Mercure Katowice Centrum uznany za najlepszy projekt hotelowy roku
Otwarty ponad rok temu Mercure Katowice Centrum cały czas zdobywa nagrody za swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ESG. Obiekt otrzymał właśnie tytuł najlepszego projektu roku w prestiżowej 12. edycji CEE Investment Awards. To nie pierwsze wyróżnienie dla katowickiego hotelu, który na stałe wpisał się w krajobraz miasta i hotelową mapę kraju, pretendując do miana lidera proekologicznej wizji hotelarstwa.
Zlokalizowany w samym centrum Katowic, tuż naprzeciwko dworca kolejowego, Mercure Katowice Centrum słynie ze swojej filozofii „green and clean”, którego ukoronowaniem jest największa w mieście i jedna z największych w Polsce ściana zieleni z naturalną roślinnością. Zaprojektowany z myślą o przyjaznych środowisku rozwiązaniach obiekt, którego codzienne funkcjonowanie opiera się na zrównoważonym podejściu, nieustannie od momentu otwarcia wciela swoją wizję w życie, włączając się w ekologiczne inicjatywy.
Mercure Katowice Centrum został wyróżniony w jednym z najbardziej prestiżowych plebiscytów w regionie Europy Centralnej i Wschodniej, CEE Investment Awards. W 12. edycji wydarzenia hotel otrzymał tytuł najlepszego projektu hotelowego roku przyznany przez grono ekspertów i liderów branży. To nie pierwsze wyróżnienie dla obiektu, który tuż na samym starcie otrzymał wyróżnienie Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego Green Building Award 2021 w kategorii najlepszy budynek ekologiczny. Za swoje ekologiczne podejście, hotel zdobył także główną nagrodę MP Power Awards 2021 w kategorii Zielony Budynek.
Otrzymanie tak prestiżowej nagrody pośród projektów z całego regionu potwierdza uznanie całej branży do starań naszego zespołu przy stworzeniu obiektu w pełni zrównoważonego i ekologicznego – mówi Sebastian Vetter, Managing Director of UBM Development Polska, inwestora hotelu. – Chciałbym podziękować całemu zespołowi hotelu, a także przedstawicielom miasta Katowice za nieustanne wsparcie i współpracę od momentu otwarcia.
Platynowy certyfikat LEED, jakim może pochwalić się Mercure Katowice Centrum potwierdza najwyższy poziom zaangażowania w zrównoważony rozwój i ESG na rynku nieruchomości i budownictwa. Liczący 268 pokoi hotel zaprojektowany z myślą o proekologicznych rozwiązaniach i technologiach, funkcjonuje w trosce o środowisko naturalne. Wśród rozwiązań zastosowanych w obiekcie można wymienić system fotowoltaiczny zainstalowany na dachu, szereg stacji ładujących dla elektrycznych pojazdów, wykorzystanie zrównoważonych materiałów czy systemy gromadzenia wody deszczowej i monitoringu zużycia energii. Do dyspozycji gości są większe opakowania na kosmetyki wielokrotnego użycia, co przyczynia się do zmniejszenia odpadów plastikowych. Hotel szczyci się nieustannym ograniczaniem wykorzystania plastiku w obsłudze gości. Szeroka gama cyfrowych rozwiązań pozwala zminimalizować użycie papieru. Fasadę obiektu przykrywa licząca 260m2 ściana z 7 tys. różnorodnych roślin, która stała się kultowym miejscem na mapie Katowic.
Bycie eko nie kończy się dla nas na poziomie korporacyjnego planowania i marketingowych założeń czy chwytliwych haseł. To dla nas styl życia, który na co dzień prowadzimy z dużym powodzeniem – mówi Andrzej Kleeberg, dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum. – Naszą ambicją jest, by nasz hotel wpisał się do ekosystemu miasta, wspierał lokalnych przedsiębiorców i miejskie inicjatywy. Cieszymy się, że nie tylko goście, ale i cała branża doceniają naszą pracę, dzięki czemu możemy być inspiracją dla pozostałych sektorów.
Mercure Katowice Centrum angażuje się w życie lokalnych społeczności, podejmując współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami i dostawcami. Zespół hotelu nieustannie włącza się także w akcje CSR, jak choćby sprzątanie miasta we współpracy z Zakładu Zieleni Miejskiej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.
CEE Investment Awards to plebiscyt z ponad 10-letnią tradycją, który stał się nieodłączną częścią nieruchomości i inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczna gala rozdania nagród, zorganizowana przez magazyn EuropaProperty odbyła się w Warszawie.
Odkrywaj okolicę razem z Mercure
Marka Mercure to gwarancja nowych, wyjątkowych i niezapomnianych doświadczeń z pobytu w hotelu. Każdy obiekt cechuje się nie tylko niepowtarzalnym stylem, ale także klimatem inspirowanym lokalnym otoczeniem i kulturą. Wszystko to sprawia, że za każdym razem wizyta w hotelach Mercure jest niezwykła i pełna unikalnych wrażeń. Regionalne akcenty, lokalna kuchnia oraz tradycja budują świadomość gości o miejscu, które odwiedzają. Dzięki temu każdy z nich może w pełni odkryć i doświadczyć niepowtarzalnego charakteru marki. Hotele Mercure są dogodnie zlokalizowane w centrach miast, nad morzem lub w górach i oferują ponad 810 obiektów w ponad 60 krajach. Mercure jest częścią Accor, wiodącej na świecie grupy hotelarskiej posiadającej ponad 5 300 obiektów w ponad 110 krajach. To także marka uczestnicząca w ALL – Accor Live Limitless – lifestylowym programie lojalnościowym zapewniającym dostęp do szerokiej gamy nagród, usług i doświadczeń
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).