Znamy laureatów piątej edycji konkursu Katowizje
3 Soft S.A, Tetetka Sp. z o.o. oraz Bluemed Clinic Sp. z o.o. to zwycięzcy piątej edycji konkursu Katowizje! Projekt Katowizje wyłania liderów CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) wśród lokalnych mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Nagrodzone firmy kreują i wdrażają narzędzia oraz rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu.
– Społeczna odpowiedzialność biznesu to już nie trend, ale obowiązek firm z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W Katowicach nie brakuje firm, które włączają się w tego typu działania. Od kilku lat wyróżniamy je tytułem firmy społecznie odpowiedzialnej. Konkurs Katowizje pokazuje, że wcale nie potrzeba ogromnych budżetów, by móc realizować w biznesie społecznie odpowiedzialne działania. Jako miasto doceniamy takie działania – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Gratuluję wszystkim firmom zgłoszonym do konkursu, jednak szczególne słowa uznania kieruję w stronę laureatów, których projekty w największym stopniu oddziałują na nasze miasto – dodał prezydent.
W ramach piątej edycji konkursu „Katowizje – firma społecznie odpowiedzialna” zgłoszenia do konkursu mogły dokonać same firmy, ale również organizacje pozarządowe i mieszkańcy. W tej edycji brały udział projekty zrealizowane w 2024 roku. Wpłynęło 14 zgłoszeń, a nagrody wręczono 19 listopada 2024 r. podczas konferencji „CSR nie tylko dla dużych” zorganizowanej w Miejskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Rawa.Ink w Katowicach, podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.
Spośród zgłoszonych do konkursu projektów wyłoniono najlepsze, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego. Jury, w skład którego weszli przedstawiciele lokalnych organizacji pozarządowych oraz pracownicy Urzędu Miasta Katowice zajmujący się projektami społecznymi i przedsiębiorczością, zdecydowało o wyróżnieniu trzech projektów, które otrzymają nagrodę finansową Prezydenta Miasta Katowice Marcina Krupy oraz tytuł Firmy Społecznie Odpowiedzialnej.
I miejsce oraz nagrodę w wysokości 3 000 zł otrzymała firma 3 Soft S.A. za działania na rzecz niepełnosprawnych dzieci, organizację wyjazdów dzieci na ferie zimowe, organizację turnieju, zakup biletów cegiełek oraz wewnątrzfirmowe licytacje, które przyczyniły się do pomocy dla podopiecznych Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży „Dom Aniołów Stróżów” oraz dzieci z domów dziecka. To również nagroda za uruchomienie zrzutki pod auspicjami Polskiego Czerwonego Krzyża mającej na celu wsparcie powodzian. Działania te stanowiły wsparcie dla takich akcji jak: Akcja Ciacho, Dobro Pączkuje, Podlesianka Cup, Legendarny Kosmiczny Mecz, Anielskie Lato, Wsparcie Rajdu Złombol, Piernikowy Poczęstunek, 3 Soft dla powodzian.
– To dla nas bardzo ważne wyróżnienie. Oczywiście z jednej strony każda firma musi zarabiać, jednak z drugiej strony prowadząc naszą działalność pamiętamy, że funkcjonujemy w pewnej społeczności. To dotyczy również relacji z naszymi pracownikami. Działania społecznie odpowiedzialne pozwalają nam uzyskać dodatkową motywację i energię do bieżących działań poprzez wspieranie różnych lokalnych społeczności – powiedział Michał Krzesiak, prezes zarządu 3 Soft S.A.
II miejsce oraz nagrodę w wysokości 2 000 zł otrzymała firma Tetetka Sp. z o.o. za projekt KatoWerk.
Spółka wspólnie z Fundacją Bobrowe Żeremia oraz Stowarzyszeniem Kurka Wodna zaangażowała się w szerzenie wiedzy technicznej ze szczególnym naciskiem na rowery. Stworzony został Śląski Warsztat Społeczny z dostępem do narzędzi oraz wiedzy. W ramach projektu przeprowadzono dwa cykle warsztatów dla mieszkańców. Prowadzone są akcje edukacyjne mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów.
III miejsce oraz nagrodę w wysokości 1 000 zł otrzymała firma Bluemed Clinic Sp. z o.o. za bezpłatne leczenie podopiecznych Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom i Młodzieży „Dom Aniołów Stróżów”. Program polegał na udzielaniu doraźnej, bezpłatnej pomocy wg potrzeb podopiecznym Stowarzyszenia. W efekcie przeprowadzona była natychmiastowa diagnostyka i udzielona pomoc.
– Zawsze warto pomagać, a biznes ma do tego wspaniałe narzędzia, których nie powinien bać się wykorzystywać dla dobra społeczeństwa oraz swojego. Organizacja konkursów promujących podmioty odpowiedzialne społecznie jest jak najbardziej wskazana, gdyż przyczynia się do wyróżnienia firm, które zdecydowały się na praktykowanie tego rodzaju strategii, działania te przynoszą korzyści zarówno społeczności jak i samym firmom. Dzięki takim inicjatywom buduje się pozytywny wizerunek biznesu, zachęca się innych do pozytywnych zmian, do pomagania, przyciąga się talenty, uczy i wpływa na społeczeństwo – mówi Beata Twardowska, prezes zarządu Fundacji Śląskie Anioły będąca jednocześnie członkiem jury konkursu.
W poprzednich edycjach laureatami zostali m.in.:
Planeta Jublama Sp. z o.o. (Bajka Pana Kleksa) za projekt pn. „Z kulturą za Pan Kleks”, Little Bit Academy za projekt „C0DE.DES1GN.GAME” – działanie pozwalające dzieciom nabywać kompetencje z zakresu IT i projektowania gier oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz Instytut Technik Innowacyjnych EMAG za projekt „Nowoczesne i przyjazne technologie wspierające osoby z niepełnosprawnościami w funkcjonowaniu w społeczeństwie”. Łącznie w czterech pierwszych edycjach przyznano 10 nagród oraz 1 wyróżnienie.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).