Klienci Seris Konsalnet widzą wartość w integracji dronów do usług ochrony – wyniki ankiety
Nowe badaniai przeprowadzone przez firmę Seris Konsalnet, lidera w branży ochrony pokazują, że klientów przyciąga koncepcja włączenia dronów do usług ochrony. Wyniki ankiety wskazują, że ta innowacyjna technologia jest postrzegana jako dodatkowa wartość tradycyjnych usług security.
Warszawa, 6.07.2023 – W przeprowadzonym badaniu wzięli udział zarówno klienci firmy Seris Konsalnet, jak i osoby, które nie korzystają z jej usług. Wyniki ankiety pokazują, że aż 64 proc. respondentów uważa, że usługi monitoringu powinny być wspierane dronem. Ponadto 53 proc. klientów korzystających z usług ochrony fizycznej i monitoringu uważa, że wykorzystanie dronów stanowi dodatkową wartość w ramach usług bezpieczeństwa, natomiast aż 60 proc. ankietowanych dostrzega w tym rozwiązaniu przewagę konkurencyjną.
Interesującym jest, że 42% klientów wyraziło gotowość do zapłacenia więcej za usługi ochrony, jeżeli będą one obejmowały wsparcie dronów. To dowodzi, że klienci doceniają technologiczne innowacje i są gotowi zainwestować w nowoczesne rozwiązania bezpieczeństwa. Wysoka liczba respondentów skłonnych ponieść dodatkowe koszty w zamian za wykorzystanie dronów, podkreśla wartość, jaką przypisuje tej technologii. Rosnąca świadomość potencjalnych korzyści związanych z dronami w branży ochrony, takich jak zdolność do szybkiego reagowania i monitorowania dużych obszarów, przekłada się na gotowość do inwestowania w te usługi.
Włączenie dronów do usług ochrony może przynieść szereg korzyści dla klientów. Drony są w stanie zapewnić szybki i skuteczny monitoring na dużych obszarach, mogą zwiększyć widoczność w trudno dostępnych miejscach a także reagować na sytuacje awaryjne. Technologia dronów umożliwia wykonywanie zadań w miejscach, które mogą być niebezpieczne dla ludzi, a także pozwala na szybkie przemieszczanie się i dostarczanie dokładnych obrazów w czasie rzeczywistym. To oznacza, że drony mogą być wykorzystywane do monitorowania złożonych budynków przemysłowych, dużych magazynów, a nawet całych parków przemysłowych, zapewniając równocześnie bezpieczeństwo personelu ochrony. Ponadto drony mogą znacząco przyspieszyć reakcję na potencjalne zagrożenia lub incydenty. Dzięki swojej zdolności do szybkiego dotarcia do miejsca zdarzenia, drony mają możliwość przekazywania kluczowych informacji personelowi ochrony na ziemi, umożliwiając szybką i skuteczną reakcję na sytuacje awaryjne. Wreszcie, drony mogą pracować bez przerwy, co znacząco zwiększa skuteczność usług ochrony, zwłaszcza w nocy i w trudnych warunkach pogodowych.
– Naszym celem w przeprowadzeniu badania było zdobycie informacji, które pozwolą nam lepiej zrozumieć, jak klienci postrzegają potencjał dronów w zakresie zabezpieczenia i monitorowania – mówi Adam Śliwiński, Wiceprezes Zarządu Seris Konsalnet. – Obecnie skupiamy się na badaniu rynku i zbieraniu opinii klientów dotyczących nowych technologii, w tym dronów.
O firmie Seris Konsalnet
Największa firma branży bezpieczeństwa i ochrony w Polsce oraz część międzynarodowej Grupy Seris – jednego z globalnych leaderów w branży Security. Firma działa od blisko 30 lat, świadcząc usługi w każdym segmencie rynku Security: ochronie fizycznej, monitoringu obiektów stacjonarnych oraz monitoringu GPS pojazdów, a także projektowaniu i realizacji technicznych systemów zabezpieczeń. Zapewnia ochronę fizyczną ponad 3600 obiektów, a usługę monitoringu świadczy dla 66 000 obiektów stacjonarnych i 13 000 pojazdów. Wśród klientów Grupy Seris Konsalnet można znaleźć największe sieci handlowe, banki, przedsiębiorstwa użyteczności publicznej, obiekty strategiczne, firmy przemysłowe oraz jednostki wojskowe. Firma posiada zaawansowane zaplecze technologiczne: centralną stację monitorowania alarmów, systemy informatyczne oraz największy w Polsce dział projektowy. W skład Grupy wchodzi również spółka Seris Konsalnet Cleaning, oferująca usługi profesjonalnego utrzymania czystości dla firm.
i Badanie zostało przeprowadzone w okresie kwiecień-maj 2023 na próbie 50 firm metodą CATI i CAWI.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).