Młodzi polscy koszykarze w barwach ligi NBA – za nami Katowicki Draft Jr. NBA
21 września, w Hali Sportowej MOSiR Szopienice w Katowicach odbył się Draft Jr. NBA, czyli otwarcie i losowanie drużyn na jedno z najważniejszych koszykarskich wydarzeń sportowych sezonu – Jr. NBA Projekt Basket League, który zainaugurował czwartą edycję tej wyjątkowej ligi w Polsce.
– Ten sezon to aż 70 drużyn podzielonych na trzy ligi: Wschód, Zachód oraz Girls, czyli na parkietach całego kraju zobaczymy ok. 3000 młodych koszykarzy i koszykarek w wieku 11-13 lat. Draft był nie tylko okazją do rozpoczęcia sezonu, ale przede wszystkim momentem, w którym drużyny poznają swoje barwy – czyli przypisane im zespoły NBA, pod których szyldem będą rywalizować – mówi Daniel Muc, dyrektor Katowickiego MOSiR.
Podczas sobotniej imprezy zaprezentowano główne założenia programu Jr. NBA, który promuje rozwój młodzieży poprzez koszykówkę, wpajając wartości takie jak praca zespołowa, szacunek oraz sportowa rywalizacja. Poza losowaniem, młodzi zawodnicy mieli również okazję wziąć udział w treningach oraz konkursach sprawnościowych, gdzie mogli zaprezentować swoje umiejętności i poznać rówieśników z innych drużyn.
Wyniki losowania
W lidze Girls Katowicki UKS 27 wystąpi w barwach Golden State Warriors. Wśród 70 drużyn znalazły się m.in. w lidze zachodniej UKS 27 reprezentujący Boston Celtics czy KŚ AZS Katowice występujący w barwach Washington Wizards.
Zgodnie z harmonogramem rozgrywek, młodzi zawodnicy rywalizować będą w 42 turniejach eliminacyjnych, które odbędą się w różnych miastach Polski. Najlepsi z nich wezmą udział w 5 turniejach Play-Off. To wspaniała okazja do rozwoju sportowych talentów i kształtowania trwałych, zdrowych nawyków wśród młodzieży.
Czym jest Jr NBA?
Jr. NBA to oficjalny program wspierający koszykówkę młodzieżową na poziomie lokalnym, który ma na celu zbudowanie silnego fundamentu dla przyszłych pokoleń koszykarzy. Każdego roku odbywa się w lokalnych szkołach podstawowych oraz miejskich ośrodkach sportowych. To globalna inicjatywa skierowana zarówno do chłopców, jak i dziewcząt, która uczy podstawowych umiejętności koszykarskich, a także promuje kluczowe wartości, takie jak praca zespołowa, wzajemny szacunek, determinacja i budowanie społeczności.
Harmonogram rozgrywek w tym sezonie znajduje się pod adresem: https://www.jr-nba.pl/2024-harmonogram/
O Stowarzyszeniu Projekt Basket
Stowarzyszenie Projekt Basket jest organizacją non-profit, która popularyzuje koszykówkę wśród młodzieży szkolnej oraz integruje środowisko klubów sportowych i szkół.
Projekt Basket organizuje rozgrywki międzyszkolne, turnieje i obozy sportowe dzięki którym zachęca i motywuje chłopców i dziewczęta do rozpoczęcia regularnych treningów koszykówki; a w efekcie do rozpoczęcia kariery sportowej. Ważnym zadaniem Projektu Basket jest integracja środowiska koszykarskiego, a w szczególności trenerów i działaczy lokalnych klubów sportowych z nauczycielami WF lokalnych szkół. W działaności Stowarzyszenia bardzo duże znaczenie ma również aktywizacja rodziców, dzięki którym młodzi ludzie otrzymują niezbędne wsparcie i pomoc.
O NBA
NBA to globalny biznes sportowy i medialny zbudowany wokół czterech profesjonalnych lig sportowych: National Basketball Association, Women’s National Basketball Association, NBA G League i NBA 2K League. NBA i Międzynarodowa Federacja Koszykówki (FIBA) wspólnie prowadzą Basketball Africa League (BAL). NBA jest obecna na arenie międzynarodowej, oferując rozgrywki i programy dostępne w 215 krajach i terytoriach, w ponad 50 językach oraz towary sprzedawane w ponad 100 000 sklepach w 100 krajach na sześciu kontynentach. Na początku sezonu 2020-21 składy NBA obejmowały 107 międzynarodowych graczy z 41 krajów. Aktywa NBA Digital obejmują NBA TV, NBA.com, aplikację NBA i NBA League Pass. NBA stworzyła jedną z największych społeczności mediów społecznościowych na świecie, z 1,9 miliarda polubień i obserwujących na całym świecie na wszystkich platformach ligowych, drużynowych i zawodniczych. Za pośrednictwem NBA Cares liga zajmuje się ważnymi problemami społecznymi, współpracując z uznanymi na całym świecie organizacjami służącymi młodzieży, które wspierają edukację, rozwój młodzieży i rodziny oraz sprawy związane ze zdrowiem
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).