Awaria ŚKUP: rozpoczęcie ponownego uruchomienia systemu dla pasażerów
Dziś rozpoczęło się włączanie poszczególnych elementów systemu i urządzeń, z których korzystają pasażerowie, a więc portalu, aplikacji Mobilny ŚKUP, tablic SDIP, biletomatów oraz kasowników w pojazdach. Na stronie internetowej ZTM pojawiają się już zaktualizowane rozkłady jazdy.
W najbliższych godzinach pasażerowie mogą obserwować włączanie się poszczególnych urządzeń. Będą one uruchamiane stopniowo.
Wcześniej odtworzona została bezpieczna infrastruktura i przywrócone zostały bazy danych.
– Przywrócenie działania systemu to proces – wyjaśnia Łukasz Zych z biura prasowego GZM. – Powoli zmierzamy do jego końca. Dziś w ciągu dnia pasażerowie będą mogli zauważać działanie poszczególnych części systemu. Kiedy cały system będzie w pełni sprawny, poinformujemy o tym osobnym komunikatem – dodaje Zych.
Awaria systemu ŚKUP
Do awarii doszło w nocy z 7 na 8 lutego. Jej przyczyną był cyberatak.
Awaria nie zakłóciła funkcjonowania komunikacji miejskiej – autobusy, tramwaje i trolejbusy jeżdżą w czasie awarii bez zakłóceń. Na czas jej trwania, dla pasażerów posługujących się kartami ŚKUP, ZTM przygotował alternatywne sposoby zakupu i korzystania z biletów.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).