Wyniki finansowe legalnych bukmacherów
W 2018 roku wpływy budżetowe z podatku od zakładów wzajemnych wyniosły 622,85 mln zł i były o 53 proc. wyższe niż rok wcześniej w 2017 r. Wzrost wpływów do budżetu państwa to efekt nowelizacji ustawy hazardowej z 2017 r., która wprowadziła m.in. możliwość blokowania stron internetowych firm nie posiadającym zezwolenia Ministra Finansów.
Ministerstwo Finansów udostępniło dane z zeznań podatkowych osób prawnych za rok 2018. Znajdziemy w nich także legalne zakłądy bukmacherskie
Wyniki finansowe legalnych bukmacherów, prowadzących działalnośc w 2018 roku (w milionach zł):
Przychody 2018 | Przychody 2017 | Dynamika % | Wyniki netto 2018 | |
STS | 2 416,0 | 1 412,0 | 71,1 | brak danych* |
Fortuna | 1 733,0 | 1 086,0 | 59,6 | 57,9 |
Totolotek | 382,3 | 353,0 | 8,3 | – 10,22 |
forBET | 237,8 | 166,7 | 42,7 | – 2,03 |
LV BET | 192,0 | 87,7 | 119 | – 2,9 |
Milenium | 112,27 | 97,2 | 15,5 | – 1,95 |
Etoto | 70,2 | 4,98 | 1309 | – 31,05 |
Totalbet | 24,8 | 0 | – | – 5,7 |
Cherry (PZBuk) | 3,7 | 0 | – | – 1,23 |
SuperBet | 1,6 | 0 | – | – 24,35 |
Razem | 5 174 | 3 207,5 | 61,2 |
*sprawozdanie finansowe STS nie jest jeszcze dostępne w eKRS, w 2018r. jej dochód netto wyniósł 133,4 mln zł
Dane z zeznań podatkowych podatników o których mowa w art. 27b ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2343, ze zm.) oraz w ustawie z 24 listopada 2017 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. poz. 2369)
W 2018 roku Fortuna zwiększyła swoje przychody o 60 proc., do 1,73 mld zł, notując prawie 58 mln zł czystego zysku. Totolotek z najmniejszą dynamiką wzrostu (8,3%) w 2018 roku zwiększył przychody o 8 proc., zmniejszając tym samym stratę na poziomie netto o 4 mln zł. Największą stratą ale też i największą dynamiką wykazał się bukmacher E-Toto. Ubiegły jak i obecny rok to dla Etoto zintensyfikowanie działań poprzez powiększenie oferty a także kampanii medialnej z udziałem ambasadorów marki (Hajto, Smokowski, Pol, Borek)
Źródło: Ministerstwa Finansów, własne, Puls Biznesu
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).