Wszystkich Świętych na paragonach. Ile wydajemy na znicze?
Znicze, wkłady czy chryzantemy – na co stawiają Polacy w okresie Wszystkich Świętych? Jakie są nasze średnie wydatki na tego typu produkty? Najnowsze badanie ekspertów z aplikacji PanParagon dostarcza wiele interesujących odpowiedzi.
– PanParagon to aplikacja do wyszukiwania promocji i przechowywania paragonów. Miesięcznie do naszego systemu dodawanych jest ok. 1,5 mln dowodów zakupu, co stanowi solidną podstawę do różnego rodzaju analiz rynkowych. Wszystkich Świętych to dla Polaków czas zadumy nad grobami najbliższych, ale też wzmożonych zakupów zniczy, wkładów do zniczy czy też chryzantem w doniczkach. To właśnie te produkty stały się przedmiotem naszej najnowszej analizy – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
W badaniu uwzględniono paragony z datą zakupu w okresie: 25.10 -2.11.2023 r. Jakie wnioski płyną z anonimowych danych?
Podczas Wszystkich Świętych Polacy stawiają na znicze
Jak pokazują dane, w 2023 r. podczas zakupów na Wszystkich Świętych wyraźnie dominowały znicze. Znajdowały się one na 2,65 proc. ujętych w badaniu paragonach. Ponad dwa razy rzadziej pojawiały się adnotacje na paragonach o wkładach do zniczy (1,04 proc. dowodów zakupu). Z kolei chryzantemy były obecne na 0,52 proc. pagonów.
Szczegóły przedstawia grafika poniżej.
A ile średnio przeznaczamy na znicze, wkłady i chryzantemy?
Tyle wydajemy na Wszystkich Świętych
Analiza wydatków ujawnia ciekawe różnice między poszczególnymi kategoriami produktów. Najwięcej pieniędzy w poprzednim roku przeznaczaliśmy na znicze: średnio 58 zł na jednorazowych zakupach. Nieco mniej, bo około 42 zł wydawaliśmy na wkłady dla zniczy. Najniższą kwotę z ujętych w analizie produktów przeznaczaliśmy natomiast na chryzantemy – średnio 31 zł podczas jednej wizyty w sklepie.
– Warto zwrócić uwagę na wkłady do zniczy. Choć paragonów z tymi produktami było mniej niż ze zniczami, to jednorazowo kupowaliśmy ich więcej. Po znicze sięgaliśmy natomiast częściej i w mniejszych ilościach – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Średnia cena w przeliczeniu na sztukę w 2023 roku wynosiła: 14,82 zł za doniczkę z chryzantemami, 9,75 zł za jeden znicz i 6,16 zł za wkład do znicza. Dla porównania w tym roku (25-30.10) za jeden znicz płaciliśmy ok. 9,73 zł, za wkład 5,19 zł, a za chryzantemy 16,12 zł.
– Dzień Wszystkich Świętych jest jeszcze przed nami i tegoroczne dane mogą się jeszcze zmienić. Wiele osób kupuje tego typu artykuły bezpośrednio przy cmentarzach, gdzie ceny mogą być wyższe niż np. w dyskontach, co może skutkować wyższą średnią ceną za sztukę po zakończeniu tego Święta – zaznacza Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).