Gdzie podróżują Polacy w okresie świąteczno-noworocznym? Ciekawe dane Ryanair
Kiedy w Polsce panuje zima, wiele osób szuka szansy na złapanie słońca w innych zakątkach Europy. Motywacją do zimowych podróży są też nadchodzące święta – to okazja do odwiedzin w gronie rodzinnym lub też poznania nowych miejsc. Jak wyglądają zimowe preferencje podróżnicze Polaków? Wybieramy nowe kierunki, czy raczej stawiamy na lokalizacje już sprawdzone?
Ryanair linia lotnicza nr 1 w Polsce i w Europie, przeanalizowała dane z systemu rezerwacyjnego prezentujące wybrane przez pasażerów loty w okresie świąteczno-noworocznym 1. Wynika z niego, że aż 38% pasażerów Ryanair tej zimy wybierze Włochy, na Hiszpanię stawia 28%, natomiast na Francję 9%. W rankingu zimowych wyborów Polaków znalazły się także takie kierunki wyspiarskie, takie jak: Malta (8%) czy Cypr (4%).
Włochy
Polacy szczególnie upodobali sobie Włochy – nie tylko w trakcie wakacji. Najpopularniejsze włoskie miasta, do których podróżujemy to: Rzym (z Krakowa, Gdańska, Katowic, Poznania, Warszawy czy Wrocławia) Mediolan (z Wrocławia, Warszawy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi czy Poznania) Bolonia (z Krakowa, Wrocławia, Warszawy) Bari (z Warszawy, Krakowa) oraz Sycylia. Gratką dla miłośników włoskich wojaży są także nowe kierunki Ryanair – Reggio di Calabria z Katowic i Palermo z Poznania.
Hiszpania
Drugim na podium zimowych kierunków wybieranych przez Polaków okazała się Hiszpania (28%). Podróżni wybierają miasta takie jak: Alicante (z Gdańska, Wrocławia, Warszawy, Krakowa, Katowic), Malaga (nowe połączenie Ryanair z Poznania), Barcelona (z Krakowa, Warszawy lub Wrocławia), Madryt (z Krakowa i Warszawy), czy Walencja (z Krakowa i Wrocławia). Turyści spragnieni wyspiarskich klimatów szczególnie doceniają Teneryfę oraz Fuerteventurę, oferowaną przez Ryanair z Krakowa. W każdym z wymienionych miast można znaleźć coś dla siebie, może to być podziwianie pięknych krajobrazów, spróbowanie pysznych lokalnych dań lub spokojne zwiedzanie okolicy.
Francja
Według danych z systemu rezerwacyjnego do Francji liniami Ryanair z Polski planuje polecieć 9% pasażerów,
W siatce przewoźnika jest kilka miast wartych uwagi m.in. Paryż (z Krakowa, Gdańska lub Wrocławia), Tuluza (z Krakowa), czy nowa trasa z Wrocławia do Marsylii.
Malta, Cypr, Portugalia, Grecja i nie tylko
Wśród Polaków latających liniami Ryanair rośnie zainteresowanie kierunkami wyspiarskimi, takimi jak Malta (8%) z Katowic, Gdańska, Krakowa, Poznania, Wrocławia lub Warszawy oraz Cypr (4%). W trakcie planowania zimowego wypoczynku pojawiają się też kierunki mniej kojarzone z zimą takie jak Grecja (4%) lub albańska Tirana (z Krakowa). Sporym zainteresowaniem cieszy się również Portugalia (4%).
Chłodniejsza temperatura i mniejsze tłumy powodują, że te miejsca są idealne dla turystów nastawionych na aktywny wypoczynek i zwiedzanie, a równocześnie wciąż oferują trochę słońca, którego w okresie zimowym bardzo brakuje. Zimową nowością, która wzbudza duże zainteresowanie jest też niedawno uruchomiona trasa Ryanair z Krakowa do przepięknego Marrakeszu.
Country Manager CEE & Baltics w Ryanair, Alicja Wójcik-Gołębiowska, powiedziała:
„Polacy zimą nie zamykają się na podróżowanie. Wprost przeciwnie: widzimy bardzo duże zainteresowanie kierunkami wypoczynkowymi przez cały okres świąteczno-noworoczny. Tegoroczne ułożenie świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku oraz święta Trzech Króli pozwalają zaplanować dłuższy wypoczynek, idealny do naładowania baterii. Widzimy, że nasze tegoroczne zimowe nowości cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Reggio Calabria z Katowic, Marrakesz z Krakowa, Malaga z Poznania, Marsylia z Wrocławia czy Rzym z Rzeszowa to kilka przykładów z naszej bogatej zimowej siatki połączeń. Jestem przekonana, że odwiedzając ryanair.com, każdy znajdzie coś dla siebie”.
1 Dane z systemu rezerwacyjnego Ryanair obejmujące okres: 22.12.24 – 07.01.2025 r.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).