Silesion.PL

serwis informacyjny

Syndrom wypalenia randkowego – skąd się bierze i jak mu zaradzić?

Intencje Badoo Syndrom wypalenia randkowego skad sie bierze i jak mu zaradzic

Intencje Badoo Syndrom wypalenia randkowego skad sie bierze i jak mu zaradzic

  • Aż 76% singli odczuwa wypalenie spowodowane randkami z osobami, które oczekiwały po tych spotkaniach czegoś innego.
  • W ciągu roku średnio aż 4 nowo nawiązane relacje okazały się nieudane ze względu na rozbieżne intencje randkowiczów.
  • 44% badanych przyznaje, że lubi, gdy inni ludzie jasno określają swoje zamiary, bo wiedzą wtedy, że nie tracą czasu.
  • Aby rozwiązać problem wypalenia randkowego Badoo wprowadziło konieczność określania przez randkowiczów swoich intencji, aby pomóc ludziom lepiej się dopasować i szybciej znaleźć to, czego szukają w relacji z drugą osobą.

Jaka jest jedna z najczęstszych przyczyn nieudanych randek? Chroniczne niedopasowanie spotykających się ludzi, którzy pragną czegoś innego. Może to prowadzić wręcz do wypalenia randkowego. Wyniki badania przeprowadzonego przez Badoo – jedną z najpopularniejszych aplikacji randkowych w Polsce1 – potwierdzają, że niejednej osobie poszukującej relacji zdarzyło się tracić cenny czas i energię na randki, które z góry skazane były na niepowodzenie, ponieważ druga strona tak naprawdę szukała czegoś innego. O ile prostsze i bardziej udane byłoby randkowanie, gdyby można było wcześniej wiedzieć, czego tak naprawdę szuka ta druga osoba? Niezależnie od tego, czy byłoby to coś niezobowiązującego, stały związek, czy coś pomiędzy.

By odpowiedzieć na potrzeby randkowiczów, Badoo uruchomiło nową funkcję w aplikacji – Intencje, która umożliwia użytkownikom określenie swoich preferencji w relacji z drugą osobą, dzięki czemu jasno deklarują, czego szukają i czym są zainteresowani. Dzięki Intencjom użytkownicy mogą liczyć na lepsze dopasowanie i – co za tym idzie – bardziej udane relacje. Do wyboru randkowicze mają trzy opcje:

  • Chcę się umówić: “Chcę umawiać się na randki i dobrze się bawić”.
  • Chcę porozmawiać: “Chcę pogadać i zobaczyć, co z tego wyjdzie. Bez presji”.
  • Szukam związku: “Szukam czegoś trwałego. Nie interesują mnie gierki”.

Oszczędność czasu

Badanie przeprowadzone na kilku rynkach przez Badoo wykazało, że aż 82% singli było na co najmniej jednej niedopasowanej randce w ciągu roku, a osoby umawiające się na romantyczne spotkania – zarówno wirtualne, jak i na żywo – nawiązały średnio 4 nieudane relacje w okresie 12 miesięcy. Łatwo zauważyć, ile czasu mogliby zaoszczędzić randkowicze, gdyby byli świadomi wzajemnych oczekiwań przed nawiązaniem relacji.

Zwalczanie głównej przyczyny wypalenia randkowego

76% singli, którzy doświadczyli chronicznego niedopasowania przyznaje, że nieudane połączenia powodują, że czują się czasem zestresowani i wypaleni randkowaniem. Nowa funkcja oznaczania intencji w Badoo przeciwdziała temu zjawisku, wymagając od randkowiczów szczerości i otwartości w kwestii tego, czego szukają. Aż 87% randkowiczów ankietowanych przez Badoo uważa, że skorzystałoby na tym, gdyby od początku jasno określali swoje intencje randkowe.

Presja społeczna i powierzchowna ocena

Presja społeczna odegrała dużą rolę w tym, dlaczego randkowiczom często trudno jest otwarcie mówić o tym, czego chcą od związku. Prawie 1/5 randkowiczów stwierdziła, że chce poważnego związku tylko dlatego, że tego oczekuje od nich rodzina lub przyjaciele. Z kolei intencje 24% randkowiczów często zmieniają się w czasie i w zależności od nastroju.

Aż 64% osób umawiających się na randki uważa, że ludzie przyjmują założenia dotyczące ich intencji na podstawie ich wieku i płci. 42% osób w wieku 18-24 lat twierdzi, że są postrzegane jako te, które albo szukają przelotnych znajomości albo nie wiedzą, czego chcą. Z kolei blisko połowa respondentów po 45. roku życia twierdzi, że ludzie zakładają u nich chęć nawiązania poważnej relacji.

Remy Le Fèvre – Dyrektor globalny ds. komunikacji w Badoo, komentuje: “Randki są przyjemniejsze, gdy dwie strony mają te same intencje. Po odkryciu, że niedopasowanie jest jedną z największych bolączek randkowiczów, postanowiliśmy stworzyć na to antidotum. Nasza nowa funkcja – Intencje – pomaga randkowiczom znaleźć ludzi, którzy szukają w relacji tego samego i – tym samym – móc szybciej osiągnąć to, czego tak naprawdę pragną.”

Syndrom Wypalenia Randkowego Skad Sie Bierze I Jak Mu Zaradzic

Więcej o randkach, miłości i związkach znajdziesz na blogu Badoo: https://badoo.com/pl/the-truth

___

O badaniu:

Badanie zostało zrealizowane w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Brazylii, metodą online (CAWI) w dniach 25.10.2021-03.11.2021 przez agencję OnePoll, z udziałem 5000 randkujących singli (18+).

O Badoo:

Aplikacja randkowa Badoo, uruchomiona w 2006 roku, jest pionierem w dziedzinie nowoczesnych serwisów randkowych. Dąży do tego, aby stały się one mniej skomplikowane i bardziej przyjemne oraz zachęca społeczność użytkowników do jasnego wyrażania swoich intencji, autentyczności i zachowywania się z szacunkiem wobec innych – tak, aby każdy mógł cieszyć się tym, co jest najlepsze w randkowaniu. Z milionami członków na całym świecie, Badoo jest aplikacją freemium, która oferuje również dodatkowe opcje subskrypcji. Aplikacja jest dostępna w Apple App Store, Google Play Store, Huawei AppGallery oraz w Internecie. Badoo jest częścią Bumble Inc.

O Bumble Inc.:

Bumble Inc. jest spółką macierzystą Bumble, Badoo i Fruitz. Platforma Bumble umożliwia ludziom nawiązywanie kontaktów oraz budowanie zdrowych i uczciwych relacji. Założona przez CEO Whitney Wolfe Herd w 2014 roku, Bumble była jedną z pierwszych aplikacji randkowych stworzonych z myślą o kobietach. Badoo, założony w 2006 roku, jest jednym z pionierów internetowych i mobilnych serwisów randkowych. Fruitz, założona w 2017 roku, zachęca do otwartego i szczerego komunikowania intencji randkowych poprzez zabawne metafory owocowe.

1* https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aplikacje-randkowe-najlepsze-tinder-sympatia

Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).

Copyright Silesion.pl© Wszelkie prawa zastrzeżone. 2016-2024