52 firmy z Katowic biorą udział w akcji Kupuj Lokalnie – wspieraj realnie
Pięćdziesiąt dwie firmy z Katowic zgłosiły się do udziału w akcji „Kupuj Lokalnie – wspieraj realnie”. Kampania to nie tylko promocja produktów i usług lokalnych, ale także wyraz sąsiedzkiej solidarności i realne wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Okres przedświąteczny jest idealnym momentem na wejście w kolejny etap kampanii i promocję lokalnych sprzedawców w miejskich mediach. Być może katowiczanie znajdą w ten sposób pomysł na prezent dla swoich bliskich. Ale warto podkreślić, że akcja to nie tylko chwilowy impuls do zakupów w okolicznych sklepach. Chcemy pokazać, że warto zmienić nawyki, jak i gdzie robimy nasze zakupy. Kupując lokalnie, nie tylko otrzymujemy produkty i usługi wysokiej jakości, ale również inwestujemy w rozwój naszej społeczności – podkreśla Marcin Krupa, prezydent Katowic
Wśród firm, które zgłosiły się do akcji są: jubilerzy, zakłady tapicerskie, kawiarnie i restauracje, firmy oferujące szkolenia i coaching, sklepy zoologiczne czy salony groomerskie, kwiaciarnie, sklepy z rękodziełem artystycznym, artykułami imprezowymi czy wyrobami cukierniczymi. Jest też sklep ze zdrową żywnością, artykułami szkolnymi czy rzeczami vintage.
– Postanowiliśmy wziąć udział w akcji „Kupuj lokalnie – wspieraj realnie”, gdyż często nie wiemy, jakie fajne miejsca mamy tuż obok nas. Chodzimy wydeptanymi ścieżkami, a tuż za rogiem mamy zegarmistrza działającego od 50 lat czy mały warzywniak. Ludzie tworzą lokalne społeczności, sieć wsparcia i dobrze, że miasto wyszło z taką inicjatywą. Otworzyliśmy Lokal Bakery z dala od centrum miasta, gdyż bliska jest nam idea lokalności, lokalnej przedsiębiorczości i znamy większość naszych klientów i sąsiadów. To daje poczucie realnego wpływu na najbliższe otoczenie – mówi Aleksandra Misiek z Lokal Bakery.
Zgłoszenia przedsiębiorców przyjmowane były od 27 października do 10 listopada. Gotowe są już pierwsze materiały video reklamujące lokalnych przedsiębiorców, które będą publikowane w miejskich social mediach. – Wszyscy zgłoszeni otrzymali także specjalną naklejkę do oznaczenia lokalu, a informacja o realizowanej przez nich działalności znajduje się na stronie internetowej Miasta Katowice w specjalnej zakładce. Dodatkowo zrealizowane materiały video zostaną także przekazane przedsiębiorcom do promocji ich własnymi kanałami – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji.
Inicjatorem akcji wspierającej lokalnych przedsiębiorców jest Łukasz Borkowski – miejski radny. – W Katowicach nie brakuje sklepików, które znajdują się „po sąsiedzku”. Warto do nich zaglądać i właśnie tam robić zakupy. Ci przedsiębiorcy rozliczają swoje podatki w Katowicach, co przekłada się na rozwój miasta. Z tych pieniędzy budowane są chodniki, sadzona jest zieleń, które służą nam wszystkim. W dodatku lokalni przedsiębiorcy i rzemieślnicy to świetni fachowcy, którzy swoją pracę wykonują z ogromną pasją i zaangażowaniem – mówi radny Łukasz Borkowski.
Pierwsze filmy z udziałem katowickich przedsiębiorców można zobaczyć pod adresem: https://katotv.eu/kupuj-lokalnie. Zapraszamy do wirtualnego spaceru po Katowicach, gdzie można poznać lepiej lokalnych przedsiębiorców. Poznacie właścicieli warzywniaków, zakładów tapicerskich, krawieckich, restauracji i innych handlowców i usługodawców, którzy działają w naszym mieście. Każdy film to unikalna historia i okazja, by zobaczyć, jak wiele fantastycznych miejsc i usług oferują Katowice.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).