Silesion.PL

serwis informacyjny

mPay z dużym wzrostem wyniku EBIT i EBITDA w I kw. 2024 r.

Mpay Nowe Logo
  • mPay, wiodąca polska aplikacja umożliwiająca cyfrowe płatności realizuje strategię wzrostu.
  • Wynik EBIT w I kw. 2024r. wyniósł 0,21 mln zł co stanowi wzrost o 89,3% w stosunku do wyniku za 1Q 2023.
  • EBIDTA w I kw. 2024r. wyniosła 0,39 mln zł co stanowi wzrost o 40,9% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
  • Łączna wartość transakcji zrealizowanych przez mPay (TTV) w 1Q 2024 wyniosła 17,5 mln zł wobec 14,6 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 19,9%.
  • Na koniec I kwartału 2024 r. liczba użytkowników wyniosła 1,511 mln (dynamika + 123% w ujęciu rocznym).
  • Udostępnienie kart debetowych Visa mPay grupie wybranych aktywnych użytkowników w ramach programu Early Adopters;
  • Udostępnienie nowych planów subskrypcyjnych wybranej aktywnych grupie użytkowników w ramach programu Early Adopters;
  • Nawiązanie współpracy z Jakubem Błaszczykowskim – Ambasadorem marki mPay;
  • Udostępnienie użytkownikom możliwości zakupu biletów od przewoźnika kolejowego POLREGIO;
  • Udostępnienie nowej usługi B2B w formie API umożliwiającej kontrahentom biznesowym dokonywanie wypłat GIRO w placówkach Poczty Polskiej;

W I kw. 2024 r., marka mPay kontynuowała efektywne wdrażanie strategii transformacji w superaplikację fintechową. W minionym kwartale, Spółka wprowadziła liczne usprawnienia, poprawki oraz nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej mPay, a także poszerzyła portfel oferowanych towarów i usług, konsekwentnie realizując kierunek rozwoju w stronę multiplikacji do zarządzania finansami osobistymi oraz w partnera biznesowego.

I kwartał 2024 roku upłynął na konsekwentnej realizacji założeń strategii przemiany w FinTech. Te działania zaowocowały podpisaniem kilku ważnych umów np. z platformą do zarządzania finansami żłobków i przedszkoli LiveKid czy wdrożeniem przekazów pieniężnych z USA i Wielkiej Brytanii z US Money Espress i EasySend. mPay rozszerzył również portfolio usług w głównym biznesie, czyli wdrożył do aplikacji możliwość zakupu biletów POLREGIO – opowiada Andrzej Basiak, Prezes Zarządu mPay.

Na koniec I kw. 2024r. liczba użytkowników aplikacji mPay wynosiła 1,51 mln. mPay zrealizował jedno z kluczowych założeń przyjętej strategii, czyli udostępnił wybranym użytkownikom kartę debetową mPay oraz udostępnił na specjalnych warunkach pakiety subskrypcyjne, które zostały opracowane z myślą o zapewnieniu naszym użytkownikom dodatkowych możliwości i usprawnień. Do spółki dołączył również były kapitan polskiej reprezentacji w piłce nożnej – Jakub Błaszczykowski, który został ambasadorem marki mPay. Jego obecność ma powiększyć rozpoznawalność marki mPay oraz zwiększyć zaufanie do mPay.

- W pierwszym kwartale 2024 roku zachowaliśmy intensywne tempo rozwoju, które było zauważalne już w zeszłym roku. To pozwala mi sądzić, że w kolejnych miesiącach mPay powtórzy imponujące wyniki z pierwszego kwartału, a nawet je powiększy. Jednym z powodów takiego myślenia jest karta debetowa, która w najbliższym czasie zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom. Karta sprawi, że aplikacja stanie się dobrą alternatywą dla aplikacji bankowych czy też innych jak PayPal opartych na koncie przedpłaconym, a tym samym zwiększy przychody samej spółki – dodaje Andrzej Basiak.

mPay zanotował wzrost obrotu transakcyjnego TTV (Total Transaction Value) w I kw. 2024r. na poziomie 17,5 mln zł co oznacza wzrost o 19,9 % w stosunku do I kw. 2023r. Przychód księgowy wyniósł 8,6 mln zł w I kw. 2024 r., wobec 8,96 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. Zysk EBIT wyniósł 0,21 mln zł i był wyższy o 89,34% od wyniku w analogicznym okresie zeszłego roku, a EBITDA wyniosła 0,39 mln zł co stanowi wzrost o 40,9% kw./kw.

Wybrane dane finansowe mPay w 2023 r.

Dane w mln. zł1Q2023 r.1Q2024 r.
Przychody księgowe8,96  8,6
TTV (Total Transaction Value)14,617,5
EBIT0,110,21
EBITDA0,280,39
Zysk netto0,060,07

mPay dalej sukcesywnie będzie rozwijać portfolio produktów zarówno dla użytkowników aplikacji, jak i partnerów B2B oraz aktywnie realizować strategię budowania świadomości marki wśród użytkowników.

O mPay:

mPay to jedna z najpopularniejszych polskich aplikacji wspierających nowoczesny styl życia. Aplikacja z której korzysta już 1.51 mln użytkowników umożliwia między innymi cyfrowe płatności w niemal każdej sytuacji. Ambasadorem marki mPay jest Jakub Błaszczykowski legenda piłki nożnej, a także biznesmen i inwestor. mPay to także wiodący polski Fintech, dostawca rozwiązań i usług z obszaru mobilnych transakcji finansowych, od 2011 r. notowany na rynku NewConnect Giełdy Papierów Wartościowych. Spółka aktywnie poszerza portfolio usług z zakresu fintech obecnie występując m.in. jako koncesjonowany agent rozliczeniowy z licencją NBP na własny Schemat Płatniczy oraz firma posiadająca status Krajowej Instytucji Płatniczej nadzorowanej przez KNF. Oznacza to, że posiada uprawnienia do prowadzenia rachunków rozliczeniowych dla klientów i wydawania instrumentów płatniczych, w tym kart debetowych.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024