Silesion.PL

serwis informacyjny

Nowa kolekcja Pepco Gilded Age ze wsparciem dla Ukrainy

Pepco zaprezentowało nową kolekcję „Gilded Age”, przygotowaną we współpracy z ukraińską artystką Veroniką Blyzniuchenko

Pepco zaprezentowało nową kolekcję „Gilded Age”, przygotowaną we współpracy z ukraińską artystką Veroniką Blyzniuchenko. Część środków ze sprzedaży produktów zostanie przekazanych Fundacji “Ukrainian Charity Exhibitions” niosącej pomoc osobom potrzebującym rehabilitacji, w związku z wojną w Ukrainie. Kolekcja, w której znajdują się między innymi dekoracje do domu, akcesoria łazienkowe i kuchenne, czy tekstylia, będzie dostępna w Pepco od 7 września.

Nowa kolekcja z segmentu affluent

Gilded Age to nowa kolekcja z segmentu affluent, czyli limitowanych produktów wysokiej jakości, w wyjątkowym designie. W jej skład wchodzą m.in dekoracje domowe: pudełka, tace, czy ramki na zdjęcia; akcesoria kuchenne w tym m.in. kubki, dzbanki i talerze, a także takie produkty jak lampki, długopisy, notesy, czy świece zapachowe. Łączy je wszystkie szczególny design, uwzględniający m.in. motywy kwiatowe oraz szczytny cel, część dochodu ze sprzedaży produktów zostanie przeznaczone na pomoc Ukrainie.

– Od początku wojny w Ukrainie Pepco aktywnie zaangażowało się w pomoc ofiarom konfliktu. Rozszerzyliśmy swoje standardowe działania pomocowe, pozostając w ciągłym kontakcie z naszymi partnerami oraz organizacjami pozarządowymi, a także wspierając naszych pracowników pochodzących z Ukrainy. Niestety widzimy, że z każdym kolejnym dniem wojny, pojawiają się nowe ludzkie tragedie, a skala potrzebnej pomocy nieustannie rośnie. Stąd nowy projekt – specjalna kolekcja przygotowana przez ukraińską artystkę i szczytny cel, jaki za nią stoi, bo cześć dochodu ze sprzedaży zostanie przeznaczona właśnie na wsparcie Ukrainy – mówi Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.

Design inspirowany sztuką europejską, dalekowschodnią i secesją

Autorką kolekcji Gilded Age jest Veronika Blyzniuchenko, 27-letnia designerka, wyspecjalizowana w tworzeniu farbami olejnymi na płótnie oraz technikach akwarelowych. Kształciła się w Akademii Projektowania i Sztuk w Charkowie i jest zawodową malarką. Jej prace znajdują się w prywatnych kolekcjach w Europie, Ameryce Południowej, USA i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. W 2022 roku wraz z innymi młodymi ukraińskimi malarzami wzięła udział w serii wystaw zorganizowanych przez „Ukrainian Charity Exhibitions”.

Veronika zajmuje się nie tylko tworzeniem abstrakcyjnych i narracyjnych obrazów, ale także autorskich wyrobów z jedwabiu, paneli dekoracyjnych itp. Z jednej strony niejednolitość, fragmentaryczność, stosowanie różnorodnych wzorów i śmiałe wariacje z nimi nawiązują do irańskich miniatur książkowych, form i dekoracji ceramiki, zarówno europejskiej, jak i dalekowschodniej. Z drugiej strony, w niektórych miejscach zauważalna jest inspiracja artystki formami plastycznymi i rozwiązaniami do sztuki przełomu XIX i XX wieku, w szczególności secesji, której ważną cechą jest płynna, wijąca się linia – ocenia Anfisa Doroshenko, kulturoznawczyni, Narodowy Uniwersytet „Akademia Kijowsko-Mohylańska”.

Współpraca z Fundacją “Ukrainian Charity Exhibitions”

Fundacja „Ukrainian Charity Exhibitions”, na którą zostanie przekazana część środków ze sprzedaży produktów zaprojektowanych przez Veronikę Blyzniuchenko, zrzesza Ukraińskich artystów niosących pomoc i wsparcie dla osób dotkniętych wojną w Ukrainie. Fundacja za swój główny cel obrała pomoc w rehabilitacji dla osób poszkodowanych w wyniku działań wojennych. Do zakresu swojej działalności zalicza: klasyczną sprzedaż dzieł sztuki za pośrednictwem katalogów, organizację wystaw fizycznych na Ukrainie i za granicą, płatne wystawy cyfrowe za pośrednictwem platformy internetowej, aukcje charytatywne oraz sprzedaż plakatów, czy też pocztówek.

***

Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 29 tysięcy pracowników w 18 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3000 sklepów.

Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki. Na wiosnę 2023 roku otworzyła pierwsze sklepy w Portugalii. Jesienią 2023 roku planuje otwarcie kolejnych w Bośni i Hercegowinie

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024