Silesion.PL

serwis informacyjny

Marki własne Lidla, Biedronki i Kauflandu. Gdzie jest najtaniej?

Zakupy koszyk sklepowy

Niska cena to główna przewaga artykułów występujących pod szyldem marek własnych. Która sieć sklepów kusi najlepszą ofertą cenową produktów z tego sektora? Lidl, Biedronka czy Kaufland? Wszelkie wątpliwości rozwiewa badanie sporządzone na podstawie paragonów dodanych do aplikacji PanParagon. Wyniki zaskakują!

Polacy coraz częściej sięgają po produkty codziennego użytku, które są wytwarzane na zamówienie poszczególnych sieci sklepów. Głównym czynnikiem wpływającym na taki trend jest dobra relacja ceny do jakości produktu. W czasach wszechobecnej drożyzny to właśnie niska cena odgrywa kluczową rolę w codziennych zakupach. Dlatego w najnowszym badaniu postanowiliśmy sprawdzić, jaka sieć sklepów ma najtańszą ofertę w sektorze marek własnych – informuje Antonina Grzelak z aplikacji do przechowywania paragonów i wyszukiwania promocji PanParagon. Spośród setek tysięcy paragonów z datą zakupu od 1 października do 12 listopada 2023 roku, wyłoniliśmy dowody zakupu sieci handlowych, które wyróżniają się bogatą ofertą produktów z własnym brandem. Wśród nich znalazły się: Lidl, Biedronka oraz Kaufland – dodaje.

W badaniu porównane zostały takie artykuły jak: czekolada mleczna, woda źródlana, mleko 2%, twaróg półtłusty, płatki owsiane górskie, pomidory krojone w puszce, majonez oraz mydło w płynie w opakowaniu do uzupełniania dozownika. Wszystkie porównywane produkty zostały dobrane w taki sposób, żeby występowały w takiej samej gramaturze czy pojemności.Należy zaznaczyć, że w badaniu uwzględnione zostały jedynie ceny regularne. Wszystko po to, by czasowe promocje nie zaburzyły ostatecznych wyników analizy.

Co zatem wynika z badania?

Starcie przegrywa portugalska sieć

Jak się okazało najtańsze zakupy w kategorii “marka własna” można zrobić w Lidlu. Kupując wszystkie ujęte w analizie produkty zapłacimy średnio 28 zł 49 gr. Na drugim miejscu znalazł się Kaufland, w którym suma koszyka opiewała na kwotę 29 zł 26 gr. Pod względem cen artykułów marki własnej najdrożej wypadła Biedronka z wynikiem 29 zł 56 gr.

Oferta cenowa marek własnych w przebadanych sieciach jest dość mocno wyrównana. Różnica w sumie koszyka składającego się aż z ośmiu produktów pomiędzy Biedronką i Lidlem wynosi niewiele ponad 1 złotówkę – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.Są jednak takie artykuły, które najtaniej można kupić w Biedronce oraz takie, które najlepszą cenę mają w Kauflandzie czy też Lidlu – dodaje. Jakie to produkty?

Po czekoladę do Biedronki, a po majonez do Lidla

Eksperci z aplikacji PanParagon prezentują też ceny poszczególnych artykułów ujętych w badaniu. Jak pokazały dowody zakupu, w Biedronce najtaniej można kupić czekoladę mleczną (o 30 groszy taniej niż w Lidlu) oraz twaróg półtłusty (o 9 groszy taniej niż w Kauflandzie). Natomiast w Lidlu warto sięgnąć po półtoralitrową wodę źródlaną (20 groszy tańszą niż u konkurentów) oraz majonez marki własnej, który kosztuje aż 1 zł 20 groszy mniej niż w pozostałych sieciach ujętych w analizie. Po płatki owsiane górskie opłaca się udać do Kauflandu. W tym przypadku różnica w cenie względem innych sklepów wynosi 59 groszy na jednym opakowaniu.

Warto zauważyć, że spośród wszystkich przebadanych produktów znajdziemy pozycje, które w każdej sieci kosztują tyle samo. Taka sytuacja dotyczy dwuprocentowego mleka, pomidorów krojonych w puszce oraz mydła w płynie – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. Patrząc całościowo na wyniki naszego badana, trzeba zastanowić się czy przy tak niewielkich różnicach cenowych opłaca się jechać na drugi koniec miasta, by zrobić zakupy o 1 zł tańsze niż w sklepie, który mamy tuż obok. Może się okazać, że koszt paliwa i czas przeznaczony na podróż przedrażają całą “operację” – zauważa.

Szczegóły przedstawia poniższa grafika.

Marki Wlasne Lidl Biedronka Kaufland Porownanie Cen

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024