5 najlepszych narzędzi do skutecznej telepracy
Poczta elektroniczna, komunikator internetowy, programy do wideokonferencji czy rozmowa z klientem – aby bezproblemowo korzystać z wymienionych sposobów telepracy, trzeba mieć dostęp do najlepszych narzędzi. Przedstawiamy 5 z nich, które na pewno sprawdzą się w Twoim przypadku.
Przesyłanie wiadomości w zespole – Slack
Niezwykle praktycznym narzędziem do telepracy w zespole jest Slack. Aby rozpocząć korzystanie z tego programu, wystarczy zalogować się za pośrednictwem przeglądarki lub aplikacji. Można to zrobić z poziomu komputera lub smartfona. Slack idealnie nadaje się np. do przesyłania wiadomości w danym zespole. Trzeba tylko stworzyć kanał, dodać do niego różnych członków teamu, a następnie utworzyć wątek dyskusji – może się on odnosić np. do aktualnie realizowanego projektu.
Wideokonferencje – wybierz Google Hangouts
Praktycznym narzędziem do wideokonferencji jest Google Hangouts. To niezwykle prosty system czatu, połączeń i wideorozmów, który sprawdza się w szczególności przy pracy w zespole. Aplikacja jest stale rozwijana. Dzięki temu użytkownicy mogą korzystać z nowych, praktycznych funkcji, a także sprawdzonych już rozwiązań. Wśród nich znajduje się, chociażby możliwość generowania napisów. Sprawdzi się to w przypadku np. słabego łącza.
Wygodne udostępnianie plików – Dropbox
Dropbox to rozwiązanie umożliwiające sprawną pracę w zespole. Dzięki niemu można udostępniać wielu osobom nawet obszerne pliki. Jedną z praktycznych funkcji Dropboxa jest możliwość udostępniania plików w niemalże każdym momencie. Nawet wtedy, kiedy nie jest się połączonym z Internetem. Dropbox udostępni automatycznie wskazane pliki w momencie, kiedy tylko uzyska się dostęp do sieci.
Dokumenty, arkusze i prezentacje – pakiet Google
Aby mieć wszystkie najważniejsze dokumenty, arkusze i prezentacje w jednym miejscu, warto zdecydować się na pakiet Google. Zalicza się do niego także wcześniej wskazany Google Hangouts. Dzięki tym aplikacjom telepraca będzie przebiegała w sprawny i zorganizowany sposób. Pakiet Google to możliwość tworzenia efektownych prezentacji, praktycznych arkuszy kalkulacyjnych i dokumentów tekstowych zupełnie za darmo.
Chmura dla firm – potężna moc obliczeniowa i przestrzeń dyskowa
Szukając bardziej zaawansowanych rozwiązań, warto zastanowić się nad skorzystaniem z chmury dla firm. To ogromna moc obliczeniowa udostępniana w specjalistycznym, odpowiednio chronionym środowisku informatycznym – Data Center. Chmura dla firm w formie outsourcingu usług to rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić pieniądze – przedsiębiorca nie musi sam kupować serwerów, macierzy, a także dostosowywać infrastruktury. Chmura dla firm może być wykorzystana np. do prowadzenia rachunkowości, backupu danych czy przechowywania dużych plików.
Serwer w chmurze – gdzie można z niego skorzystać?
Serwer w chmurze to usługa, którą świadczą tacy dostawcy, jak np. Comarch lub INEA. Pierwszy z nich dysponuje Data Center stworzonym według restrykcyjnych wytycznych. Dzięki temu można mieć pewność, że przechowywane informacje są całkowicie bezpieczne. Comarch oferuje także kilka modeli rozliczeniowych.
Z kolei INEA proponuje swoim klientom serwer w chmurze – INEA CloudPro. Zapisane w nim dane są dostępne w formacie 24/7/365. Co więcej, można uzyskać do nich dostęp z praktycznie dowolnego miejsca na świecie. Korzystanie z usługi jest bardzo łatwe dzięki wygodnemu i intuicyjnemu panelowi obsługi vCloud. Wysokowydajny serwer w chmurze INEAumożliwia przechowywanie kopii zapasowych danych firmowych zgodnie z zasadami RODO i GIODO. Dzięki temu przedsiębiorstwo nie jest narażone na całkowitą przerwę w działalności lub utratę ważnych informacji w razie ataku hakerskiego lub kradzieży. INEA CloudPro to niezawodne rozwiązanie bazujące na najlepszych podzespołach marek Intel® i Dell®, a także wirtualizacji klasy enterprise Vmware®.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).