca o lokalnym charakterze
Superauto.pl to firma wywodząca się z Chorzowa, a jej prezes, Kamil Makula, podkreślał, że dla niego osobiście ta współpraca ma również wymiar symboliczny.
– Wychowałem się w Chorzowie, a stadion był obecny w moim życiu od najmłodszych lat. Dziś, jako współwłaściciel Superauto.pl, mam możliwość współpracować z tym miejscem na zupełnie nowym poziomie – mówił Makula podczas podpisania umowy.
Jak dodał, firma chce poprzez tę współpracę nie tylko wzmocnić swoją rozpoznawalność, ale również realizować działania społeczne i promocyjne wspólnie ze Stadionem Śląskim.
Zmiana nazwy, ale nie tylko
Zmiana nazwy stadionu nie ogranicza się wyłącznie do kwestii wizerunkowych. Jak zapowiedzieli przedstawiciele obu stron, planowane są wspólne działania promocyjne, wydarzenia oraz inicjatywy skierowane do mieszkańców regionu.
– Chcemy, by stadion był nie tylko miejscem wydarzeń sportowych i kulturalnych, ale także partnerem biznesowym i społecznym. Wspólnie z Superauto.pl zamierzamy rozwijać ten potencjał – podkreślił wicemarszałek województwa śląskiego, Leszek Pietraszek.
W tym roku na stadionie odbędą się m.in. trzy mecze Reprezentacji Polski, Memoriał Kusocińskiego, Diamentowa Liga oraz wydarzenia rodzinne. W planach na kolejne lata jest również organizacja dużych koncertów, a w 2028 roku – Mistrzostw Europy w Lekkoatletyce.
Znaczenie dla regionu
Jak zaznaczył dyrektor obiektu, Adam Strzyżewski, rozmowy z nowym sponsorem trwały kilka miesięcy i obejmowały wiele kwestii formalnych i organizacyjnych.
– Współpraca rozpoczęła się w ubiegłym roku od partnerstwa motoryzacyjnego. Dziś jesteśmy na etapie, w którym możemy realizować szersze działania. Pojawiło się kilka nowych pomysłów, które – mamy nadzieję – uda się wdrożyć – mówił Strzyżewski.
Zarówno przedstawiciele stadionu, jak i firmy Superauto.pl podkreślają, że celem jest wspólne działanie na rzecz wzmocnienia obecności stadionu w świadomości mieszkańców i gości oraz budowanie pozytywnego wizerunku obu marek.
Ugruntowanie obecności na rynku
Superauto.pl, należące do Wirtualna Polska Holding S.A., od kilku lat konsekwentnie rozwija swoją pozycję na rynku. Obecność w nazwie jednego z największych stadionów w Polsce ma być elementem długofalowej strategii promocyjnej i CSR.
– Chcemy być rozpoznawalni w całej Polsce, budząc pozytywne skojarzenia wśród naszych klientów i partnerów. Stadion Śląski to miejsce, które może w tym pomóc – podsumował Kamil Makula.
Zmiana nazwy stadionu nie wpływa na dotychczasowy charakter obiektu, ale ma stanowić impuls do dalszego rozwoju oferty wydarzeń oraz współpracy z partnerami z różnych sektorów.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).