#GotowiDoPomocy uchodźcom z Ukrainy: Stadion Legii centrum dystrybucji pomocy dla Lwowa
Fundacja Legii i Legia Warszawa rozpoczynają nowy etap akcji „#GotowiDoPomocy uchodźcom z Ukrainy”. We współpracy ze zrzeszającą ponad 130 klubów organizacją European Football for Development Network i Szachtarem Donieck europejskie zespoły, federacje i ligi będą wysyłać artykuły pierwszej potrzebny za pośrednictwem Fundacji Legii do Areny Lwów.
Stadion Legii Warszawa stanie się kluczowym punktem ustrukturyzowanej pomocy europejskich klubów dla mieszkańców Ukrainy zmagających się z toczącą się tam wojną. EFDN wraz z zespołami i organizacjami członkowskimi rozpoczęła zbiórkę najbardziej potrzebnych artykułów, które zostaną wysłane do centrum dystrybucji utworzonego na terenie stadionu przy ul. Łazienkowskiej. Z Warszawy Fundacja Legii będzie organizowała transporty do Areny Lwów, gdzie Szachtar Donieck tworzy miejsce schronienia dla około 10 tysięcy osób, które w wyniku działań wojennych musiały opuścić swoje domy i zostały bez środków życia. Potrzebne są przede wszystkim materace, łóżka polowe koce, poduszki i pościel.
– Szacuje się, że już ponad 2,5 miliona Ukraińców musiało opuścić swoje domy z powodu wojny w ich kraju. Widok matek z dziećmi uciekających ze zniszczonych miast, w których ponad trzy tygodnie temu toczyło się normalne życie, porusza nasze serca, sumienia, ale przede wszystkim jeszcze mocniej mobilizuje do działania. Fundacja Legii od początku inwazji Rosji na Ukrainę prowadzi punkt zbiórki żywności i innych artykułów pierwszej potrzeby, które przekazujemy do punktów miejskich zaopatrujących uchodźców lub bezpośrednio uchodźcom zgłaszającym się do naszego punktu. Przestrzenie na kortach Legii wykorzystaliśmy również, aby udzielić noclegów drużynie młodych ukraińskich wioślarzy. Dla ukraińskich dzieci bezpłatne treningi prowadzi Legia Soccer Schools, kilku zawodników przyjęła również Akademia Legii. Zasięg naszej pomocy teraz będzie jeszcze większy dzięki wspólnej akcji z EFDN i Szachtarem Donieck, w którą zaangażowały się dziesiątki klubów europejskich. W ramach tej akcji dotrzemy z naszą pomocą bezpośrednio do najbardziej potrzebujących, którzy znajdą schronienie we Lwowie. To jest czas, kiedy możemy pokazać światu, że piłka nożna uosabia wartości ogólnoludzkie i jest czymś więcej niż dyscypliną sportu – mówi prezes Fundacji Legii Anna Mioduska.
Punkt zbiórki Fundacji będzie otwarty w recepcji głównej klubu w godzinach 08:00 – 18:00 (dni powszednie) przy ul. Łazienkowskiej 3. W razie potrzeby umówienia dostawy przez firmy i osoby indywidualne o innej godzinie oraz w weekendy, prośba o kontakt z Fundacją Legii pod adresem kontakt@fundacjalegii.pl lub numerem telefonu +48 22 318 20 00.
Organizacje i kluby, które chcą uczestniczyć w akcji, mogą skontaktować się z EFDN pod adresem helpukraine@efdn.org. Należy zarejestrować swoją inicjatywę, a następnie rozpocząć organizowanie zbiórek lub zbieranie funduszy.
Lista potrzebnych przedmiotów i żywności:
- Materace
- Łóżka składane dla dzieci w wieku 0-2 lat
- Koce
- Poduszki
- Pościel
- Prześcieradła
- Czajniki
- Dystrybutory wody gorąca/zimna
- Grzejniki elektryczne
- Lampy podłogowe
- Domowe kuchenki mikrofalowe
- Listwy zasilające
- Papier toaletowy
- Ręczniki papierowe
- Mydło w płynie
- Antyseptyki
- Sztućce, talerze, kubki
- Środki do czyszczenia podłóg
- Artykuły higieny osobistej dla kobiet
- Jednorazowe pieluchy dla niemowląt
- Jednorazowe prześcieradła dla niemowląt
- Zestawy do golenia
- Worki na śmieci (60 l i 240 l)
- Ręczniki tekstylne
- Żele do ciała i włosów
- Kapcie jednorazowe
- Przekąski do długotrwałego przechowywania
- Żywność dla niemowląt (przeciery warzywne, owocowe i mięsne)
- Woda w plastikowych butelkach (0,33 l i 0,5 l)
- Soki
- Biszkopty
- Herbata pakowana (saszetki)
- Kawa rozpuszczalna w saszetkach
- Batony zbożowe, orzechowe, czekoladowe
- Płatki śniadaniowe
Fundacja Legii od 2017 roku jest członkiem EFDN (European Football For Development Network), międzynarodowego stowarzyszenia zrzeszającego kluby piłkarskie oraz działające przy nich fundacje.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).