Kopalnia start-upów w Katowicach fedruje pełną parą!
Trwa nabór do trzeciej edycji konkursu “Kopalnia Start-upów” organizowanego przez miasto Katowice. To pierwszy w Polsce program start-upowy, który jest w całości finansowany przez miejski samorząd. W puli nagród konkursu znajduje się aż 330 tysięcy złotych.
– Już po raz trzeci zapraszamy obiecujące, młode, katowickie firmy z innowacjami o globalnym potencjale do wzięcia udziału w konkursie „Kopalnia start-upów”. Konkurs daje możliwość współpracy z ekspertami ze środowiska biznesowego. Historie laureatów dotychczasowych edycji pokazują, że udział w „Kopalni start-upów” przynosi korzyści nie tylko w jego trakcie, ale jest platformą startową do rozmów z inwestorami, udziału w targach międzynarodowych i rozwoju firm – zachęca prezydent Katowic Marcin Krupa. Organizacja konkursu „Kopalnia start-upów” to realizacja umowy z mieszkańcami prezydenta Katowic Marcina Krupy, który zadeklarował przeznaczenie 1 miliona złotych na start-upy do końca trwającej kadencji.
Konkurs jest skierowany do młodych i innowacyjnych firm, które posiadają innowacyjne pomysły i potencjał do rozwoju na rynku. W ramach konkursu wyłonione zostaną najlepsze start-upy, które otrzymają nagrody finansowe oraz wsparcie biznesowe ze strony organizatorów.
– Zależy nam, aby najlepsze start-upy z Katowic miały szansę rozwijać się w swoim mieście, dlatego poza wymiarem finansowym, proponujemy najlepszym dwuletni ekwiwalent w postaci biura w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink. Dobra praktyka z poprzedniej edycji pokazuje jaką wartością dodaną jest korzystanie z sieci kontaktów Rawa.Ink – mówi Mariusz Jankowski, naczelnik wydziału obsługi inwestorów.
Nabór projektów do trzeciej edycji konkursu prowadzony jest do 19 marca br. Następnie projekty zostaną zweryfikowane przez ekspertów pod względem innowacyjności, potencjału biznesowego i skalowania, kompetencji zespołów czy wpisywania się w krajowe i regionalne inteligentne specjalizacje. 27 marca poznamy 10 najlepszych projektów, które wezmą udział w programie akceleracyjnym i przygotują się do finałowych prezentacji. Laureatów poznamy 1 czerwca kiedy to odbędzie się finałowy Demo Day.
Uczestnikami konkursu mogą być firmy, które funkcjonują na rynku nie dłużej niż 5 lat i prowadzą swoją działalność, oddział, biuro, showroom lub inną formę aktywności w Katowicach lub osoby fizyczne, które są zameldowane w Katowicach dłużej niż dwa lata. Aby wziąć udział w konkursie wystarczy wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy oraz dołączyć do niego przygotowaną zgodnie z wytycznymi prezentację projektu.
Konkurs “Kopalnia Start-upów” to doskonała okazja dla młodych przedsiębiorców, którzy poszukują wsparcia i możliwości rozwoju swoich firm. Dzięki konkursowi, mogą oni zdobyć nie tylko finansowe wsparcie, ale również uzyskać cenne kontakty oraz pomoc w rozwoju biznesu.
Warto podkreślić, że to już trzecia edycja konkursu, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców. Miasto Katowice wykazuje się inicjatywą w zakresie wspierania młodych i innowacyjnych firm, co z pewnością wpływa pozytywnie na rozwój lokalnej przedsiębiorczości oraz innowacyjności regionu.
„Kopalnia Start-upów” poza nagrodą finansową i biurem w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink to dla uczestników również szansa na otwarcie drzwi do licznych instytucji i firm, z którymi Inkubator współpracuje. Laureaci poprzednich edycji zgodnie podkreślają, że udział w konkursie to szansa na rozpoczęcie myślenia o swoim biznesie w sposób globalny.
Dotychczas nagrodzone w konkursie „Kopania Start-upów” projekty coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku. Maskup w międzyczasie zdobył jeszcze tytuł „Innowatora Śląska” w kategorii mikroprzedsiębiorstwo, a także prezentował swoje produkty na międzynarodowych wydarzeniach. Telemedyczne Healthly również negocjuje coraz poważniejsze kontrakty z przychodniami w całym kraju, Eco-Factories nagroda otworzyła dodatkowe możliwości, a Locatick po wygranej rozwinęli skrzydła i w ciągu roku zwiększyli przychody trzykrotnie.
Udział w „Kopalni Start-upów” to szansa na rozwój
– Udział w konkursie „Kopalnia Start-upów” pozwolił nam na szerszą promocję, która doprowadziła do obiecujących spotkań z potencjalnymi inwestorami. Współpraca z mentorem podczas akceleracji pozwoliła szerzej spojrzeć na potencjał naszego produktu oraz na to jak przedstawiać go w bardziej atrakcyjny sposób. Nie można również zapomnieć o nagrodzie, zarówno finansowej, jak i dostępie do biura w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości, które ułatwiają nam dalszy rozwój. Definitywnie każda możliwość konfrontacji pomysłu zarówno podczas „pitchowania” przed inwestorami, jak i podczas konkursów takich jak „Kopalnia Start-upów” pozwalają na konstruktywną ocenę rozwiązania, zbadanie odczuć potencjalnych klientów, a co za tym idzie, lepsze przygotowanie produktu na rynek – wymienia Adrian Kukofka z Progresja New Materials, laureat pierwszego miejsca w poprzedniej edycji konkursu za projekt Eco-Factories.
– W ciągu roku zwiększyliśmy przychody trzykrotnie. Zatrudniliśmy 8 nowych osób i pozyskaliśmy fundusz inwestycyjny. Nasz rozwój, to także zasługa udziału w „Kopalni Start-upów” i miasta Katowice. Otrzymaliśmy właściwe wsparcie, w odpowiednim momencie. „Koplania start-upów” to najlepszy tego typu program w Polsce. Dziękujemy organizatorom za zaufanie – dodaje Sławomir Stolarski z Locatick, które zajęło drugie miejsce.
– Kopalnia dała nam przede wszystkim możliwość doinwestowania naszych rozwiązań. Będąc częścią ekosystemu Rawa.Ink mamy również możliwość dotarcia do ludzi, wydarzeń i firm, które wspomagają rozwój naszej działalności – uzupełnia Dominik Koziarski z Little Bit Academy, która w 2022 roku znalazła się na najniższym stopniu podium.
„Kopalnia Start-upów” organizowana jest przez miasto Katowice od 2021 roku. Konkurs otrzymał tytuł „Marka śląskie” oraz został nagrodzony przez Polską Agencję Prasową w kategorii Innowacyjny Samorząd.
Więcej informacji o konkursie oraz formularz zgłoszeniowy można znaleźć na stronie internetowej www.kopalniastartupow.katowice.eu
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).