Silesion.PL

serwis informacyjny

4 na 10 pracodawców branży energetyki i usług komunalnych planuje nowe rekrutacje

4 Na 10 Pracodawcow Branzy Energetyki I Uslug Komunalnych Planuje Nowe Rekrutacje

Od października do końca grudnia 41% firm sektora energetyki i usług komunalnych chce zatrudniać nowych pracowników, zmniejszenie liczby etatów przewiduje 19% organizacji, a 10% pracodawców nie zna planów rekrutacyjnych na najbliższy czas. Żadnych zmian w strukturach zatrudnienia nie planuje natomiast 30% przedsiębiorstw tej branży. Takie dane płyną z najnowszego raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na IV kwartał tego roku.

Raport „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia” pokazuje, że w czwartym kwartale 2023 roku pracodawcy sektora energetyki i usług komunalnych mają duży apetyt rekrutacyjny – prognoza netto zatrudnienia, będąca barometrem rynku pracy i pokazująca plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr, wynosi tutaj bowiem +22%. Oznacza to kandydaci tego obszaru mogą liczyć na wiele możliwości i ofert pracy. Sektor odnotował jedną z najwyższych prognoz netto zatrudnienia spośród 8 analizowanych sektorów, a jego wskaźnik wzrósł o 22 punkty procentowe w porównaniu do III kwartału 2023 roku.

Jak mówi Karolina Grula, ekspertka rynku pracy oraz partner rekrutacyjny w Manpower, optymistyczna prognoza rekrutacyjna dla branży energetyki i usług komunalnych na ostatnie miesiące tego roku to zdecydowanie dobra wiadomość zarówno dla pracowników, jak i kandydatów. – Wzrost prognozy netto zatrudnienia o 22 punkty procentowe w porównaniu z poprzednim kwartałem sugeruje, że firmy tego sektora są w fazie rozwoju, a co za tym idzie poszukują nowych pracowników. Możemy więc spodziewać się nie tylko większej liczby ofert pracy czy konkurencyjności wynagrodzeń, ale także mnogości rozwoju zawodowego oraz stabilności zatrudnienia. Bardzo ważne jest jednak, aby kandydaci wciąż dbali o swoje umiejętności, kompetencje i dostosowywali je do zmieniających się wymagań rynku pracy. Rosnące zatrudnienie może stworzyć konkurencję wśród kandydatów, więc warto zadbać o profesjonalne CV oraz umiejętności interpersonalne, które pomogą wyróżnić się na tle innych podczas procesu rekrutacyjnego – dodaje ekspertka.

Działy HR w obliczu wyzwań

Zdaniem ekspertki, firmy sektora energetyki i usług komunalnych mogą mieć do czynienia ze sporymi wyzwaniami rekrutacyjnymi, a działy HR powinny skupić się na przemyślanym zaplanowaniu działań. Ważnym aspektem będzie także konieczność inwestowania w rozwój pracowników. – Dzięki temu firmie łatwiej będzie przyciągać talenty, oferując im atrakcyjne programy szkoleniowe i jasną ścieżkę kariery. Przedsiębiorstwa powinni także zwrócić uwagę na monitorowanie konkurencyjności wynagrodzeń, śledzić tendencje płacowe w branży i dostosowywać oferty. Kolejny aspekt, na który zwracają uwagę kandydaci to elastyczność zatrudnienia. Warto rozważyć w organizacji różne modele zatrudnienia, takie jak praca na czas określony, outsourcing czy freelancing, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb rynku. Równie istotnym elementem przyciągającym kandydatów jest nowoczesne rozwiązania technologiczne – podkreśla Karolina Grula.

Branża energetyki i usług komunalnych w regionie EMEA

Raport ManpowerGroup analizuje również plany rekrutacyjne organizacji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Dane pokazują, że pracodawcy energetyki i usług komunalnych patrzą na IV kwartał tego roku z jeszcze większym optymizmem, niż firmy zlokalizowane w Polsce. Prognoza netto zatrudnienia w tym sektorze dla regionu EMEA na czas od października do końca grudnia wynosi bowiem +28%. Wzmożone działanie rekrutacyjne planuje 45% organizacji, 17% liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 2% organizacji nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 36% pracodawców energetyki i usług komunalnych zlokalizowanych w regionie EMEA chce pozostawić zatrudnienie na niezmienionym poziomie.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024