Więcej pociągów między Tarnowskimi Górami a Chorzowem. Metropolia GZM zwiększa liczbę połączeń

Od 26 października Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia sfinansowała dodatkowe połączenia kolejowe między Tarnowskimi Górami a Chorzowem Batorem. W rozkładzie jazdy pojawiło się sześć nowych par pociągów, co zwiększyło częstotliwość kursów w godzinach szczytu do pół godziny.
Więcej połączeń i lepsza oferta dla pasażerów
Na trasie Tarnowskie Góry–Bytom–Chorzów Batory kursuje obecnie 24 pary pociągów dziennie. Wcześniej było ich 18. Zmiana obowiązuje od niedzieli 26 października i jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie pasażerów, szczególnie w porannych i popołudniowych godzinach pracy i nauki. Nowy rozkład pozwala na płynniejsze podróże i skrócenie czasu oczekiwania między kursami.
Dodatkowe połączenia zostały w całości sfinansowane przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. To element długofalowego planu rozwijania transportu szynowego w regionie, który w ostatnich latach zyskuje coraz większe znaczenie.
Alternatywa po zamknięciu estakady
Jak podkreśla Kazimierz Karolczak, przewodniczący Zarządu GZM, decyzja o zwiększeniu liczby połączeń jest bezpośrednio związana z ograniczeniami drogowymi w Chorzowie.
– Po zamknięciu estakady w Chorzowie to pociąg jest najlepszym środkiem transportu z Tarnowskich Gór, Bytomia czy Chorzowa do Katowic. Potwierdzają to statystyki, bo liczba pasażerów na tej trasie rośnie. W ślad za tym chcemy zapewnić mieszkańcom jak najlepszą ofertę, dlatego zdecydowaliśmy się na sfinansowanie kolejnych połączeń – wyjaśnia Karolczak.
Dojazd do Katowic z przesiadką w Chorzowie
Choć pociągi z północnej części Metropolii nie docierają bezpośrednio do Katowic, podróżni mogą skorzystać z dogodnych przesiadek na stacji Chorzów Batory. W większości przypadków czas oczekiwania na dalszy kurs nie przekracza 10 minut.
Średni czas przejazdu z Tarnowskich Gór do Katowic, uwzględniając przesiadkę, wynosi około 50 minut. Jest to wynik konkurencyjny względem podróży samochodem, szczególnie w godzinach największego natężenia ruchu.
Ponad 100 milionów złotych na rozwój kolei
Od 2019 roku Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przeznacza znaczne środki na rozwój połączeń kolejowych w regionie. Łączna kwota wydatków przekroczyła już 107 mln zł, a w planach na 2026 rok znajduje się kolejne 34 mln zł.
Obecnie każdego dnia na terenie GZM realizowanych jest ponad 100 połączeń kolejowych finansowanych z budżetu Metropolii. W praktyce oznacza to realne wzmocnienie transportu publicznego, który staje się coraz bardziej spójnym systemem.
Jeden bilet na wszystkie środki transportu
Na obszarze GZM obowiązuje zintegrowany system taryfowy. Metrobilet umożliwia korzystanie z autobusów, tramwajów, trolejbusów, a także pociągów Kolei Śląskich i Polregio. Dodatkowo w ramach biletu pasażerowie mogą przez 60 minut dziennie używać Metroroweru.
Dostępne są cztery rodzaje biletów 30-dniowych oraz bilet dobowy. Ceny kształtują się następująco:
- 1 miasto – 119 zł,
- 2 miasta – 149 zł,
- 3-6 miast – 189 zł,
- cała sieć – 249 zł,
- Metrobilet 24h na całą sieć – 24 zł.
System Metrobiletów integruje różne formy komunikacji w ramach jednej taryfy, co ułatwia podróżowanie po całej Metropolii i skraca czas potrzebny na planowanie trasy.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Silesion.pl codziennie. Obserwuj Silesion.pl!
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).










Dodaj komentarz