Cukierek albo psikus! Co o Halloween w Polsce mówią dane z paragonów
Czy Halloween na dobre zagościło w naszych domach? Choć w Polsce nie brakuje przeciwników tego święta, to nadal jest spora grupa osób, które chętnie biorą udział w zabawie pt. cukierek albo psikus. Potwierdzają to dane z paragonów, na których widać zwiększoną obecność słodkości w okolicach 31 października.
– PanParagon to aplikacja, w której można wyszukiwać promocje i przechowywać paragony. Miesięcznie w naszym systemie notujemy ok. 1,5 mln dowodów zakupu. Tak duża pula anonimowych danych pochodzących z paragonów stanowi cenne źródło informacji o aktualnych trendach zakupowych czy realnych cenach w sklepach. Z okazji zbliżającego się Halloween przyjrzeliśmy się obecności cukierków na paragonach w okresie tego święta, a wyniki porównaliśmy z losowo wybranym, nieświątecznym tygodniem – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
W badaniu udział wzięły paragony pochodzące ze sklepów spożywczych z datą zakupu w okresie Halloween: 27-31.10.2023 r. oraz w analogicznych dniach zwykłego tygodnia: 22-26.09.2023 r. Spośród nich wyłoniono dowody zakupu zawierające cukierki. Co dokładnie obrazują wyniki badania?
Cukierek albo psikus! Polacy zdecydowanie stawiają na to pierwsze
Analiza paragonów z aplikacji PanParagon wykazała, że w poprzednim roku w okresie Halloween odsetek dowodów zakupu zawierających cukierki wynosił 4,4 proc. Dla porównania w analogicznych dniach zwykłego tygodnia z tego samego roku, słodycze pojawiały się na 2,8 proc. paragonów. Oznacza to, że w Polsce w czasie Halloween znacznie częściej decydujemy się na zakup cukierków niż w standardowym okresie nieświątecznym.
– Halloween ma w Polsce wielu przeciwników, którzy uznają to święto jako obce naszej kulturze. Młodsze pokolenie jest jednak bardziej otwarte na nowości i chętniej bierze udział w tego typu zabawach. Wzrost liczby paragonów z cukierkami na Halloween, to jednoznaczny sygnał, że ta tradycja zakorzenia się na polskim gruncie – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Szczegóły znajdują się na poniższej grafice
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).