Druga współpraca hotelu Mercure Katowice Centrum i Zakładu Zieleni Miejskiej
Pracownicy hotelu Mercure Katowice Centrum w porozumieniu z Zakładem Zieleni Miejskiej z Katowic uczcili Międzynarodowy Dzień Ziemi sprzątaniem. 21 kwietnia br. odbyła się druga odsłona tej współpracy.
W piękny, słoneczny piątek, o godz. 12:00 10 pracowników hotelu Mercure Katowice Centrum, wyposażonych w worki i rękawice rozpoczęło sprzątanie. Nie były to jednak osoby, które na co dzień zajmują się porządkami. Zwykle pracują w różnych działach – pani Kasia w recepcji, pan Arek w restauracji, a pani Ewa w biurze księgowości. Jednak z okazji międzynarodowego Dnia Ziemi zgłosili swój udział w tej niecodziennej akcji. Sami dodają, że to dla nich ważne, że mogą w ten sposób przyczynić się do naprawienia czegoś w swoim mieście. W projekt zaangażował się również dyrektor hotelu Andrzej Kleeberg.
W zeszłym roku podobna współpraca między hotelem a Zakładem Zieleni Miejskiej miała miejsce po raz pierwszy. Jak podkreślali wtedy uczestnicy, mieli nadzieję, że nie ostatni. Wszyscy liczą na to, że może się to stać cykliczną tradycją. W tym roku teren, jakim się zaopiekowali sprzątający, rozciągał się między ul. Burowiecką a al. Roździeńskiego. Wyborem zajął się Zakład Zieleni Miejskiej w Katowicach, który przeanalizował kilka lokalizacji i wybrał tę, której posprzątanie przyniesie korzyści mieszkańcom. Akcja trwała przez kilka godzin i w jej wyniku zebrano kilkanaście worków z odpadami.
– Bardzo się cieszymy, że hotel Mercure Katowice Centrum chce angażować się w taką akcję, ponieważ wytycza to pewien kierunek dla innych. Otoczenie, w jakim na co dzień przebywamy jest bardzo ważne, dlatego warto zadbać, aby było czyste i estetyczne. Jako Zakład Zieleni Miejskiej dbamy o tę estetyczną część miasta – sadzimy i pielęgnujemy rośliny, alby mieszkańcy mieli zdrowie i ładne otoczenie wokół. Dzień Ziemi jest takim momentem, kiedy możemy się zatrzymać i zastanowić, jak wszyscy możemy lepiej dbać o środowisko – mówi Michał Szafraniec z Zakładu Zieleni Miejskiej w Katowicach.
Ekologia to coraz ważniejsza część biznesu
Pomysł na akcję pojawił się w zeszłym roku. Właściciele hotelu podkreślają swoje ekologiczne podejście i zaangażowanie w wiele zielonych działań. Chętnie biorą udział w różnych wydarzeniach w regionie, m.in. promują Katowicką Kranówkę. Ważne dla nich jest kompleksowe podejście i promowanie hotelu nie tylko jako miejsca noclegowego.
– Hotel to ludzie, którzy tu na co dzień pracują – pochodzą z Katowic lub okolicznych miast. Dlatego mocno utożsamiamy się z tym regionem i chcemy mieć realny wpływ na to, co nas otacza. Chcemy także promować nasze podejście wśród gości, którzy nas na co dzień odwiedzają. Oprócz tego staramy się minimalizować nasz wpływ na środowisko, m.in. poprzez korzystanie z materiałów pochodzących w recyklingu, monitorowanie zużycia wody i energii czy współpracę z lokalnymi dostawcami, aby nie zwiększać śladu węglowego – podkreśla Andrzej Kleeberg, dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum.
Hotel Mercure Katowice Centrum należy do międzynarodowej grupy hotelarskiej Accor. W Katowicach pojawił się w 2021 r. Znajduje się pomiędzy Dworcem PKP w Katowicach a budynkiem Urzędu Miasta przy Młyńskiej. Na jego elewacji zainstalowano charakterystyczną zieloną ścianę, która dodatkowo podlewana jest deszczówką, a nie wodą pochodzącą z sieci wodociągowej. Z okazji Dnia Ziemi pracownicy w hotelach należących do sieci na całym świecie angażują się w sprzątanie wybranych punktów w swoich miastach.
Dzień Ziemi ma inspirować do segregacji
Co roku podczas Międzynarodowego Dnia Ziemi organizowanych jest wiele akcji, w które włączają się lokalni przedsiębiorcy, ale także międzynarodowe korporacje. Celem obchodów jest zwrócenie uwagi nas wszystkich na to, że produkujemy coraz więcej odpadów. Nierzadko niestety nie trafiają one do odpowiednich pojemników, tylko są porzucane. Stanowi to nie tylko estetyczny problem, ale może być bardzo niebezpieczne dla środowiska, szczególnie jeśli są to elektroodpady, które zawierają wiele szkodliwych dla gleby czy wody substancji.
Ważne podczas takich akcji jest nie tylko to, że udało się zebrać kilkanaście worków z odpadami, które w przeciwnym wypadku dalej zalegałyby na ziemi, ale to, abyśmy uświadomili sobie, jak na co dzień możemy bardziej dbać o środowisko.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).