Totalizator Sportowy buduje obiekty sportowe
“Totalizator Sportowy buduje obiekty sportowe” – to hasło, które przez drugą połowę XX wieku kojarzyło się z instytucją powołaną w celu gromadzenia środków na rozbudowę infrastruktury sportowej w Polsce.
Wysyłane na początku za pośrednictwem poczty kupony pozwalały obstawiać wyniki meczów piłkarskich. Związek Totalizatora ze sportem był kluczowym założeniem – w wykończonym wojną kraju większość stadionów, boisk i innych tego typu obiektów praktycznie nie istniała. Zyski ze sprzedaży zakładów miały być w zdecydowanej części przeznaczane na odbudowę infrastruktury sportowej.
W 1991 roku Państwowe Przedsiębiorstwo Totalizator Sportowy podpisało kontrakt z amerykańską korporacją GTECH, by stworzyć system informatyczny mający umożliwić sprzedaż gier w czasie rzeczywistym.
W centrum sieci znajdowały się trzy komputery wyposażone w kilkunastugigabajtowe dyski twarde, stacje taśmowe i “zawrotne” 100 megabajtów pamięci operacyjnej (dla porównania, większość z nas nosi dziś w kieszeni smartfony o mocy przeciętnie nieporównywalnie wyższej).
Od momentu wprowadzenia obowiązkowej dopłaty do gier liczbowych w połowie lat 90. do roku 2004 do budżetu odprowadzono ponad 3,5 mld złotych – 80 proc. idzie na wyodrębniony rachunek środków specjalnych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu, zaś reszta pozostaje w dyspozycji Ministerstwa Kultury. To oznacza, że 19 groszy z każdej złotówki wydanej na gry LOTTO (Lotto, Ekstra Pensja, Multi Multi, Mini Lotto, Keno!) idzie na fundusze kultury i sportu, można więc powiedzieć, że gracze LOTTO są największymi w Polsce mecenasami kultury i sportu!
MILIARD W ŚRODĘ, MILIARD W SOBOTĘ – reklama z lat 90-tych
Dzięki temu, przez ostatnie 60 lat wybudowano, wyremontowano lub zmodernizowano prawie wszystkie obiekty sportowe w Polsce. Mowa głównie o pływalniach, salach gimnastycznych i halach sportowych, krytych lodowiskach, stadionach i boiskach oraz obiektach specjalistycznych, w tym skoczniach i trasach narciarskich, torach kajakowych, kortach tenisowych i całych kompleksach sportowych.
żródło: natemat.pl
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).