Silesion.PL

serwis informacyjny

Coraz więcej ORLENU w Europie. Sieć stacji dynamicznie rośnie

PKN Orlen

Dzięki przejęciom w Austrii, Niemczech, na Słowacji i Węgrzech, liczba zagranicznych stacji koncernu wzrosła w ciągu roku o prawie 1/3. Obecnie ORLEN finalizuje proces zakupu pakietu ponad 60 stacji na Węgrzech. W efekcie intensywnej ekspansji koncernu w segmencie detalicznym, już w połowie 2024 r. kierowcy będą mogli tankować paliwo na 3,5 tys. stacji ORLENU w siedmiu krajach Europy.

– Stworzyliśmy nowoczesny koncern, który w szybkim tempie umacnia pozycję w regionie. Już w tym roku zrealizujemy nasz strategiczny cel, jakim jest posiadanie sieci sprzedaży paliw liczącej 3,5 tys. stacji. Wykorzystując mocną pozycję ORLEN, doświadczenie w realizacji fuzji i przejęć oraz potencjał finansowy, w ostatnich 12 miesiącach powiększyliśmy liczbę naszych stacji o prawie 350 placówek, z czego ponad 330 to stacje za granicą. Teraz koncentrujemy się na tym, aby wszystkie nowo przejęte obiekty dostosować do wysokich standardów, które są wizytówką sieci ORLEN. Będziemy również konsekwentnie wyposażać kolejne stacje w infrastrukturę do ładowania aut z napędem elektrycznym – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN.

ORLEN posiada obecnie poza Polską 1514 stacji paliw – o 337 więcej niż na koniec 2022 roku. Największym rynkiem zagranicznym są dla koncernu Niemcy, gdzie sieć liczy 607 obiektów, działających pod markami ORLEN i Star. Ostatnią akwizycją, sfinalizowaną w czerwcu 2023 r., było przejęcie od OMV 17 samoobsługowych stacji paliw w Bawarii, Badenii-Wirtembergii oraz Hesji. Grupa ORLEN jest w trakcie rebrandingu swoich stacji na niemieckim rynku, do końca lutego pod marką ORLEN ma działać blisko 100 punktów. Koncern planuje również, że w ciągu najbliższych dwóch lat liczba jego stacji w Niemczech wyposażonych w infrastrukturę do ładowania samochodów elektrycznych wzrośnie do ponad 430.

Drugim rynkiem zagranicznym, w którym ORLEN posiada największa sieć stacji, są Czechy, gdzie takich obiektów jest 436. Ponad 90 proc. z nich działa pod marką ORLEN. Również na czeskich stacjach paliw koncern sukcesywnie instaluje ładowarki do aut elektrycznych, których jest aktualnie 267. W 2023 roku ORLEN uruchomił także dwie ogólnodostępne stacje wodorowe: w Pradze-Barrandov i Litvinovie.

Najważniejszą transakcją w segmencie detalicznym, jaką w ostatnim czasie przeprowadził ORLEN było przejecie stacji paliw na rynku austriackim. To dla Grupy już siódmy rynek detaliczny, w którym ORLEN posiada aktualnie około 10 procent udziału. Dzięki przejęciu 267 stacji sieci Turmöl, ORLEN stał się trzecim największym operatorem na rynku stacji paliw w tym kraju. W ramach transakcji przejęto również spółkę Austrocard, oferującą karty paliwowe dla klientów prywatnych i biznesowych, akceptowane w ponad 500 lokalizacjach w Austrii, a także 110 punktów ładowania samochodów elektrycznych funkcjonujących pod marką Turmstrom.

ORLEN działa również na Słowacji, gdzie posiada 91 stacji, Litwie – 30 stacji oraz Węgrzech – 83 stacje. W tym ostatnim kraju, z początkiem stycznia koncern rozpoczął proces przejęcia kolejnych 63 obiektów – ostatniej puli wynikającej z umowy z węgierskim MOL-em. Proces przejęcia i rebrandingu zakończy się pod koniec kwietnia, dzięki czemu ORLEN będzie posiadał na Węgrzech ponad 140 stacji i będzie trzecią największą siecią detaliczną w tym kraju. Wraz z przejęciem ostatniego obiektu na węgierskim rynku, liczba stacji koncernu przekroczy 3500 – 1572 za granicą i 1929 w Polsce. W ten sposób zostanie zrealizowany założony w Strategii cel, dotyczący rozwoju segmentu detalicznego.

Aktualnie sieć stacji ORLEN liczy 3442 obiekty w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Na ponad połowie z nich działa koncept kawowo-gastronomiczny Stop Cafe lub Star Connect (w Niemczech), gdzie kierowcy mogą skorzystać z bogatej oferty dań i przekąsek, gorących napojów, a także kupić produkty spożywcze. W 2023 roku, tylko w Polsce, ORLEN otworzył Stop Cafe w ponad 160 lokalizacjach. Na rodzimym rynku już 60 proc. stacji działa właśnie w tym formacie.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024