Silesion.PL

serwis informacyjny

Mistrzostwa Świata. Bez szans na miejsce w fazie pucharowej w grupie ze zwycięzcami.

Należąca do firmy Nielsen spółka Gracenote opublikowała dziś swoje prognozy na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w 2022 roku. Wynika z nich, że faworytami Mundialu są Brazylia i Argentyna, które mają największe szanse na wygraną w Katarze.

Na podstawie szczegółowych symulacji Gracenote określa prawdopodobieństwo różnych wyników każdego meczu rozgrywanego podczas Mistrzostw Świata w 2022 roku. Wykorzystując własny system rankingów piłkarskich, ocenia szanse każdej drużyny na przejście do kolejnych etapów turnieju. W czasie trwania Mundialu prognozy będą codziennie aktualizowane w centrum danych Nielsen utworzonym na potrzeby Mistrzostw Świata w 2022 roku https://www.nielsen.com/insights/2022/fifa-world-cup-2022-data-hub/ .

Najważniejsze wnioski

  • Z danych Gracenote wynika, że Brazylia jest faworytem turnieju w 2022 roku – ma 20% szans na zdobycie pucharu 18 grudnia. Brazylia zajmuje pierwsze miejsce w światowym rankingu piłkarskim Gracenote od czasu Mistrzostw Świata w 2018 roku, gdy została wyeliminowana przez Belgię, przegrała ona jedynie trzy z 50 rozegranych meczów.
  • Argentyna ma 16% szans na zdobycie tytułu mistrza po raz pierwszy od 1986 roku. Od czasu porażki z Francją podczas Mundialu w 2018 roku, Argentyna przegrała cztery mecze. Od ponad trzech lat, tj. od porażki z Brazylią 2–0 w lipcu 2019 roku, pozostaje ona niepokonana.
  • Tegoroczni główni europejscy konkurenci do najważniejszego trofeum piłkarskiego na świecie to Hiszpania i Holandia, które mają po 7% szans na puchar, oraz Belgia, której daje się 6% szans. Na kolejnej pozycji uplasował się aktualny Mistrz Świata – Francja, która według prognoz Gracenote ma 5% szans na powtórzenie swojego osiągnięcia.
  • Największe szanse na przejście do fazy pucharowej Mistrzostw Świata w 2022 roku mają Argentyna, Brazylia, Holandia, Portugalia, Hiszpania, Belgia, Francja, Urugwaj, Dania, Anglia, Niemcy, Szwajcaria, Ekwador, Chorwacja, Iran i Meksyk.
  • Maroko jest najbardziej prawdopodobnym typem spośród drużyn afrykańskich, które mogą awansować do fazy pucharowej. Warto dodać, że rozpoczyna turniej jako trzeci faworyt w grupie F, za półfinalistą z 2018 roku – Belgią, i finalistą – Chorwacją.

Simon Gleave, szef analiz w sekcji sportowej Gracenote, powiedział: „Gracenote przewiduje, że w nadchodzącym turnieju Brazylia i Argentyna nadal będą górować nad rywalami, biorąc pod uwagę ich dominującą pozycję w międzynarodowej piłce nożnej od czasu ostatnich Mistrzostw Świata. Żadna inna drużyna w ciągu ostatnich czterech lat nawet nie zbliżyła się poziomem spójności do tych dwóch południowoamerykańskich gigantów, co pozwala przypuszczać, że jeden z nich ostatecznie zwycięży.”

Najbardziej prawdopodobny finał Mistrzostw Świata w Piłce nożnej w 2022 roku

Jeżeli Brazylia i Argentyna zajęłyby najwyższe miejsce w swoich grupach, to weszłyby do fazy pucharowej po tej samej stronie drabinki turniejowej i spotkałyby się w półfinałach. Chociaż z symulacji Gracenote wynika, że finałowy mecz Pucharu Świata między Brazylią a Argentyną jest obecnie najbardziej prawdopodobnym scenariuszem na 18 grudnia.

Światowy ranking piłkarski Gracenote

Sekcja sportowa firmy Gracenote po raz pierwszy opracowała własny ranking piłkarski w 2002 roku. Metodologia jest oparta na systemie Elo (używanym do tworzenia rankingów szachistów) i była udoskonalana przez 16 lat. Za każdym razem, kiedy dwie drużyny konkurują ze sobą, jedna „zdobywa” punkty od drugiej – w zależności od wyniku, marginesu wygranej, kto gra u siebie, a także względnej pozycji obu grających drużyn. Ważona jest również liczba punktów, które zmieniają właściciela, według znaczenia zawodów. Z tego względu Mundial i mistrzostwa kontynentalne są najważniejsze, a mecze towarzyskie liczą się najmniej.

Jeżeli na przykład Brazylia (zajmująca pierwsze miejsce) wygra 1–0 w spotkaniu towarzyskim na neutralnym gruncie z drużyną Kostaryki sklasyfikowaną na 30. pozycji, drużyna brazylijska poprawi swoją ocenę o względnie niewielką liczbę punktów, ponieważ wynik takiego meczu jest mniej lub bardziej spodziewany. Jeżeli jednak Niemcy pokonają Brazylię 7 do 1 podczas Mistrzostw Świata rozgrywanych w Brazylii, klasyfikacja drużyny niemieckiej ulegnie znacznej poprawie kosztem pozycji Brazylii, ponieważ obie drużyny są mocne, a końcowy wynik oraz margines wygranej trudno przewidzieć.

Prognozy Gracenote na Mistrzostwa Świata

Pozycje w rankingu drużyn piłkarskich mogą zostać wykorzystane do oszacowania procentowej szansy na zwycięstwo, remis lub przegraną w każdym meczu podczas Mistrzostw Świata w 2022 r. Dane procentowe są następnie wprowadzane do symulacji Mistrzostw Świata, którą przeprowadzamy milion razy w celu przygotowania szacunkowych szans każdej drużyny na dotarcie do określonej fazy turnieju.

W czasie Mistrzostw Świata w 2022 roku symulacje będą przeprowadzane po uzyskaniu wyników z każdego dnia rozgrywek w celu przygotowania nowych prognoz, które uwzględniają najświeższe informacje. Nowe prognozy będą codziennie przekazywane do centrum danych Nielsen utworzonego na potrzeby Mistrzostw Świata w 2022 roku https://www.nielsen.com/insights/2022/fifa-world-cup-2022-data-hub/

O marce Gracenote

Gracenote to filar firmy Nielsen specjalizujący się w rozwiązaniach w zakresie treści, w tym metadanych branży rozrywkowej, identyfikatorach treści i innych produktach, oferowanych czołowym twórcom, dystrybutorom i platformom na świecie. Technologia Gracenote pozwala na zaawansowaną nawigację między treściami i możliwości odkrywania, zapewniając konsumentom łatwy dostęp do muzyki, programów telewizyjnych, filmów i sportów, które uwielbiają. Ponadto oferuje skuteczne narzędzia do analizy treści, ułatwiając klientom podejmowanie kompleksowych decyzji biznesowych.

O firmie Nielsen

Firma Nielsen kształtuje media i treści na całym świecie jako globalny lider pomiarów, danych i analityki w zakresie zachowań odbiorców. Dzięki naszemu zrozumieniu ludzi i ich zachowań we wszystkich kanałach i na wszystkich platformach wręczamy naszym klientom potężne narzędzie: niezależne i dające się wykorzystać w praktyce informacje, które pozwolą im łączyć się i wchodzić w interakcje z ich odbiorcami — teraz i w przyszłości.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 3 Głosowania
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x