Silesion.PL

serwis informacyjny

Co 5. samochód używany w Polsce kupują firmy i przedsiębiorcy

fot. AAA AUTO

fot. AAA AUTO

Niedobór nowych samochodów spowodowany przez pandemię i obecny kryzys w Ukrainie, zwiększa zapotrzebowanie firm i przedsiębiorców na używane samochody. Z danych AAA AUTO wynika, że klienci korporacyjni i biznesowi, stanowią 20 proc. klientów, którzy kupują głównie młode samochody używane w sieci centrów samochodowych AAA AUTO w Polsce, Czechach i na Słowacji. Przedsiębiorcy i firmy stanowią w tym roku 18,4 proc. wszystkich klientów grupy AURES Holdings, w porównaniu do 14,1 proc. w roku poprzednim.

„Auto używane to dobra alternatywa dla braku nowych samochodów na rynku, która w dodatku pozwala znacznie zaoszczędzić. W Polsce 55 proc. przedsiębiorców i firm kupuje młode auta używane w wieku do pięciu lat, często jeszcze z gwarancją producenta, w cenie nawet o 40 proc. niższej niż auta nowe, które obecnie trudno kupić” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Polscy przedsiębiorcy oraz firmy kupują przede wszystkim hatchbacki – 58 proc., 22 proc. SUV-y i 20 proc. kombi. W porównaniu ze słowackimi i czeskimi sąsiadami 78 proc. z nich preferuje silniki benzynowe. Z kolei, 66 proc. przedsiębiorców w Czechach kupuje samochody z silnikiem diesla, a na Słowacji nawet 71 proc. Zainteresowanie napędami alternatywnymi jest znikome.

W tym roku najlepiej sprzedającym się modelem wśród firm i przedsiębiorców jest Opel Astra, który stanowi 5 proc. sprzedaży. Z kolei najlepiej sprzedającym się modelem w 2021 roku była Skoda Fabia z wynikiem 14,5 proc., która np. odnotowała znaczny wzrost w porównaniu do 2016 roku (8,1 proc.) i jest obecnie najbardziej poszukiwanym typem samochodu w tym segmencie. Drugim najlepiej sprzedającym się autem jest Hyundai i30, a trzecim Dacia Duster. Jedna czwarta firm i przedsiębiorców preferuje automatyczną skrzynię biegów.

Najlepiej sprzedające się modele aut używanych wśród przedsiębiorców i firm w sieci autocentrów AAA AUTO w Polsce w 2022 roku:

1.Opel Astra6.VW Golf
2.Skoda Octavia7.Skoda Fabia
3.Ford Focus8.Ford Mondeo
4.VW Passat9.Dacia Duster
5.Opel Insignia10.Renault Clio

Po marcowym wzroście ofert samochodów na wtórnym rynku, w kwietniu Polacy ruszyli na zakupy aut używanych. Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w kwietniu 2022 roku w Polsce pojawiło się 205.811 aut z drugiej ręki. Oznacza to duży spadek samochodów na rynku o 26.013 aut w stosunku do marca 2022 roku. Jednocześnie wzrosła mediana ceny aut używanych o 500 złotych względem poprzedniego miesiąca, do 24.000 złotych.

Grupa AAA AUTO istnieje na rynku od 30 lat. Jest częścią grupy AURES Holdings należącej do brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners. Od momentu rozpoczęcia działalności, Grupa AAA AUTO obsłużyła ponad 2.6 miliona klientów. W 2019 roku sprzedała 86.000 samochodów. Obecnie posiada kilkadziesiąt oddziałów, w tym w Polsce. Pod względem liczby sprzedanych samochodów AAA AUTO jest jednym z największych dealerów używanych samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2017 Grupa AAA AUTO zajęła 2. miejsce w European Business Awards 2016/2017. W Polsce Grupa AAA Auto funkcjonuje jako Autocentrum AAA AUTO Sp. z o.o.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu

1 Komentarz
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze

zgadza się, wcale się temu nie dziwię bo samochód na firmę można kupić odliczając vat a poza tym amortyzację też wlicza się w koszta, dlatego tylu przedsiębiorców stać na takie samochody jakie stoją w salonie porsche centrum sopot nowe i używane 🙂