Silesion.PL

serwis informacyjny

Jak wprowadzić dziecko do świata wirtualnej rozrywki 3D? Oculus Quest 2 z ograniczeniami

Oculus Quest 2

Oculus Quest 2

Wirtualna rzeczywistość pasjonuje – nic zatem dziwnego, że w gamingowy świat 3D wielu chce wprowadzić najmłodszych. Oculus Quest 2, mimo że służy głównie rozrywce, jest bezpiecznym prezentem dla dzieci, które ukończyły 13. rok życia. Jak bezpiecznie zaznajomić nastolatka z wirtualną rzeczywistością 3D? 

Oculus Quest dla dzieci – zasady korzystania 

Headsety VR są dostępne powszechnie i zdaniem niektórych – bez ograniczeń. Tymczasem twórcy wirtualnych gogli pozostają zgodni – taka forma rozrywki nie jest odpowiednia dla najmłodszego pokolenia gamingowców. Większość z nich, w tym Oculus, ustanowiła dolną granicę wieku na poziomie 13 lat. Zasady korzystania po spełnieniu określonych wymagań zakładają korzystanie z gogli wyłącznie w obecności i za zgodą rodzica lub opiekuna. Powodem kolejnych ograniczeń jest głównie zwiększone ryzyko poniesienia obrażeń w trakcie wirtualnej zabawy, pogorszenia wzroku (w sytuacji nadużywania gogli VR) i uaktywnienie się choroby lokomocyjnej. Co ważne, dzieci przed ukończeniem 13 roku życia (ze względu na najintensywniejszy rozwój psycho-fizyczny) mogą mieć poważne trudności w rozróżnieniu świata wirtualnego i rzeczywistego. Wirtualna zabawa nie powinna trwać dłużej niż 15 minut (jednorazowo). 

Dziecko w świecie wirtualnej rozrywki 

Wirtualna rozrywka to coraz popularniejsza forma spędzania wolnego czasu. Polega ona na graniu w gry komputerowe lub innego rodzaju aplikacje, które umożliwiają nam pobyt w świecie wirtualnym. Gry takie jak World of Warcraft, Second Life czy The Sims są bardzo dobrymi przykładami wirtualnej rozrywki. W ostatnich latach coraz więcej osób decyduje się na taki rodzaj spędzania czasu, ponieważ jest on bardzo interesujący i absorbujący. Wychowanie dziecka w oderwaniu od technologii obecnie jest niemal niemożliwe. Warto zatem (i należy!) wprowadzać zainteresowanego w świat wirtualnej rozrywki rozważnie i we właściwym tempie. Chcąc pokazać nastolatkowi rzeczywistość 3D i nie stracić kontroli nad sposobem spędzania przez dziecko wolnego czasu, skorzystaj z oferty wynajmu sprzętu elektronicznego w Plenti. Dzięki możliwości wypożyczenia m.in. systemu Oculus Quest 2 rozsądnie zaplanujesz rozrywkę i zapewnisz dziecku dostęp do urządzenia wyłącznie w wyznaczonym czasie.

Wynajem sprzętu elektronicznego w Plenti – jak to działa?

Wynajem sprzętu elektronicznego w Plenti to swobodny dostęp do najlepszych gadżetów i jasne zasady współpracy. Wyboru urządzenia, które Cię interesuje, możesz dokonać bezpośrednio na stronie lub w aplikacji, a następnie – odebrać je osobiście, lub skorzystać z możliwości dostawy pod wskazany adres. Płatności są rozliczane bezpośrednio po zwrocie wypożyczonego urządzenia.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024