Silesion.PL

serwis informacyjny

Amp Futbol: Wisła obroniła mistrzostwo Polski! O tytule zdecydowała ostatnia akcja

To był najdłuższy sezon w historii PZU Amp Futbol Ekstraklasy, a i tak o losach mistrzowskiego tytułu rozstrzygnęła dosłownie ostatnia akcja. Po raz piąty w historii, a drugi raz z rzędu mistrzem Polski została Wisła Kraków.

Aż trzy zespoły liczyły się w walce o mistrzostwo Polski w ostatnim dniu sezonu. Będąca liderem tabeli przed ostatnim turniejem Legia Warszawa w niedzielę straciła jednak szansę na mistrzostwo, ale TS Podbeskidzie Kuloodporni Bielsko-Biała i Wisła Kraków rywalizowały o pierwsze miejsce w tabeli dosłownie do ostatniej akcji sezonu. W doliczonym czasie zremisowanego 0:0 spotkania pomiędzy tymi zespołami Krzysztof Wrona przegrał pojedynek z bramkarzem Białej Gwiazdy, Igorem Woźniakiem, a po chwili sędziowie zakończyli finałowy mecz rozgrywek i Wisła Kraków rozpoczęła świętowanie obrony mistrzowskiego tytułu.

– Niesamowicie cieszy mnie to trofeum, zwłaszcza, że sezon rozpoczęliśmy od dwóch porażek. Byliśmy jednak cały czas silnym zespołem, mieliśmy szeroką i wyrównaną kadrę, dzięki czemu pokonaliśmy trudności – wyjaśnia Krzysztof Moszumański, trener Wisły.

Biała Gwiazda oprócz medali za mistrzostwo Polski, wywalczyła również prawo gry w Lidze Mistrzów. – Na razie o tym nie myśleliśmy, ale na pewno będziemy chcieli pokazać się z jeszcze lepszej strony, niż w tym roku – mówi Moszumański. Wiosną 2022 Wisła dotarła aż do finału Ligi Mistrzów.

Zespół z Krakowa w Bielsku-Białej wspierany był przez głośną grupę kibiców, która przyjechała z Małopolski i na trybunach urządziła sobie prawdziwą bitwę na doping z fanami gospodarzy. – Nasi kibice byli wspaniali, dziękuję im – mówi Łukasz Miśkiewicz, bramkarz Podbeskidzia Kuloodpornych. – Po tym turnieju miesza się w nas zadowolenie z rozczarowaniem. Chcieliśmy odzyskać mistrzostwo Polski, ale jednocześnie wiedzieliśmy, że porażka z Wisłą oznaczałaby, że spadniemy na trzecie miejsce. Druga pozycja jest zatem kompromisem. Szkoda, bo w ostatnim meczu sezonu zabrakło nam nieco szczęścia. Sądzę, że to w nim było decydujące – uważa Miśkiewicz.

Największym przegranym jest jednak Legia Warszawa, która na ostatni turniej jechała na pozycji lidera. Zakończyła jednak sezon na trzeciej pozycji. – Przykro nam, bo przecież trzecia pozycja nie była naszym celem – mówi Maks Moroz, pomocnik Legii Warszawa.

Czwarte miejsce w PZU Amp Futbol Ekstraklasie 2022 zajął zespół Nowych Technologii Różyca, który w Bielsku-Białej pauzował. Tyle samo punktów zdobyła Warta Poznań. – Przed sezonem liczyliśmy, że będziemy realną konkurencją dla trzech czołowych zespołów. Nie udało nam się to i choć indywidualnie był to dla mnie niezły sezon, to liczę, że kolejny będzie lepszy – ocenia Marcin Oleksy, napastnik Warty.

Bez punktu sezon zakończył zespół Stali Rzeszów, który żegnany był jednak oklaskami od kibiców i przeciwników. Zespół z Podkarpacia w całości składa się z zawodników, dla których obecne rozgrywki były debiutem w PZU Amp Futbol Ekstraklasie i z turnieju na turniej spisywał się coraz lepiej.

VI Turniej PZU Amp Futbol Ekstraklasy 2022

Sobota, 5 listopada

Podbeskidzie Kuloodporni Bielsko-Biała – Legia Warszawa 6:0
Wisła Kraków – Warta Poznań 4:0
Podbeskidzie Kuloodporni Bielsko-Biała – Stal Rzeszów 10:0
Legia Warszawa – Warta Poznań 2:1
Stal Rzeszów – Wisła Kraków 0:12

Niedziela, 6 listopada

Stal Rzeszów – Legia Warszawa 0:3
Podbeskidzie Kuloodporni Bielsko-Biała – Warta Poznań 2:1
Wisła Kraków – Legia Warszawa 4:0
Warta Poznań – Stal Rzeszów 4:0
Podbeskidzie Kuloodporni Bielsko-Biała – Wisła Kraków 0:0

Końcowa tabela PZU Amp Futbol Ekstraklasy 2022

1. Wisła Kraków

2. TSP Kuloodporni Bielsko-Biała

3. Legia Warszawa

4. Nowe Technologie Różyca

5. Warta Poznań

6. Stal Rzeszów

Król strzelców sezonu: Bartosz Łastowski (TSP Kuloodporni Bielsko-Biała) – 27 goli

Bramkarz sezonu: Igor Woźniak (Wisła Kraków)

Piłkarz sezonu: Bartosz Łastowski (TSP Kuloodporni Bielsko-Biała)

Sponsor Tytularny ligi – PZU.

Rozgrywki dofinansowane są ze środków Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz PFRON.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

5 1 Głosowanie
Ocena artykułu

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Wbudowane informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Prosimy o komentarz.x