Zawodnicy z Grupy Sportowej ORLEN z medalami olimpijskimi
Medaliści z Grupy Sportowej ORLEN wrócili do kraju z Igrzysk Olimpijskich w Tokio. W poniedziałek Anita Włodarczyk, Maria Andrejczyk, Paweł Fajdek oraz zawodniczki kobiecej sztafety 4×400 metrów: Justyna Święty-Ersetic, Małgorzata Hołub-Kowalik, Iga Baumgart-Witan i Anna Kiełbasińska zaprezentowali w warszawskiej siedzibie PKN ORLEN medale wywalczone w stolicy Japonii. W Tokio najwięcej, bo aż 9 krążków wywalczyli lekkoatleci, z czego aż 5 sportowcy z Grupy Sportowej ORLEN. Dla porównania, 5 lat temu reprezentanci „królowej sportu” z igrzysk przywieźli 3 medale.
– Dziękuję wszystkim olimpijczykom, którzy przez ostatnie dwa tygodnie tworzyli historię polskiego sportu. Gratuluję medalistom, a szczególnie tym, którzy są w Grupie Sportowej ORLEN. Jestem dumny, że PKN ORLEN jako strategiczny sponsor Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej wspiera tak wspaniałych zawodników. Konsekwentne zwiększanie naszego zaangażowania w sport, w tym w lekkoatletykę, daje wymierne efekty. Od ponad trzech lat zwiększamy liczbę umów indywidualnych ze sportowcami i dziś jesteśmy związani już z ponad 30 wybitnymi zawodnikami. Traktujemy sponsoring sportowy jako długofalową inwestycję, która nie tylko wzmacnia nasz wizerunek w Polsce i za granicą, ale też wspiera nasze działania biznesowe. Dzięki sponsoringowi docieramy do milionów kibiców na całym świecie, budując globalną rozpoznawalność marki ORLEN – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
Polska Reprezentacja Olimpijska przywiozła z Tokio 14 olimpijskich krążków – cztery złote, pięć srebrnych i pięć brązowych, ostatecznie zajmując w klasyfikacji medalowej wysokie 17 miejsce. Tym samym znacząco poprawiła wynik z poprzednich Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro, gdzie zdobyła 11 medali i uplasowała się na 33 pozycji.
W stolicy Japonii znakomicie zaprezentowała się Anita Włodarczyk. Zawodniczka Grupy Sportowej ORLEN zdominowała finał rzutu młotem kobiet. Po złotym medalu w Londynie i Rio to już jej trzecie olimpijskie złoto z rzędu. Młociarka awansowała tym samym na 4 miejsce w klasyfikacji najbardziej utytułowanych polskich olimpijczyków. Wyprzedzają ją już tylko Robert Korzeniowski, Irena Szewińska i Kamil Stoch. Trzecia w konkursie rzutu młotem była Malwina Kopron.
Worek z medalami rozwiązała w Tokio wioślarska czwórka podwójna kobiet – Agnieszka Kobus-Zawojska, Marta Wieliczko, Maria Sajdak i Katarzyna Zillmann. Premierowe złoto zdobyła natomiast sztafeta mieszana 4×400 metrów z udziałem trzech zawodniczek Grupy Sportowej ORLEN – Justyny Święty-Ersetic, Igi Baumgart-Witan i Małgorzaty Hołub-Kowalik. Wraz z Karolem Zalewskim, Natalią Kaczmarek, Kajetanem Duszyńskim oraz Dariuszem Kowalukiem zdobyła pierwsze miejsce, wyprzedzając Dominikanę i Stany Zjednoczone.
Swoją klasę sportową na igrzyskach potwierdził Paweł Fajdek. Polski młociarz z Grupy Sportowej ORLEN – 4-krotny złoty medalista mistrzostw świata – do tej pory nie miał w swoim dorobku olimpijskiego medalu. W Tokio wywalczył brąz. Na najwyższym stopniu podium stanął Wojciech Nowicki.
Mimo przygotowań naznaczonych kontuzjami, znakomicie w Tokio spisała się Maria Andrejczyk. Zawodniczka Grupy Sportowej ORLEN wywalczyła srebrny medal w rzucie oszczepem z wynikiem 64,61 m.
Na zakończenie igrzysk fenomenalnie zaprezentowała się polska sztafeta kobiet 4×400 metrów. Justyna Święty-Ersetic, Małgorzata Hołub-Kowalik, Iga Baumgart-Witan, Natalia Kaczmarek i Anna Kiełbasińska w pięknym stylu wywalczyły srebrny medal ustanawiając jednocześnie nowy rekord Polski.
Dzielnie walczyli także polscy siatkarze, przegrywając rywalizację po bardzo wyrównanej walce. W Tokio po raz pierwszy na Igrzyskach Olimpijskich Polska reprezentowana była także w koszykówce. Mimo braku sukcesu sportowego nasi kibice czuli jednak dumę, że poza siatkówką, mamy na Igrzyskach nową reprezentację drużynową.
PKN ORLEN to największy sponsor polskiego sportu i strategiczny sponsor Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. W styczniu 2021 roku Koncern przedłużył współpracę z PKOl o kolejne cztery lata.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).