Betclic Sponsorem Tytularnym piłkarskiej 1. Ligi, 2. Ligi oraz 3. Ligi do końca sezonu 2027/2028
Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic ogłosiły podpisanie największej umowy sponsoringowej w historii polskich klubowych rozgrywek piłkarskich. Od 1 lipca 2024 roku, rozgrywki drugiego, trzeciego i czwartego poziomu rozgrywkowego w Polsce będą nosić nazwy Betclic 1. Ligi, Betclic 2. Ligi oraz Betclic 3. Ligi. Umowa ta obowiązywać będzie przez cztery lata, aż do zakończenia sezonu 2027/2028.
Podpisanie umowy z Betclic to istotny krok w rozwoju polskiego futbolu. Pod względem wartości finansowej, jest to największa umowa sponsoringowa dotycząca piłki klubowej w historii Polskiego Związku Piłki Nożnej. Po raz pierwszy sponsoringiem tytularnym objęte zostały również rozgrywki 3. ligi, co oznacza, że wsparcie Betclic otrzyma aż 108 klubów z trzech poziomów rozgrywkowych. Nigdy wcześniej tak duża liczba profesjonalnych drużyn piłkarskich w Polsce nie była objęta wsparciem jednego sponsora.
Bartłomiej Płoskonka, country manager Betclic Polska, wyraził ogromne zadowolenie z nawiązanej współpracy. Podkreślił, że Betclic od kilku lat angażuje się w rozwój sportu w Polsce, nie tylko w piłce nożnej, i wyróżnia się kreatywnym podejściem do działań sponsoringowych. Firma stawia na aktywizowanie kibiców poprzez liczne inicjatywy i projekty, które mają na celu zbliżenie fanów do sportu. Przed startem sezonu planowana jest nowa kampania wizerunkowa, w której zaangażowanie Betclic w polski futbol będzie centralnym elementem.
Łukasz Wachowski, Sekretarz Generalny PZPN, zaznaczył, że umowa z Betclic to największa umowa sponsoringowa w historii polskich rozgrywek klubowych. Dzięki niej, rozgrywki 1, 2 oraz 3. ligi mają szansę wejść na wyższy poziom organizacyjny. Korzyści z tej współpracy odniosą zarówno kluby, jak i cały Polski Związek Piłki Nożnej. Wachowski podkreślił również, że skala sponsoringu, obejmująca trzy poziomy rozgrywkowe, jest bezprecedensowa i pozwoli na uatrakcyjnienie produktu na wielu poziomach.
Marcin Janicki, prezes Pierwszej Ligi Piłkarskiej, wyraził radość z faktu, że produkt pierwszoligowy, konsekwentnie budowany przez lata, zyskał zainteresowanie międzynarodowej firmy o uznanej marce. Nadchodząca współpraca to nie tylko perspektywa dalszego rozwoju rozgrywek, ale przede wszystkim wymierne korzyści dla kibiców, którzy mogą oczekiwać wielu ciekawych projektów zarówno online, jak i offline.
W ramach nowej umowy, zmieni się identyfikacja wizualna objętych nią rozgrywek. Oprócz nazw, aktualizacji ulegną logotypy lig, które znajdą się na koszulkach wszystkich 108 klubów, a także będą prezentowane na bandach reklamowych oraz podczas transmisji meczów w telewizji TVP Sport. Logotyp sponsora pojawi się w centralnym punkcie koszulek, a wszystkie mecze Betclic 1. Ligi oraz wybrane spotkania Betclic 2. Ligi będą dostępne za darmo w aplikacji Betclic.
Każdy z klubów objętych patronatem Betclic otrzyma pokaźne wsparcie bazowe, a także możliwość dołączenia do programu afiliacyjnego, w ramach którego, dzięki zaangażowaniu kibiców, Betclic przekaże klubom dodatkowe środki. Program nie ma limitów maksymalnego wsparcia i jest otwarty dla wszystkich 108 uczestników rozgrywek w każdym sezonie. Co więcej, Betclic otwiera program również dla klubów uczestniczących w rozgrywkach 4. ligi we wszystkich szesnastu województwach w Polsce.
Podpisanie umowy z Betclic to bezprecedensowe wydarzenie w historii polskich rozgrywek klubowych. Dzięki współpracy z Betclic, polski futbol ma szansę na znaczący rozwój, a kluby oraz kibice mogą oczekiwać wielu korzyści i atrakcji. Wsparcie finansowe i program afiliacyjny otwierają nowe możliwości, które mogą przyczynić się do dalszego rozwoju piłki nożnej w Polsce.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).