Fortuna sponsorem tytularnym 1 ligi
Fortuna lada dzień zostanie sponsorem tytularnym I ligi.
Zaplecze Ekstraklasy zmienia szyld. Nowym sponsorem tytularnym – w miejsce Nice – będą zakłady bukmacherskie bukmacherska Fortuna. Kontrakt ma być wyższy niż z Nice, czyli kolejna dobra wiadomość dla zaplecza ekstraklasy.
Dotychczasowy sponsor tytularny, firma Nice, przekazywała na sezon 1,2 mln zł, dzielonych pomiędzy wszystkie kluby. Fortuna ma podnieść tę stawkę do 2,5 mln, co oznacza, że każdy z 18 pierwszoligowców otrzyma ok. 140.000 złotych.
Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o. została sponsorem tytularnym Pierwszej Ligi Piłkarskiej. Na mocy podpisanej umowy, przez trzy lata obowiązywania kontraktu, rozgrywki będą nosiły nazwę Fortuna 1 Liga.
– Ostatnie lata rywalizacji w pierwszej lidze pokazały, że są to rozgrywki absolutnie wyjątkowe. Rzadko zdarza się, żeby aż tyle drużyn do końca było zaangażowanych w walkę o awans. Pierwsza liga jest niezwykle wyrównana i emocjonująca, co sprawia, że coraz większa liczba kibiców obserwuje jej losy. Wejście w rolę sponsora tytularnego jest naturalną konsekwencją naszego sponsorskiego zaangażowania w te rozgrywki, które zapoczątkowaliśmy w marcu ubiegłego roku. Mamy nadzieję, że najbliższe trzy lata zarówno dla Fortuna 1 Ligi, jak i klubów w niej występujących, będą czasem rozwoju i jeszcze większej profesjonalizacji – mówi Konrad Komarczuk, Prezes Zarządu Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie.
– Współpraca pomiędzy 1 Ligą, a firmą Fortuna została zapoczątkowana w zeszłym sezonie, kiedy to Fortuna zdecydowała się wspierać rozgrywki na poziomie sponsora oficjalnego. Po roku od podpisania pierwszej umowy, strony podjęły decyzje o rozszerzeniu współpracy i Fortuna Zakłady Bukmacherskie Sp. z o.o. zostają sponsorem tytularnym rozgrywek. Niewątpliwie świadczy to o tym, że wspólny wysiłek klubów, zarządu PLP oraz PZPN sprawia, że 1 Liga jest postrzegana jako atrakcyjny produkt dla potencjalnych sponsorów – powiedział Maciej Sawicki, Sekretarz Generalny Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Począwszy od pierwszej kolejki zbliżającego się sezonu rozgrywki zyskają nową identyfikację wizualną. Logotyp rozgrywek Fortuna 1 Liga pojawi się m.in. na rękawkach strojów meczowych drużyn i bandach reklamowych. Będzie on również prezentowany podczas transmisji meczów ligowych na antenie Polsatu Sport. Ponadto, na froncie koszulek drużyn występujących w lidze znajdzie się logo Fortuny.
Tym samym zakończyła się trwająca trzy rundy współpraca z firmą Nice, która dotąd była sponsorem tytularnym rozgrywek.
– Dziękujemy zarządowi PZPN oraz 1 Ligi, a także pracownikom wszystkich klubów i telewizji Polsat za wspólną pracę nad rozwojem rozgrywek. To było dla nas niezapomniane 18 miesięcy sportowych emocji. Półtora roku temu podjęliśmy ryzyko, które w pełni opłaciło się. Zostaliśmy pierwszym w historii pełnoprawnym sponsorem tytularnym zaplecza ekstraklasy, ale teraz przyszedł czas na zrobienie miejsca dla nowego, większego podmiotu. – powiedział Adam Krużyński, członek zarządu Nice Polska Sp. z o.o.
– Serdecznie dziękujemy za bardzo dobrą współpracę firmie Nice, a szczególne ukłony należą się za ogromną wiarę we wspólny projekt i odwagę podjęcia ryzyka. Z firmą Fortuna trochę się już znamy, więc cieszy nas to, że wybrała kontynuowanie współpracy i to w bliższej formule. Postaramy się nie zawieść, nadal być nieprzewidywalni i dostarczać emocji kibicom od pierwszej do ostatniej kolejki. Liczymy na to, że umowa ta pomoże Klubom 1 Ligi w zaktywizowaniu kolejnych rzesz kibiców, i że za trzy lata będzie widać nasz dalszy rozwój. Raz jeszcze dziękuję wszystkim osobom które pomogły w stworzeniu produktu Fortuna 1 Liga, zarówno ze strony organizatora rozgrywek, czyli PZPN, przez reprezentantów firmy Fortuna, aż po uczestników, czyli wszystkie kluby – mówi Martyna Pajączek, prezes Zarządu Pierwszej Ligi Piłkarskiej.
Plan aktywności przewidzianych przez nowego sponsora tytularnego dla klubów i kibiców drużyn Fortuna 1 Ligi zostanie przedstawiony w najbliższych tygodniach.
Wpływy z praw telewizyjnych, którymi dysponuje Polsat, to 8.000.000 zł, czyli 444.444 zł na klub. Polski Związek Piłki Nożnej dla I ligi przekazuje na sezon 5.000.000 zł, czyli kolejne 278.000 dla zespołu ligi. Dodając wpływy od mniejszych partnerów (m.in. Oshee) jest szansa na osiągnięcie miliona. Trwają zresztą negocjacje, by firma Nice, która chce pozostać partnerem I ligi, utrzymała swój poziom zaangażowania, a wtedy udałoby się tę siedmiocyfrową barierę przekroczyć.
źródło: DziennikZachodni.pl,PrzegladSportowy.pl, własne
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).