Silesion.PL

serwis informacyjny

Największy przyrost ofert na rynku wtórnym w segmencie SUV

Nissan AAA Auto

Nissan AAA Auto

W ciągu całego ubiegłego roku na rynku wtórnym wzrosła liczba ofert samochodów osobowych tylko w jednym rodzaju nadwozia – SUV. Dane AAA AUTO wskazują, że od 2021 roku segment ten powiększył się aż o 79.754 samochody. Natomiast zmalała oferta najbardziej popularnych aut typu hatchback i kombi.

Z analizy AAA AUTO wynika, że w 2022 roku na rynku wtórnym ogłaszano do sprzedaży 428.153 SUV-y, a w 2021 roku kupujący mogli wybierać wśród 378.803 ofert, co oznacza wzrost o ponad 13 proc. Mimo to, wciąż najpopularniejszymi rodzajami nadwozi pozostają hatchbacki i kombi, chociaż ich liczba ofert sprzedaży znacznie została ograniczona. W porównaniu z 2021 rokiem, liczba ofert sprzedaży aut w segmencie hatchback zmalała o 122.416 pojazdów, z 880.294 do 757.878 modeli, czyli niemal o 14 proc. Z kolei liczba ofert używanych aut typu kombi zmalała o 12 proc., z 502.554 do 441.885 pojazdów.

„Wzrost ofert sprzedaży SUV-ów na rynku wtórnym jest dowodem na wciąż rosnący ten segment rynku. Kierowcy coraz częściej wybierają samochody o podwyższonym nadwoziu, ponieważ dają im poczucie większego bezpieczeństwa oraz komfortu na drodze. Wybierając taki samochód warto zwrócić uwagę na aspekty ekonomiczne i techniczne, jak np. konsumpcja paliwa, szybsze zużywanie się niektórych podzespołów, czy pojemność bagażnika, która może okazać się mniejsza niż w kombi” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Używane SUVy są najmłodszymi samochodami na rynku. Ich mediana wieku wynosiła 8 lat w 2022 roku. Natomiast mediana wieku hatchbacków i kombi była wyższa o około 5 lat i wynosiła odpowiednio: 13,5 oraz 12,7 lat. Relatywnie niski wiek, a co za tym idzie także przebieg, spowodowały, że mediana ceny używanych SUVów była najwyższa i wyniosła 57.500 zł w 2022 roku. Najczęściej oferowanymi do sprzedaży modelami SUV na wtórnym rynku były: Nissan Qashqai, KIA Sportage oraz Ford Kuga.

Ranking rodzajów nadwozi samochodów osobowych na rynku wtórnym w Polsce w 2022 roku:

Nadwozie
Liczba ofert
Mediana ceny (zł)Mediana przebiegu (km)Mediana wieku (lat)
Hatchback757 87816 500166 00013,5
Kombi441 88524 499220 00012,7
SUV428 15357 500136 7838,0
Sedan311 95826 900200 03213,9
MPV253 64319 900203 25413,4
Coupe63 87333 500175 00013,5
Kabriolet22 25718 900169 95016,0

AAA AUTO istnieje na rynku od 31 lat. Jest częścią Grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Grupa AURES Holdings jest największym dealerem samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej z ponad 90.000 samochodów sprzedawanych rocznie. Od momentu rozpoczęcia działalności, AAA AUTO obsłużyła ponad 2.8 miliona klientów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. W 2017 Grupa AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce Grupa AAA AUTO funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024