Modernizacja Kanału Regatowego w Parku Śląskim idzie zgodnie z planem
Po osuszeniu zbiornika i zaakceptowaniu projektu dalszych prac, nadszedł czas na realizację kluczowej fazy modernizacji Kanału Regatowego. Właśnie trwa demontaż starych nabrzeży, a w najbliższych dniach wykonawca ma rozpocząć remont kładek wiodących na wyspę.
Stan dotychczasowych nabrzeży – zgodnie z ekspertyzą – nie pozwalał na nich doraźny remont, konieczne było ich usunięcie i zastąpienie nowymi. Nabrzeża mają blisko 3 km długości. W ich miejsce zostaną zamontowane prefabrykaty, a w pobliżu mostku beton będzie lany.
W najbliższym czasie wykonawca zajmie się kładkami. Okazało się, że istnieje możliwość zastosowania technologii, dzięki której kładki będzie można wyremontować na miejscu, bez konieczności transportowania ich poza teren Parku Śląskiego. To sprawi, że ta część inwestycji nastąpi sprawniej.
Już teraz pod kładkami pojawiły się specjalne podpory. Kładki będą podnoszone za pomocą siłowników. Remont będzie polegał na uzupełnieniu braków w żeberkach i pełnego odrestaurowania metalowej konstrukcji.
Po zakończeniu całej inwestycji Kanał Regatowy stanie się drożny i będzie z niego można przepłynąć do Dużego Stawu. Na akweny mają powrócić kajaki i łódki.
Prace prowadzi wrocławskie konsorcjum, które tworzą dwie firmy: PBW Inżynieria i Probudowa. Pierwszy etap inwestycji, czyli remont nadbrzeży plus odmulenie kanału oraz wymiana mostków wraz z remontem wyspy ma zostać zrealizowany jeszcze w tym roku.
Następnie zostanie ogłoszony przetarg na drugi etap prac, a więc na stworzenie nowej nawierzchni wokół Kanału Regatowego i przeprowadzenie nasadzeń.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).