Silesion.PL

serwis informacyjny

Zimowy finisz Sportowych Stref Aktywności

Zimowy finisz Sportowych Stref Aktywnosci

Zimowy finisz Sportowych Stref Aktywnosci

Klimatyczna sceneria zaśnieżonego Zakopanego towarzyszyła ostatniej, szóstej odsłonie akcji „Sportowe Strefy Aktywności”. Z wszechstronnych i ogólnodostępnych aktywności tłumy dzieci i młodzieży korzystały na obiektach Centralnego Ośrodka Sportu, tuż u podnóża nowoczesnego kompleksu skoczni narciarskich.

W trakcie imprezy „Sportowe Strefy Aktywności”, dofinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, możliwe było m.in. korzystanie z biathlonu laserowego, gdzie kształtowano umiejętności koncentracji i precyzji. Podobnie ocenić można inną aktywność typową dla okresu zimowego, czyli imitację slalomu narciarskiego. Szybkość, zwinność, a właściwie wszechstronna koordynacja ruchowa – zaliczenie tej strefy „na sucho” zapewniło uczestnikom wiele wrażeń. W miejscu, gdzie ustawiona została bramka do piłki ręcznej, skupiano się nad celnością i techniką. U stóp Tatr stanęły również ergometr wioślarski i rowerek stacjonarny. Pod czujnym okiem animatorów uczniowie pracowali nad siłą, kondycją i wytrzymałością.

Projekt „Sportowe Strefy Aktywności” rozpoczął się na początku września w Czechowicach-Dziedzicach, a w kolejnych tygodniach możliwość skorzystania z atrakcyjnych form aktywności dzieci i młodzież miały w Katowicach, Wilkowicach, Rudzie Śląskiej, a także dwukrotnie w Zakopanem.

– Każda forma uprawiania sportu potrafi dawać satysfakcję i wpływać pozytywnie na wszechstronny rozwój. Tylko przyklasnąć można tym wszystkim inicjatywom, które do sportu przyciągają – mówiła podczas grudniowej strefy w Wilkowicach Natalia Czerwonka, czterokrotna olimpijka i srebrna medalistka z Soczi w łyżwiarstwie szybkim.

W tym roku „Sportowe Strefy Aktywności”, zorganizowane z inicjatywy Fundacji Innowacji Progres, odbyły się po raz pierwszy, ale ich pomysłodawcy już teraz, mając na względzie duże zainteresowanie taką formułą wydarzeń, zapowiadają kontynuację w kolejnych latach.

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024