Silesion.PL

serwis informacyjny

Walentynki na paragonach. Jakie produkty notują wzrost sprzedaży?

Walentynki Sklep Zakuy Prezenty

Czy romantyczne i klasyczne upominki nadal są w modzie? Odpowiedzi na to pytanie udzielają paragony dodane do aplikacji PanParagon. Kwiaty czy czekoladki – co notuje większy wzrost sprzedaży w okolicach dnia zakochanych? A co z romantyczną kolacją? Czy w czasie walentynek częściej sięgamy też po alkohol i prezerwatywy?  

PanParagon to aplikacja do przechowywania paragonów i wyszukiwania promocji. Średnio do naszego systemu trafia 1,5 mln anonimowych dowodów zakupu miesięcznie, co stanowi rzetelną podstawę do tworzenia raportów rynkowych. Zbliżające się walentynki skłoniły nas do przyjrzenia się klasycznym upominkom oraz produktom, które mogą się kojarzyć z romantyczną kolacją. Bazując na anonimowych danych sprawdziliśmy, jak bardzo w okresie dnia zakochanych wzrósł zakup kwiatów, czekoladek, alkoholu, a także prezerwatyw. Wyniki porównaliśmy z analogicznym, losowo wybranym okresem stycznia – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. 

W badaniu sprawdzono anonimowe paragony z datą zakupu 8-12.01.2024 i 2-16.02.2024 r. Który z przebadanych produktów odnotował największy wzrost sprzedaży?  

Na paragonach zdecydowanie rządzi klasyka! 

Jak pokazują wyniki badania, okresie walentynkowym Polacy chętnie sięgali po klasyczne upominki. –Największy wzrost obecności na paragonach odnotowaliśmy w przypadku kwiatów. W czasie walentynek pojawiały się niemal trzykrotnie częściej niż w zwykłych dniach stycznia. Czekoladki również cieszyły się większą popularnością w okolicach 14 lutego, notując wzrost udziału na paragonach z 4,9 proc. do 7,1 proc. – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon. 

Nieco mniejsze, ale zauważalne wzrosty odnotowano w przypadku alkoholu i prezerwatyw. Eksperci zaznaczają, że spośród wszystkich produktów alkoholowych wyodrębniono wina i szampany, które kojarzone są z romantyczną kolacją. Jak się okazuje, udział tych trunków wzrósł z 2,4 proc. w zwykłym okresie do 2,8 proc. w okolicach dnia zakochanych. Może to sugerować, że alkohol jest istotną częścią walentynkowej randki.  

Z kolei prezerwatywy zwiększyły swój udział z 0,2 proc. do 0,3 proc. Choć różnice nie są tak duże jak w przypadku innych ujętych w badaniu produktów, to potwierdzają, że walentynki to nie tylko romantyczne gesty, ale też wieczory spędzane tylko we dwoje. 

Szczegółowe dane przestawia poniższa grafika.

Walentynki Na Paragonach Jakie Produkty Notuja Wzrost Sprzedazy




Moda na wyjazdy we dwoje czy obdarowywanie ukochanej osoby drogimi prezentami to częste pomysły na dzień zakochanych. Warto jednak zauważyć, że walentynki to święto, które wciąż inspiruje do klasycznych gestów. Pomimo nieustannie zmieniających się trendów zakupowych, jedno pozostaje niezmienne – miłość najlepiej wyraża się drobnymi, ale symbolicznymi upominkami. 

Jesteśmy na  Google News. Dołącz do nas i śledź  Silesion.pl  codziennie. Obserwuj Silesion.pl!


Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2025