Czy do końca 2019 roku zostanie pobity rekord w Maratonie?
W ostatnim Maratonie, który odbył się w Berlinie został pobity rekord. Eliudowi Kipchoge poprawił najlepszy czas o 78 sekund. Obecnie jest on równy 2:01,39. Jak myślicie, czy ktoś do końca roku zdoła uzyskać lepszy czas?
Czy do końca 2019 roku zostanie pobity rekord w biegu maratońskim mężczyzn? (zakłady dostępne w BETFAN)
- Tak – 5
Na większości maratonów obowiązuje limit czasowy pokonania dystansu wynoszący 5 lub 6 godzin. Każda osoba, która ukończy maraton, otrzymuje pamiątkowy medal i dołącza do grona „Maratończyków”
Oficjalne międzynarodowe rekordy w biegu maratońskim są certyfikowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Federacji Lekkoatletycznych. Ze względu na nieporównywalność warunków, wyniki muszą być weryfikowane, a trasa biegu podlega pewnym restrykcjom:
- meta położona na wysokości nie mniejszej niż 42 m poniżej wysokości położenia startu,
- odległość w linii prostej od startu do mety nie większa niż 21 097 m.
Mężczyźni
Czas | Zawodnik | Państwo | Data | Miejsce | |
---|---|---|---|---|---|
Świata | 2:01:39 | Eliud Kipchoge | Kenia | 16 września 2018 | Berlin |
Europy | 2:05:11 | Mo Farah | Wielka Brytania | 7 października 2018 | Chicago |
Polski | 2:07:39 | Henryk Szost | Polska | 4 marca 2012 | Ōtsu |
Najlepszy maratoński wynik 2:00:25 uzyskał na „Breaking2” Kenijczyk Eliud Kipchoge 06.05.2017 na torze Autodromo Nazionale di Monza, jednak trasa nie spełniała wymagań IAAF i wynik nie został uznany za oficjalny rekord świata.
Kobiety
Czas | Zawodnik | Państwo | Data | Miejsce | |
---|---|---|---|---|---|
Świata | 2:15:25 | Paula Radcliffe | Wielka Brytania | 13 kwietnia 2003 | Londyn |
Europy | 2:15:25 | Paula Radcliffe | Wielka Brytania | 13 kwietnia 2003 | Londyn |
Polski | 2:26:08 | Małgorzata Sobańska | Polska | 7 października 2001 | Chicago |
Najlepszy maratoński wynik uzyskany przez Polkę, to 2:24:18 Wandy Panfil w Bostonie 15.04.1991, jednak trasa nie spełniała wymagań IAAF – za duży spadek, jak i odległość między startem i metą
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).