Świetne wyniki Legii Warszawa i strzelający R. Lewandowski przodują w październikowym zestawieniu „Piłka w grze”
Czołowe drużyny przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów zestawienia w zdecydowanej większości zaliczyły bardzo udany miesiąc. Nasi przedstawiciele w klubowej Europie są w znakomitej formie piłkarskiej, co przełożyło się na równie wysoki wynik medialny. Robert Lewandowski zdobył dziesięć bramek w pięciu meczach FC Barcelony, co dziennikarze zgodnie oceniają jako niespodziewanie wysoką formę naszego napastnika.
Piłkarze warszawskiej Legii imponująco zaprezentowali się w ubiegłym miesiącu: z sześciu meczów wygrali pięć, a jeden zremisowali. Zawodnicy Goncalo Feio dobrze zaprezentowali się w rozgrywkach międzynarodowych, gdzie najpierw zwyciężyli z faworytem rywalizacji − Betisem, a następnie rozprawili się z serbskim TSC. Media sportowe dzielą się optymistycznymi wizjami na temat występów naszych drużyn − liderów zestawienia na arenie międzynarodowej.
W pierwszy weekend października zmierzyły się ze sobą czołowe drużyny naszego zestawienia. Jagiellonia Białystok zremisowała u siebie z Legią Warszawa 1:1. Lider ligi − Lech Poznań − rozpoczął miesiąc niespodziewaną porażką z Motorem Lublin, lecz dzięki zwycięstwom w kolejnych meczach utrzymał się na pierwszej pozycji w tabeli PKO BP Ekstraklasy. Klub z ul. Bułgarskiej pokonał w wyjazdowym spotkaniu Cracovię, a następnie zdobył komplet punktów przed swoją publicznością w starciu z Radomiakiem Radom. Pogarsza się sytuacja boiskowa Śląska Wrocław. Drużyna z Dolnego Śląska w obecnym sezonie wygrała tylko jeden mecz spośród trzynastu rozegranych − to najgorszy rezultat w lidze. W social mediach kibice domagają się podjęcia natychmiastowych działań w celu poprawy piłkarskiej postawy. Z kolei dla Jagielloni październik był naprawdę udanym miesiącem. Rozpoczął się od niesamowicie ważnego wyjazdowego zwycięstwa z uznaną w Europie FC Kopenhagą, a następnie drużyna z Białegostoku pewnie pokonała mołdawski Petrocub 2:0. Podopieczni Adriana Siemieńca zanotowali ponadto dwa zwycięstwa w lidze i zapewnili sobie kolejną rundę Pucharu Polski dzięki wygranej nad Chojniczanką 3:0. Duma Podlasia zebrała sporo pozytywnych opinii w ubiegłym miesiącu, a internetowe portale sportowe podkreślają imponujący wzrost formy piłkarzy w ostatnim czasie.
Kolejne miejsca zajęły odpowiednio: Raków Częstochowa, Górnik Zabrze, Cracovia, Widzew Łódź i Radomiak Radom.
Wisła Kraków niezmiennie przoduje w dziedzinie medialności klubów Betclic I Ligi. Za nią uplasował się kolejno Ruch Chorzów i ŁKS Łódź. Czołową piątkę zamknęła Arka Gdynia i Wisła Płock. Najbardziej medialnymi aspektami były wydarzenia boiskowe, ponieważ Wisła w ubiegłym miesiącu zmierzyła się z aktualnym liderem Betclic 1 Ligi, Bruk-Betem Termalica Niecieczą. Drużyna z Krakowa wygrała przed własną publicznością 2:0. „Biała Gwiazda” zwyciężyła również dwukrotnie 1:3 w wyjazdowych spotkaniach − z Pogonią Siedlce i Wisłą Płock. Mimo to najbardziej utytułowany klub Betclic I Ligi nadal znajduje się w drugiej połowie tabeli. Ruch Chorzów zanotował pasmo zwycięstw w październikowych pojedynkach Betclic I Ligi, co pozwoliło „niebieskim” zdobyć mocną pozycję w lidze oraz wywołało sporą liczbę pozytywnych artykułów poświęconych dobrej grze Ruchu. Drużyna z ul. Cichej poradziła sobie kolejno z Kotwicą Kołobrzeg, Stalą Rzeszów i Wartą Poznań. Podium zestawienia zamknął ŁKS Łódź, który utrzymuje się w czołówce tabeli, ale ostatnie występy łódzkiej drużyny budzą wątpliwości co do ostatecznego sukcesu. Zamykająca podium Betclic I Ligi Arka Gdynia zajęła czwarte miejsce w naszym zestawieniu, a czołową piątkę zamknęła Wisła Płock.
Kolejne miejsca zajęły odpowiednio: Odra Opole, Resovia, Bruk-Bet Termalica Nieciecza, Warta Poznań i Stal Rzeszów.
Wśród piłkarzy na czele ponownie znalazł się Robert Lewandowski. Tuż za nim uplasował się Wojciech Szczęsny i Piotr Zieliński. Znakomita forma strzelecka naszego reprezentanta przełożyła się na wręcz rekordowy wynik pod względem medialnym. Dublet w Gran Derbi (wyjazdowym pojedynku z odwiecznym rywalem – Realem Madryt) oraz podwójna zdobycz w meczu ligowym z Sevillą i międzynarodowym starciem z Young Boys umocniła pozycję dumy Katalonii. Robert Lewandowski w ubiegłym miesiącu spotkał się na boisku ze swoją byłą drużyną (Bayernem Monachium) i swoją bramką pomógł w zwycięstwie FC Barcelony 4:1. Jednakże najwięcej pochwał spłynęło na lidera naszego zestawienia po występie w meczu z Alaves, gdzie strzelił wszystkie trzy bramki. Media sportowe wciąż żyją powrotem Wojciecha Szczęsnego do profesjonalnej piłki, a w social mediach trwają dyskusje na temat jego pierwszego występu między słupkami FC Barcelony. Podium rankingu zamknął Piotr Zieliński, który w hicie ligi włoskiej zdobył aż dwie bramki. Nie pomogło to jednak w zwycięstwie, ponieważ Inter Mediolan zremisował wówczas 4:4 z Juventusem Turyn. Czołową piątkę zestawienia zamykają kolejni piłkarze włoskiej ligi – Nicola Zalewski i Łukasz Skorupski.
Kolejne miejsca zajęli odpowiednio: Kacper Urbański, Marcin Bułka, Jakub Kiwior, Paweł Dawidowicz i Sebastian Walukiewicz.
„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, La Liga, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.
O Instytucie Monitorowania Mediów:
IMM od przeszło 24 lat jest liderem w branży analityki przekazów mediowych w Polsce. Od 2008 roku oferuje swoje usługi również w Rumunii pod marką mediaTRUST. IMM wspiera firmy, instytucje i marki osobiste w efektywnym mierzeniu i raportowaniu wyników komunikacji zewnętrznej, planowaniu strategii oraz przeciwdziałaniu kryzysom wizerunkowym. Firma jako jedyna na rynku integruje wyniki publikacji ze wszystkich rodzajów mediów w jednym narzędziu, w tym również reklamy. Wykonuje również raporty i analizy jakościowo-statystyczne. IMM obsługuje tysiące klientów w kraju i zagranicą — międzynarodowe korporacje, małe firmy, instytucje, administrację publiczną, organizacje pozarządowe, agencje PR, agencje marketingowe, artystów oraz sportowców.
Monitoring IMM obejmuje prasę, radio, telewizję, portale internetowe, media społecznościowe, a także podcasty i kanały wideo.
źródło Instytut Monitorowania Mediów
Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią one podstawy do wzięcia udziału w Promocji, w szczególności nie są ofertą w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. 2020, poz. 1740 z późn. zm.).