Silesion.PL

serwis informacyjny

Lokomotywa z wizerunkiem Jana Czochralskiego rusza w Polskę!

Photo by : Tomasz Gas - Malowanie Światłem (www.tomaszgas.pl)

Od dzisiaj lokomotywa PKP Intercity z wizerunkiem wybitnego naukowca Jana Czochralskiego będzie podróżować po Polsce. Prezentacja Griffina EU160
w okolicznościowej szacie graficznej odbyła się na dworcu w Katowicach, skąd pierwszy skład wyjechał w trasę. Jest to kolejny etap akcji „Szlak Akademii Superbohaterów”
dedykowanej popularyzacji nauki organizowanej przez narodowego przewoźnika oraz Fundację Nauka. To Lubię.

Jan Czochralski zwycięzcą plebiscytu

PKP Intercity wspólnie z Fundacją Nauka. To Lubię na przełomie kwietnia i maja rozstrzygnęły konkurs realizowany w ramach projektu „Szlak Akademii Superbohaterów”. W ogólnopolskim plebiscycie każdy mógł oddać swój głos na jednego z dziesięciu wybitnych polskich naukowców. Wśród kandydatów znalazły się takie osobistości jak Maria Skłodowska-Curie, czy Ignacy Łukasiewicz. Zwycięzcą został Jan Czochralski, znamienity chemik i metaloznawca, którego wynalazki były wykorzystywane m.in. w przemyśle kolejowym. To właśnie jego wizerunek ozdobił lokomotywę PKP Intercity, która w najbliższych miesiącach będzie kursować po całej Polsce.

Od dzisiaj na szlaku!

Pojazd EU 160 Griffin w nowej szacie graficznej został zaprezentowany 11 czerwca na Dworcu Głównym w Katowicach. Oklejona lokomotywa będzie prowadzić pociągi po całym kraju przez najbliższych 6 miesięcy. Odwiedzi takie miasta jak m.in. Poznań, Lublin, Białystok czy Świnoujście. Przewoźnik nie zdradza konkretnych tras i wraz z fundacją zachęca do tego, aby obserwować szlaki i dworce.

Cieszę się, że możemy uczcić dorobek wybitnego polskiego naukowca, Jana Czochralskiego, umieszczając jego wizerunek na jednej z naszych lokomotyw. Tym sposobem nie tylko upamiętniamy jego wkład w naszą historię, ale również promujemy polską naukę na terenie całego kraju. Zachęcamy do wspólnej zabawy, śledzenia szlaku „Akademii Superbohaterów”, oglądania filmów i spotkań na dworcach – powiedział Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity.

Akcja „Szlak Akademii Superbohaterów”

Inicjatywa obejmuje nie tylko plebiscyt, ale również stworzenie mapy „Szlaku Akademii Superbohaterów” wraz z przewodnikiem zawierającym propozycje wycieczek kolejowych do miejsc związanych z polską nauką. Zostanie również przygotowana interaktywna wersji mapy, a także zostaną wyemitowane inspirujące filmy edukacyjne. Dodatkowo, na dworcach miast Polski odbędą się angażujące prelekcje popularnonaukowe, które z pewnością zachwycą wszystkich pasjonatów wiedzy.

Wraz z PKP Intercity zachęcamy do podróżowania po Polsce śladami nauki polskich Superbohaterów, których supermoce zmieniały realny świat. Gdyby żyli
w Stanach Zjednoczonych, na pewno powstałby o nich niejeden film. Jestem przekonany, że świetnym materiałem na scenariusz jest historia profesora Jana Czochralskiego, który zasłynął chociażby z wynalezienia bardzo odpornego stopu metali, który zrewolucjonizował kolej
– podsumował Tomasz Rożek, prezes Fundacji Nauka. To Lubię.

W letnich miesiącach na kanałach „Nauka. To Lubię” pojawią się trzy filmy edukacyjne
o polskiej kolei, a we wrześniu planowane są dwa spotkania z dr. Tomaszem Rożkiem na dworcach kolejowych. Projekt „Szlak Akademii Superbohaterów” to wyjątkowa okazja do poznania wkładu polskich naukowców w rozwój światowej nauki oraz atrakcyjna forma spędzenia czasu zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla wszystkich miłośników nauki.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów chcąc zwiększyć liczbę dostępnych miejsc w pociągach, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024